Video-bloglar, video paylaşım sitelerinin kullanım sıklığının
artmasıyla günden güne daha popüler hale gelmiştir. Bu sayede video-bloglar,
eğitim de dâhil olmak üzere pek çok alanda kullanılmaya başlanmıştır. Bu
çalışmanın amacı, video-blogların, öğrencilerin öz düzenlemeli öğrenme
stratejilerine olan etkisini incelemektir. Çalışmanın araştırma yöntemi nitel
ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı, çoklu metottur. Çalışmanın nicel
kısmını deneysel desenden, nitel kısmını ise sesli düşünme protokolünden elde
edilen veriler oluşturmuştur. Araştırmanın katılımcıları, bir devlet
üniversitesi eğitim fakültesindeki 40, 4.sınıf öğrencisidir. Bu öğrenciler iki
gruba ayrılmışlardır. Deney grubu bir ders kapsamında video-blog kullanmış, diğer
grup ise video-blog kullanmamıştır. Daha sonra bu öğrencilerin bir ölçek
yardımıyla ölçülen öz düzenlemeli öğrenme stratejileri karşılaştırılmıştır.
Ayrıca deney grubunda yer alan öğrencilerden 10 tanesi ile sesli düşünme
protokolü kullanılarak, video-blogların bu öğrencilerin öz düzenlemeli
öğrenmeleri üzerine yaptığı katkılara yönelik yorumlar da incelenmiştir. Sonuç
olarak; ölçekten elde edilen verilere göre deney ve kontrol grupları arasında
fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Sesli düşünmeden elde edilen verilerden ise, video-blogların
öğrenmeyi kolaylaştırdığı, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırdığı sonuçları
elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | January 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 4 |