Bu araştırmada 5. Sınıf, 6.
Sınıf ve 7. Sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi sınıf etkinliklerinin
çeşitli değişkenlere göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmada
nicel model kullanılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemleri içerisinde
yer alan araştırma türlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemine göre seçilmiş 2018-2109 eğitim
öğretim yılı içerisinde İç Anadolu bölgesinde yer alan bir ortaokulda okuyan
111’i kız 125’i erkek olmak üzere, 236 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın
ilk aşamasında tesadüfi örnekleme yöntemine göre İç Anadolu bölgesinde yer alan
bir ortaokulda öğrenim gören 30 öğrenciye pilot uygulama yapılmıştır. Her bir
öğrenciye yaklaşık 25 dakika süre verilmiştir. Araştırmada “sınıf
etkinliklerim” ölçeği kullanılmıştır. Sınıf etkinliklerim ölçeği Gentry ve
Gable (2001) tarafından oluşturulmuş, Türk kültürüne uyarlaması ise Deniz ve
Saranlı (2017) tarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin
analizinde, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
testi kullanılmıştır. Verilerin toplanma süreci, araştırmacı tarafından
2018-2019 eğitim öğretim yılında farklı gün ve saatlerde gerçekleştirilmiştir.
Araştırma sonucunda, öğrencilerin sınıf etkinliklerim ölçeği puanlarının yüksek
olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, sınıf içerisinde
Sosyal Bilgiler dersinde yapılan etkinlikler öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını
karşılayabilmeli, yeteneklerini zorlamalı ve öğrencilerin etkinliklerden
eğlenmeleri sağlanmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2019 |
Submission Date | January 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 3 |