Bu araştırmada, işitme yetersizliği olan öğrencilerin bulunduğu
kaynaştırma ortamlarında, bu öğrencilerin akıcı okuma becerilerini geliştirmeye
yönelik gerçekleştirilen uygulamaların öğretmen görüşleri çerçevesinde
incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel
yaklaşıma dayalı fenomenolojik bir araştırma olarak desenlenen çalışmada,
veriler görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ise tümevarımsal
yöntem kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmenlerin sınıflarında çeşitli
akıcı okuma etkinlikleri yaptıkları ve yoğun olarak sıralı okuma etkinliğinin
kullanıldığı yönündedir. Bunun yanı sıra, kaynaştırma ortamlarındaki işitme
yetersizliği olan öğrencilerin genel okuma başarılarının ve akıcı okuma
seviyelerinin akranlarının düzeyinde ya da gerisinde olduğunu belirtilmektedir.
Ayrıca, akıcı okuma becerisine yönelik müfredatın ve öğretmen yetiştirme
programlarının yetersiz olduğunu vurgulanmaktadır. Sonuç olarak, sınıflarda
uygulanan akıcı okuma etkinliklerinin alanyazındaki ilgili müdahalelerle
benzerlikleri olmasına rağmen, sistematik ve planlı şekilde uygulama ve
uygulama ilkelerinde farklılıklar bulunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | June 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 4 |