Araştırmanın amacı, öğretmenlerle öğrencilerin öğrenme stratejilerini
fark etme düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma, 2015-2016
öğretim yılının ikinci döneminde Mardin İli Artuklu (Merkez) ilçesindeki
devlete bağlı 12 ilkokulda görev yapan öğretmen ve öğrencilerle yürütülmüştür.
Araştırmada Bayındır (2006)’ın Türkçeye uyarladığı
Öğrenme Stratejilerinin Farkındalık Düzeyi Envanteri, yine Bayındır (2006)’ın
hazırladığı Öğretmen ve Öğrenci Anketi olmak üzere toplam üç ölçme aracı
kullanılmıştır. Araştırmada cinsiyetler
arasında fark olup olmadığını belirlemek için t testi yapılmıştır. Üç ölçekten
elde edilen puanlar arasındaki ilişkinin belirlenmesi için de “Korelâsyon
Analizi Tekniği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda Öğrenme Stratejileri
Farkındalık Düzeyi Envanterinden elde edilen puanların cinsiyete göre anlamlı
bir farklılık göstermediği; Öğretmen Anketinden elde edilen puanların erkekler
lehine anlamlı farklılık gösterdiği; Öğrenci Anketinden elde edilen puanların
cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Öğrenme stratejileriyle ilgili öğretmen ve öğrencilerin görüşleri
arasındaki ilişki düşük düzeyde ve negatif yöndedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2019 |
Submission Date | March 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 3 |