Bu çalışmanın amacı; araştırma üniversitelerinin yapılandırılması
bağlamında öğretim ve araştırma sorumluluklarının düzenlenmesine ilişkin
öğretim üyelerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma, nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması deseninin bir türü olan çoklu durum çalışması ile
desenlenmiştir. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme türlerinden kolay ulaşılabilir
durum örneklemesi tekniği ve ölçüt örnekleme tekniği ile oluşturulmuştur.
Çalışma grubundaki öğretim üyelerinin 7’si Doçent Doktor, 3’ü Yardımcı Doçent
Doktor (doktor öğretim üyesi) ve 3’ü Profesör Doktor unvanlarına sahiptirler.
Öğretim üyelerinin görüşleri, yüz yüze görüşme tekniği ile alınmıştır. Öğretim
üyelerinin araştırma üniversitelerinin yapılandırılması bağlamında öğretim ve
araştırma sorumluluklarının düzenlenmesine ilişkin görüşlerini ortaya koymak
amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırma
üniversitesi ile ilgili alan yazına ve uzman görüşlerine dayalı olarak
hazırlanan görüşme formuna son şekli verildikten sonra öğretim üyeleriyle
e-mail veya telefon aracılığıyla iletişim kurulmuş ve öğretim üyelerinden
randevu talep edilmiştir. Belirlenen ortak zamanlarda ve ortamlarda yüz yüze
görüşmeler yapılmıştır. Ses kaydına alınan tüm görüşmeler kelime işlem
programında yazıya dökülmüştür. Araştırmada görüşme ile elde edilen verilerin
çözümlenmesi için içerik analizine başvurulmuştur. İçerik analizi için NVIVO 11
nitel analiz programı kullanılmıştır. Analizlere göre; araştırma
üniversitelerinde öğretim üyelerinin derslere de girmeleri gerektiği ancak
araştırma ağırlıklı iş yüküne sahip olmaları gerektiği, araştırmanın ve
öğretimin birbirini tamamlayıcı yapıda oldukları, öğretim üyelerinin araştırma
yapmaya vakit bulmakta zorlandıkları dolayısıyla ders yüklerinin azaltılması
gerektiği ve öğretim üyesinin tercihine ve isteğine göre öğretim ve araştırma
sorumluluklarının düzenlenebileceği görüşleri öne çıkmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 6, 2020 |
Submission Date | October 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 20 Issue: 1 |