Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık
düzeylerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman ili Kâhta
ilçesinde 2015-2016 eğitim öğretim yılında 8 ilkokulda görev yapan 189 sınıf
öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.
Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık düzeylerini belirlemek için “Ne
Kadar Yaratıcısınız?” ölçeği kullanılmıştır. Bu araştırmada yaratıcılık
ölçeğinin güvenirliği .86 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde, bağımsız
gruplar t-testi, Mann Whitney-U ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucuna göre, sınıf öğretmenlerinin yaratıcılık düzeyleri ile
cinsiyetleri, medeni durumları, anne ve baba eğitim düzeyleri açısından anlamlı
bir fark bulunmazken, öğretmenlerin mesleki kıdemleri, çocukluklarının geçtiği
yerleşim birimleri, kitap okuma alışkanlıkları durumuna göre istatistiksel
olarak anlamlı fark bulunmuştur. Aynı zamanda araştırma sonuçlarına göre, sınıf
öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun düşük düzeyde yaratıcı olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | February 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 3 |