Ölçme desenlerinin boylamsal olarak tasarlanmalarının eğitim araştırmalarına getireceği katkılar, öğrenmenin sosyal-duygusal boyutlarının üniversite öğrencileri için çalışıldığı bir alan uygulaması olan Duygu Cetveli Uygulaması ile yapılan üç ayrı araştırmanın ölçme desenleri üzerinden örneklendirilmiştir. İlk çalışmada stres ve gerginlik duyguları arasındaki ilişkiler günlük tekrarlı gözlemler üzerinden karşılaştırılırken, ikinci ve üçüncü çalışmalarda duygu durumları ile uyku kalitesi ve psikolojik dayanıklılık arasındaki ilişkiler haftalık tekrarlı gözlemler kullanılarak modellenmiştir. Ölçme desenlerinin, ölçmeye konu özelliğin süreçsel yapısını daha iyi yansıtmasına izin verebilecek tekrarlı ölçümleri de içerecek şekilde genişletilerek tasarlanmalarının önemi ve bunun, özellikle de, dinamik faktör yapısına sahip özellikleri ölçme ve değerlendirme çalışmalarına getireceği katkılar tartışılmıştır.
This paper proposes a longitudinal assessment approach for the assessment of non-cognitive constructs. Focusing on how to evaluate “state” versus “trait” properties of propensities, a comparative narrative is provided attesting to the utility of employing a longitudinal perspective. Illustrations on how to collect, analyze and interpret time-series data are provided using three separate studies, conducted as a part of a larger longitudinal study, referred to as the Emotion Ruler Field Study, investigating emotional aspects of learning for college students. The first study illustrates how inferences made about stress and tenseness levels of college students may differ when based on self-assessments taken over twelve days versus on those taken only once. The second and the third studies illustrate how inferences made about sleep quality and psychological resilience of college students may evolve when the variances observed over several weeks (within-persons) are taken into account in the analysis of individual differences (between-persons).
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : March 11, 2019 |
APA | Kahraman, N , Akbaş, D , Sözer, E . (2019). BİLİŞSEL OLMAYAN ÖĞRENME DURUM VE SÜREÇLERİNİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE BOYLAMSAL YAKLAŞIMLAR: DUYGU CETVELİ UYGULAMASI ÖRNEĞİ . Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 19 (1) , 257-269 . DOI: 10.17240/aibuefd.2019.19.43815-459831 |