Bu
araştırmada, çağdaş yaklaşımlara dayalı laboratuvar uygulamalarının
öğrencilerin laboratuvara yönelik tutumları üzerindeki etkisini inceleyen
çalışmalar meta-analiz yöntemi ile incelenmiştir. Toplam örneklem
sayısının 1406 olduğu bu çalışmada, yayın türleri, ölçek türleri, fen alanları,
uygulama bölgeleri ve deneysel desen türlerinde moderatör analizi yapılmıştır.
Çalışmaların etki büyüklüğü hesaplamaları; heterojenlik, yayın yanlılığı ve ara
değişken analizleri “Comprehensive Meta Analysis” istatistik programı
kullanılarak yapılmıştır. Çağdaş laboratuvar yaklaşımlarının öğrencilerin
laboratuvara yönelik tutumlarına ilişkin genel etki büyüklüğü değeri rastgele
etkiler modeli kullanılarak 0.381 ile 0.733 güven aralığında d=0.557 (%95 CI,
SE=0.090) olarak belirlenmiştir. Cohen, Manion ve Morrison (2007) tarafından
yapılan sınıflandırmaya göre, çağdaş
yaklaşımlara dayalı laboratuvar uygulamalarının, öğrencilerin
laboratuvar derslerine yönelik tutumlarını orta düzeyde etkilediği
belirlenmiştir. Yapılan moderatör
analizleri sonucunda etki büyüklükleri; yayın türleri, çalışılan fen
alanları, uygulama bölgeleri, deneysel desen türlerine ve ölçek türlerine göre anlamlı bir farklılık tespit
edilememiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2019 |
Submission Date | February 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 3 |