Ana dili
eğitiminde dil bilgisi öğretiminin nasıl olması gerektiği ile ilgili farklı
görüşler mevcuttur. Günümüzde daha çok kabul edilen görüşe göre dil bilgisi
öğretiminin asıl hedefi, öğrencilerin dil becerilerinin etkili kullanımına
katkı sağlamaktır. Bu amaca yönelik olarak yararlanılan çeşitli eğitim
yaklaşım, yöntem ve tekniklerinden biri, Çoklu Zekâ Kuramı'na dayalı
öğretimdir. Bu çalışmada Çoklu Zekâ Kuramı'na dayalı dil bilgisi öğretiminin
nasıl gerçekleştirildiğini alanyazından yararlanarak belirlemek, bu tür bir
öğretimin nasıl gerçekleştirilebileceğine dair öneriler sunmak amaçlanmaktadır.
Çoklu Zekâ Kuramı, zekânın farklı
türlerden oluştuğunu, doğru öğretim uygulamalarıyla bu zekâ türlerinin
geliştirilebileceğini ve farklı zekâ özelliklerine sahip öğrencilere daha
yararlı olunacağını öne süren bir kuramdır. Alanyazında dil bilgisi öğretimi
dâhil birçok konuda bu kurama dayalı ders planlarına, etkinlik örneklerine
rastlamak mümkündür. Bu çalışmada ana dili olarak Türkçe dil bilgisi öğretimine
dair örneklere yer verilmiştir. Bu örneklerden de yararlanılarak bir ders planı
örneği geliştirilmiştir. Ders planı örneğinin yanı sıra verilen bilgiler ve
sunulan önerilerle, alanda çalışan öğretmenlere ve diğer paydaşlara yararlı
olunacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | February 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 3 |