The implementation of macro-level language education
policies in the field of teaching English to young learners (TEYL) plays a
decisive role in designing and administering micro-level instructional
practices. Bearing this in mind, the present study aims to describe English as
a foreign language (EFL) teaching and monitoring practices in the 2nd
grade, which is the starting level for English learning at state primary
schools in Turkey. Following that, it attempts to display the match between EFL
practices and the English language teaching (ELT) curriculum. To achieve these
aims, qualitative data were collected from 13 EFL teachers through open-ended
written surveys. Overall, the findings point out that the 2nd grade
TEYL practices largely reflect the curricular underpinnings in terms of
teaching and monitoring methodology, language skills and materials; however,
there are slight mismatches in some issues such as teaching literacy skills,
error correction and the implementation of projects. In line with these
findings, this research elaborates on the importance of TEYL course content and
principles in pre-service language teacher education. Also, it draws attention
to teacher training on language assessment within the framework of continuing
professional development.
Makro-düzey dil eğitim politikalarının çocuklara yabancı dil öğretimi (ÇYDÖ) alanında uygulanması, mikro-düzey eğitsel etkinliklerin tasarlanması ve kullanılmasında belirleyici bir rol oynamaktadır. Bu durum dikkate alındığında, mevcut çalışma devlet ilkokullarında İngilizce öğrenmek için başlangıç seviyesi olan 2. sınıflardaki İngilizce öğretme ve izleme etkinliklerini betimlemeyi amaçlamaktadır. Ardından, bu çalışma İngilizce etkinlikleri ve İngilizce öğretim programı arasındaki uyumu sergilemeye çalışmaktadır. Belirtilen amaçları başarmak için açık-uçlu yazılı anket aracılığı ile 13 İngilizce öğretmeninden nitel veri toplanmıştır. Araştırmanın temel bulguları, 2. Sınıf İngilizce faaliyetlerinin öğretim ve izleme yöntemi, dil becerileri ve materyalleri açısından program dayanaklarını büyük oranda yansıttığını göstermektedir. Öte yandan, okuma-yazma becerilerinin öğretimi, hataların düzeltilmesi ve projelerin uygulanması gibi bazı hususlarda az oranda uyuşmazlık tespit edilmiştir. Bu bulgular doğrultusunda, mevcut araştırma hizmet öncesi dil öğretmeni eğitiminde ÇYDÖ içeriğinin ve ilkelerinin önemi üzerinde durmaktadır. Ayrıca, sürekli mesleki gelişim kapsamında dil ölçmeye yönelik öğretmen eğitimine de dikkat çekmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 6, 2020 |
Submission Date | June 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 20 Issue: 1 |