Bu çalışmanın amacı; VSınıf etkileşimli sınıf
yönetim yazılımı ve EBA Ders Modülünün Ters Yüz Sınıf Modelinde (TYS)
uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. EBA Ders
modülünü ve VSınıf yazılımını derslerinde daha önce kullanmış 14 öğretmenin
görüşlerinin alındığı bu araştırma nitel bir çalışma olup, verilerin toplanması
sürecinde yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde
edilen bulgulara göre; ders öncesi etkinliklerin ders başarısını artırdığı,
öğrencilerin derse hazırlıklı gelmelerini sağladığı, etkili ve gerekli olduğu
bulgularına ulaşılmıştır. Bunun yanında katılımcılar VSınıf ve EBA Ders
modülünün kullanımında bağlantı problemleri, donanımsal sorunlar, kullanım
konusunda öğretmen ve öğrenci yetersizliği gibi problemler olsa bile bu
sistemlerin genel anlamda öğrenmeyi kolaylaştırarak öğrencilerin ders
başarılarını ve ilgilerini artırdığını ifade etmişlerdir. Katılımcıların
çoğunluğu VSınıf ve EBA Ders modülünün TYS modelinde uygulanabilir olduğunu
ifade etmişlerdir. Ayrıca katılımcılar belirttikleri eksikliklerin ve
problemlerin giderilmesi hâlinde VSınıf ve EBA Ders modülünün daha kullanışlı
olacağını ifade etmişlerdir. Elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler
getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | February 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 1 |