Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin erken çocuklukta
cinsel gelişime yönelik görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilen bu
araştırmanın çalışma grubunu Ankara’da bulunan 8 bağımsız anaokulunda çalışan
28 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğretmenlerle
birebir görüşme yapılmıştır. Araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılarak
olgu ya da olay hakkında farklı temalar oluşturulmuş ve bu temaların altındaki
kodlar belirlenerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin erken
çocukluk eğitiminde cinsel gelişim eğitimini destekledikleri, cinsel gelişim
hakkında yeterli bilgiye sahip oldukları, ihmal ve istismarı genel olarak doğru
tanımladıkları ancak atılacak adımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları
bulunmuştur. Çocuğa verilecek cinsel eğitim dersinin içeriğinin çocuğun gelişim
düzeyine uygun olması, ihmal ve istismara yönelik bilgi içermesi ve çocuğun
ailesi ve diğer bileşenleri kapsaması sonucu çıkmıştır. Ancak öğretmenlerin
ihmal ve istismar durumunda nasıl bir yol izleyecekleri hakkında net bir
bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. Öneri olarak öğretmenlere yönelik cinsel
eğitim konusundaki eğitimlerin arttırılması ve özellikle öğretmenlerin ihmal ve
istismar durumlarında nasıl bir yol izleyeceklerine ilişkin eğitimler verilmesi
önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | December 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 3 |