Bu araştırmanın amacı, ortaokul müdürlerinin dönüşümcü liderlik
davranışları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişkiyi ortaya
koymaktır. Araştırmada öğretmen
algılarına göre; okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışlarına ilişkin
görüşleri ve öğretmenlerin motivasyon düzeyleri incelenmiştir. Bu araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Samsun il merkezinde (Atakum,
İlkadım, Tekkeköy, Canik ilçeleri) ortaokullarda çalışan, tesadüfi örnekleme
yöntemi ile seçilen 493 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Mottaz’ın (1985) “İş
Motivasyon Ölçeği” ve Oran’ın (2002) “Dönüşümcü Liderlik Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Öğretmenlerin
motivasyon algıları ve öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü
liderlik davranışları sergileme düzeyleri yüksek bulunmuştur. Dönüşümcü
liderlik ile öğretmen motivasyonu arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | September 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 3 |