Bu
araştırma, Safranbolu’da bir devlet okulunda öğrenim gören 4. sınıf
öğrencilerinin, somut olmayan kültürel mirasa ilişkin farkındalık düzeylerinin
belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
durum çalışması kullanılmıştır. Kolay ulaşılabilir örneklem ile Karabük ilinin
Safranbolu ilçesinde bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 4.sınıf
öğrencilerinden belirlenen toplam 11 katılımcı ile araştırmanın amacı
doğrultusunda görüşme yapılmıştır. Araştırmada nitel verilerin analizinde
betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin somut
olmayan kültürel mirasa ilişkin farkındalık düzeylerinin sınırlı olduğu,
geleneksel çocuk oyunları dışında öğrencilerin neredeyse tamamının somut
olmayan kültürel mirasa ilişkin farkındalıklarının bulunmadığı tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | January 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 4 |