Bu çalışmada Anadolu Lisesi öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak Almanca öğrenmeye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Anadolu Lisesi öğrencilerinin ikinci yabancı dil Almanca öğrenmeye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesini amaçlayan bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de Anadolu Liselerinde okuyan ve ikinci yabancı dil olarak Almanca dersi alan öğrenciler, örneklemini ise İç Anadolu bölgesinde bulunan bir Anadolu Lisesinde ikinci yabancı dil olarak Almanca dersi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya toplam 208 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların %64,9’u kadın, 34,1’i ise erkektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Türk (2020) tarafından geliştirilen “Ortaöğretim Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ve araştırmacı tarafından hazırlanan ‘kişisel bilgi formu’ kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde IBM SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi sürecinde frekans (f) ve yüzde (%) tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve t-testi hesaplamalarına yer verilmiştir. Normal dağılım gösteren verilerin değerlendirilmesi ikili gruplarda t-testi, ikiden fazla gruplarda tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda kız öğrencilerin Almanca öğrenmeye yönelik kararlılık ve korkularının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu; Almanca başarı puanı 5 olan katılımcıların Almanca başarı puanı daha düşük olan katılımcılara göre Almanca öğrenmeye daha ilgili oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Benzer bir çalışmanın ileride daha geniş bir örneklem grubuyla ve karma araştırma yöntemi ile yapılmasının daha kapsamlı sonuçlara ulaşabilme açısından faydalı olacağı düşünülmektedir.
The main purpose of this study is to examine the attitudes of Anatolian High School students towards learning German as a second foreign language according to various variables. In this study, which aims to examine the attitudes of Anatolian High School students towards learning German as a second foreign language, a survey model, one of the quantitative research methods, was used. The population of the research consists of students studying at Anatolian High Schools in Turkey, and the sample consists of students learning German as a second foreign language at an Anatolian High School in Central Anatolia. In the study, the "Attitude Scale of Secondary Education Students towards Learning German as a Second Foreign Language" developed by Turk (2020) and the "personal information form" prepared by the researcher were used as data collection tools. In the process of data analysis, frequency (f) and percentage (%), one-way analysis of variance (ANOVA) and t-test calculations were included. As a result of the study, it was found that determination and fear of female students towards learning German were higher than male students. It was concluded that the participants with a German achievement score of 5 were more interested in learning German than the participants with a lower German achievement score. It is thought that conducting a similar study with a larger sample group and mixed research method in the future will be beneficial in terms of reaching more comprehensive results.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2021 |
Submission Date | March 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 21 Issue: 3 |