Araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının sanal
müze uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubu, Giresun
Üniversitesi sınıf öğretmenliği anabilim dalı dördüncü sınıfta okuyan 41
öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, 2017-2018 öğretim yılı güz döneminde,
araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu anketle toplanmış, içerik
analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, sınıf öğretmeni adaylarının
pek çoğunun lisans öğrenimleri boyunca gerçek veya sanal müze ile eğitime
yönelik deneyime sahip olmadıklarını göstermiştir. Buna karşın adaylar, lisans
öğrenimlerinde sanal müze ile eğitimi mesleki yeterlik açısından gerekli
görmektedirler. Ayrıca ilkokul düzeyindeki eğitimde sanal müze uygulamalarının
öğrenciler için yararlı olduğunu düşünmektedirler. Araştırma sonuçlarına
dayanarak, sınıf öğretmenliği lisans programında okutulan çeşitli derslerin
sanal müze uygulamalarıyla ilişkilendirilmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Submission Date | December 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 2 |