Bu çalışmanın amacı Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapmakta olan öğretim görevlilerinin
kurumlarının okul kültürüne ilişkin algılarının zaman içinde farklılaşıp
farklılaşmadığını, farklılaşma varsa bu farklılaşmanın yönünü ve olası
nedenlerini belirlemektir. Çalışma, bir karma yöntem olan açıklayıcı sıralı
karma yöntemi ile desenlenmiştir. Nicel veri tarama araştırma yöntemlerinden,
boylamsal araştırma yöntemi ile nitel veri ise odak grup görüşmeleri ile
toplanmıştır. Çalışmanın evrenini Niğde
Ömer Halisdemir Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapmakta olan
öğretim görevlileri oluşturmaktadır. Çalışma adı geçen kurumda aktif olarak
görev yapmakta olan 35 öğretim görevlisinin 20’sinin katılımı ile
gerçekleştirilmiştir. İlk veri Ekim 2017’de, ikinci veri ise aynı
katılımcıların Mart 2018’de aynı veri toplama aracı olan ölçeği yanıtlamasıyla
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Pheysey’in (1993)
örgütsel kültür sınıflaması esas alınarak, İpek (1999) tarafından
geliştirilmiş, güç kültürü, rol kültürü, başarı kültürü ve destek kültürü olmak
üzere dört boyuttan oluşan 5’li Likert formundaki Örgütsel Kültür Ölçeği
kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre okul kültürü ve ölçülen alt
boyutlara ilişkin algının zaman içinde değiştiği, ortalama değerlerinde bir
artış olduğu belirlenmiştir. Bu değişimin genel nedeninin okul yönetiminin değişmesi
olduğu düşünülmektedir. Ayrıca kadın katılımcıların başarı kültürü ve destek
kültürüne ilişkin algılarının yeni yönetim lehine, lisans mezunu katılımcıların
başarı ve destek kültürüne ilişkin algılarının yeni yönetim lehine, servis
derslerine giren katılımcıların başarı kültürüne ilişkin algılarının ve
hazırlıkta derslere giren katılımcıların ise destek kültürüne ilişkin
algılarının yeni yönetim lehine değiştiği bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | March 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 3 |