Bu çalışmanın amacı Fen Bilgisi
öğretmenlerinin iş konusundaki alternatif kavramlarını tespit etmek ve bu
alternatif kavramların kaynağını belirlemektir. İlköğretim düzeyinde öğrenciler
ilk defa fen kavramları ile sınıf öğretmenleri aracılığı ile tanışsa da,
çalışma kapsamında ele alınan iş konusu ilköğretim ikinci kademe yani ortaokul
düzeyinde yer alan bir konudur. Bu nedenle araştırmanın çalışma grubu olarak
Fen Bilgisi öğretmenleri seçilmiştir. Toplamda, 35 öğretmen çalışmaya
katılmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin batı bölgesindeki
bir ilde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Fen Bilgisi öğretmenlerinin iş konusu
ile ilgili büyük oranda alternatif kavrama sahip olduğu bunun yanı sıra
öğretmenlerin iş konusunda bilgi eksikliğinin de büyük oranlarda olduğu tespit
edilmiştir. Çalışma kapsamında öğretmenlerden soruların çözümünde kullandıkları
bilgileri nereden elde ettiklerini de ifade etmeleri istenmiştir. Burada amaç
özellikle alternatif kavramlara sahip öğretmenlerde bu kavramların kökenlerinin
belirlenmesidir. Bu noktada öğretmenler, alternatif kavramların kaynağı olarak
lisans düzeyinde yer alan fizik derslerini veya lise de yer alan fizik
derslerini işaret etmişlerdir. Ayrıca KPSS gibi sınavlarda kullanılan kaynak
kitapları işaret eden öğretmenlerde olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | December 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 3 |