The aim of this article is to make a descriptive analysis of virtual reality studies in the field of education that have been done in the literature in the last four years. According to this purpose, the articles on Web of Science were searched using the keyword “virtual reality”. As a result of this scan, the full text of 307 articles in the field of education were reached. The data of the studied articles, were collected in the table by the researchers. The collected data were analyzed and the findings were shown with the help of some graphics. According to the findings of this research, it can be said that half of the studies in that field are experimental and applied studies. It is observed that the sample profiles are mainly composed of undergraduate students. As a research method, it has been determined that quantitative methods are the most used methods. This study is expected to contribute to other studies in the field of virtual reality in education processes.
Bu makalenin amacı, son dört yıllık süreçte alanyazında yapılmış olan, eğitim alanındaki sanal gerçeklik çalışmalarının betimsel olarak analizini yapmaktır. Bu doğrultuda Web of Science üzerinde yer alan makaleler, “virtual reality” anahtar kelimesi kullanılarak taranmıştır. Bu tarama sonucunda, eğitim alanında 307 makalenin tam metnine ulaşılmıştır. İncelenen çalışmalara ait veriler araştırmacılar tarafından tabloda toplanmıştır. Toplanan verilerin analizi yapılarak, bulgular grafikler yardımıyla gösterilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre çalışmaların yarısının deneysel ve uygulamalı çalışmalar olduğu söylenebilir. Örneklem profillerini ağırlıklı olarak lisans öğrencilerinin oluşturduğu görülmektedir. Araştırma yöntemi olarak nicel yöntemlerin en çok kullanılan yöntem olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın, eğitim ve öğretim süreçlerinde sanal gerçeklik alanında yapılacak olan diğer çalışmalara katkı sağlaması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2021 |
Submission Date | February 12, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 21 Issue: 2 |