Research Article
BibTex RIS Cite

SALGIN SÜRECİNİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ YETERLİLİKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Year 2021, Volume: 21 Issue: 4, 1097 - 1109, 15.12.2021
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021..-908237

Abstract

2020 yılı başından beri Cocid-19 adlı virüs insan sağlığını tehdit etmektedir. Salgına karşı alınan en etkili çözüm ise sosyal ortamlardan uzak durmaktır. Bu nedenle salgın başladığında pek çok faaliyet kısıtlandı. Bu süreçte tüm okul kademeleri yüz yüze ara verdi. Salgının eğitim yaşantımıza vereceği hasarı en aza indirmek için eğitimde dijitalleşme hız kazandı. Bu çalışma, salgın sürecinin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliliklerini nasıl etkilediğini ortaya koymak için yapılmıştır. Covid-19 salgınının başlamasıyla 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde uzaktan eğitime ani bir geçiş yaşandığı bilinmektedir. Bu yüzden salgının eğitime etkisine yönelik yapılan çalışmaların pek çoğunun bu ani geçişteki etkileri ortaya koymaya yönelik olduğu görülmüştür. Bu nedenle 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılının bitiminde öğretmen adaylarının bu yarıyılı kendi yeterlilikleri açısından değerlendirmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmada 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında son sınıfta okuyan öğretmen adayları katılımcı grup olarak seçilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması şeklinde desenlenen bu çalışmada veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının salgın sürecinde alan yeterliliklerini ve mesleki becerilerini yeterince geliştiremedikleri ortaya konmuştur. Öğretmen adayları salgın sürecinde EBA TV sosyal bilgiler dersini kendileri için faydalı bulmuş, genel olarak oyun ve etkinliklerle bu platformun daha verimli hale gelebileceğini ifade etmişlerdir.

References

  • Anderson, T., & Dron, T. (2011). Three generations of distance education pedagogy. International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3), 81-97. https://doi.org/10.19173/irrodl.v12i3.890
  • Andoh, R. P. K., Appiah, R., & Agyei, P. M. (2020). Postgraduate distance education in University of Cape Coast, Ghana: Students’ perspectives. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21(2), 118-135. https://doi.org/10.19173/irrodl.v21i2.4589
  • Baysal, E., Ocak, G. & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. https://doi.org/10.47615/issej.835211
  • Bates, A. W. (2015). Teaching in a digital age. Open Educational Resources Collection. 6. University of Missouri, St. Louis. https://irl.umsl.edu/oer/6/
  • Berg, G. A., & Simonson, M. (2016). Distance learning. Encyclopædia Britannica. https://www.britannica.com/topic/distance-learning (Erişim Tarihi: 03.02.2021).
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2019). Vizyon 2023: Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme alanında somut ve soyut teknolojiler bağlamında eğilimler. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(4), 43-64.
  • Coeckelbergh, M. (2020). The postdigital in pandemic times: A comment on the Covid-19 crisis and its political epistemologies. Postdigital Science and Education, 2, 547-550.
  • Çakın, M. & Külekçi̇-Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Çakmak, Z. & Taşkıran C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (EBA). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 284-386.
  • Demir D., Özdinç, F. & Ünal, E. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) portalına katılımın incelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 407-423. https://doi.org/10.17556/erziefd.402125
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitim sözlüğü (5. baskı). Pegem Akademi.
  • Düzgün S. & Sulak, S. E. (2020). Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Millî Eğitim, 49(1), 619-633. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787874
  • Er Türküresin, H. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Millî Eğitim, 49(1), Özel Sayı, 597-618. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787509
  • Erdağı Toksun, S. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 1-9. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.657615
  • Eti, İ. & Karaduman, B. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinin öğretmen adaylarının mesleki yeterlikleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 635-656. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787238
  • Fidan, N. K., Erbasan, Ö. & Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’ndan yararlanmaya ilişkin görüşleri. Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(46), 626-637. https://doi.org/10.17719/jisr.20164520642
  • Genç, S. Z., Engin, G. & Yardım, T. (2020). Pandemi (Covid-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri, Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gholipour Mofrad Dashtaki, D., Mohammadi, A., Zolfaghari, M., Imani, S., & Tahmasebian, S. (2020). The relationship of satisfaction and usage of virtual learning facilities with learning style in medical, health, and operating room students. Strides in Development of Medical Education, 17(1), 1-6. https://doi.org/10.22062/sdme.2020.91007
  • Görgülü-Arı, A. & Hayır-Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492.
  • Günbaş, N., & Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the Covid-19 pandemic. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 686-716. https://doi.org/10.19126/suje.789705
  • Gürdamar, T. N., Şehirli, A. Ş. & Ünal-Topçuoğlu, F. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde kullanılan EBA’da yer alan Türkçe dersi okuma becerisi ile ilgili öğretmen görüşleri. International Journal of Language Academy, 8(4), 168-186. https://doi.org/10.29228/ijla.43952
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency remote-teaching-and-online-learning (Erişim Tarihi: 8/11/2021).
  • Haşıloğlu, M. A., Durak, S. & Arslan, A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214-239. https://doi.org/10.47714/uebt.811306
  • Kaçan, A. & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Journal of Education Science and Technology, 6(1), 1-21.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim (1. baskı). Pegem A Yayıncılık.
  • Keskin, M. & Özer, K. D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 293-322.
  • Kuşdemir, Y., Bulut, P. & Uzun, E. B. (2020). Okuma kültürü üzerine bir inceleme: Öğretmen adayları örneği. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 8(21), 74-90.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çev. S. Turan). Nobel Akademik Yayıncılık. (Orijinal yayın tarihi 1998).
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020a). https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitimle-ilgili-surec-hafta-ici-simulasyonlarla-anlatilacak/haber/20513/tr (Erişim Tarihi: 06/02/2021).
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020b). http://yegitek.meb.gov.tr/www/sayilarla-uzaktan-egitim-23-mart-15-mayis-2020/icerik/3047 (Erişim Tarihi: 06/02/2021).
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020c). http://yegitek.meb.gov.tr/www/sss.php (Erişim Tarihi: 06/02/2021).
  • Moçoşoğlu, B. & Kaya, A. (2020). Koronavirüs hastalığı (Covid-19) sebebiyle uygulanan uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 15-43.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance education: A systems view of online learning. Wadsworth Publishing.
  • Osmanoğlu, A. E. (2020). Social studies teachers’ views on televisional distance education. Journal of Current Researches on Educational Studies, 10(1), 67-88.
  • Özkanal, Ü., Yüksel, İ., & Başaran-Uysal, B. Ç. (2020). The pre-service teachers’ reflection-on-action during distance practicum: A critical view on EBA TV English courses. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(4), 1347-1364.
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. Ed. M. Bütün & S. B. Demir, 2. Baskı). Pegem Akademi.
  • Şahin, M. & Erman, E. (2019). Tarih dersi öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 256-275.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Utomo, M. N. Y., Sudaryanto, M., & Saddhono, K. (2020). Tools and strategy for distance learning to respond COVID-19 Pandemic in Indonesia. Ingénierie des Systèmes d’Information, 25(3), 383-390.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A., & Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). (2020a). https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf (Erişim Tarihi: 06/02/2021).
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). (2020b). https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf (Erişim tarihi: 06/02/2021).

THE EFFECTS OF THE OUTBREAK PROCESS ON THE PROFESSIONAL COMPETENCES OF SOCIAL KNOWLEDGE TEACHERS

Year 2021, Volume: 21 Issue: 4, 1097 - 1109, 15.12.2021
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021..-908237

Abstract

Almost since the beginning of 2020, the virus called Covid 19 has been threatening human health all over the world. The only way to be protected from the epidemic is to stay away from social environments. For this reason, many human activities, especially educational activities, were restricted. In this process, schools were closed and educational activities began to be carried out by distance education method. The only option for the epidemic to cause the least damage to our education life seems to be digitalization in education. This study was conducted to reveal how the epidemic process affects the teaching competencies of social studies teacher candidates. It is known that with the onset of the Covid-19 epidemic, there was a sudden transition to distance education in the spring semester of the 2019-2020 academic year. Therefore, it has been seen that most of the studies on the effect of the epidemic on education are aimed at revealing the effects of this sudden transition. For this reason, at the end of the 2020-2021 academic year fall semester, it is aimed that teacher candidates will evaluate this semester in terms of their own competencies. In this study, pre-service teachers studying in the final year in the Fall semester of the 2020-2021 academic year were selected as the participant group. In this study, which was designed as a case study, which is one of the qualitative research methods, the data were analyzed by content analysis. It has been revealed that social studies teacher candidates could not sufficiently develop their field competencies and professional skills during the epidemic process. Pre-service teachers found the EBA TV social studies course useful for them during the epidemic, and stated that this platform could become more efficient with games and activities in general. 

References

  • Anderson, T., & Dron, T. (2011). Three generations of distance education pedagogy. International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3), 81-97. https://doi.org/10.19173/irrodl.v12i3.890
  • Andoh, R. P. K., Appiah, R., & Agyei, P. M. (2020). Postgraduate distance education in University of Cape Coast, Ghana: Students’ perspectives. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21(2), 118-135. https://doi.org/10.19173/irrodl.v21i2.4589
  • Baysal, E., Ocak, G. & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. https://doi.org/10.47615/issej.835211
  • Bates, A. W. (2015). Teaching in a digital age. Open Educational Resources Collection. 6. University of Missouri, St. Louis. https://irl.umsl.edu/oer/6/
  • Berg, G. A., & Simonson, M. (2016). Distance learning. Encyclopædia Britannica. https://www.britannica.com/topic/distance-learning (Erişim Tarihi: 03.02.2021).
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2019). Vizyon 2023: Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme alanında somut ve soyut teknolojiler bağlamında eğilimler. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(4), 43-64.
  • Coeckelbergh, M. (2020). The postdigital in pandemic times: A comment on the Covid-19 crisis and its political epistemologies. Postdigital Science and Education, 2, 547-550.
  • Çakın, M. & Külekçi̇-Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Çakmak, Z. & Taşkıran C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (EBA). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 284-386.
  • Demir D., Özdinç, F. & Ünal, E. (2018). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) portalına katılımın incelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 407-423. https://doi.org/10.17556/erziefd.402125
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitim sözlüğü (5. baskı). Pegem Akademi.
  • Düzgün S. & Sulak, S. E. (2020). Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Millî Eğitim, 49(1), 619-633. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787874
  • Er Türküresin, H. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Millî Eğitim, 49(1), Özel Sayı, 597-618. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787509
  • Erdağı Toksun, S. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 1-9. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.657615
  • Eti, İ. & Karaduman, B. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinin öğretmen adaylarının mesleki yeterlikleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 635-656. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787238
  • Fidan, N. K., Erbasan, Ö. & Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’ndan yararlanmaya ilişkin görüşleri. Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(46), 626-637. https://doi.org/10.17719/jisr.20164520642
  • Genç, S. Z., Engin, G. & Yardım, T. (2020). Pandemi (Covid-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri, Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gholipour Mofrad Dashtaki, D., Mohammadi, A., Zolfaghari, M., Imani, S., & Tahmasebian, S. (2020). The relationship of satisfaction and usage of virtual learning facilities with learning style in medical, health, and operating room students. Strides in Development of Medical Education, 17(1), 1-6. https://doi.org/10.22062/sdme.2020.91007
  • Görgülü-Arı, A. & Hayır-Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492.
  • Günbaş, N., & Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the Covid-19 pandemic. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 686-716. https://doi.org/10.19126/suje.789705
  • Gürdamar, T. N., Şehirli, A. Ş. & Ünal-Topçuoğlu, F. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde kullanılan EBA’da yer alan Türkçe dersi okuma becerisi ile ilgili öğretmen görüşleri. International Journal of Language Academy, 8(4), 168-186. https://doi.org/10.29228/ijla.43952
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency remote-teaching-and-online-learning (Erişim Tarihi: 8/11/2021).
  • Haşıloğlu, M. A., Durak, S. & Arslan, A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214-239. https://doi.org/10.47714/uebt.811306
  • Kaçan, A. & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Journal of Education Science and Technology, 6(1), 1-21.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim (1. baskı). Pegem A Yayıncılık.
  • Keskin, M. & Özer, K. D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 293-322.
  • Kuşdemir, Y., Bulut, P. & Uzun, E. B. (2020). Okuma kültürü üzerine bir inceleme: Öğretmen adayları örneği. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 8(21), 74-90.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çev. S. Turan). Nobel Akademik Yayıncılık. (Orijinal yayın tarihi 1998).
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020a). https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitimle-ilgili-surec-hafta-ici-simulasyonlarla-anlatilacak/haber/20513/tr (Erişim Tarihi: 06/02/2021).
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020b). http://yegitek.meb.gov.tr/www/sayilarla-uzaktan-egitim-23-mart-15-mayis-2020/icerik/3047 (Erişim Tarihi: 06/02/2021).
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020c). http://yegitek.meb.gov.tr/www/sss.php (Erişim Tarihi: 06/02/2021).
  • Moçoşoğlu, B. & Kaya, A. (2020). Koronavirüs hastalığı (Covid-19) sebebiyle uygulanan uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 15-43.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance education: A systems view of online learning. Wadsworth Publishing.
  • Osmanoğlu, A. E. (2020). Social studies teachers’ views on televisional distance education. Journal of Current Researches on Educational Studies, 10(1), 67-88.
  • Özkanal, Ü., Yüksel, İ., & Başaran-Uysal, B. Ç. (2020). The pre-service teachers’ reflection-on-action during distance practicum: A critical view on EBA TV English courses. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(4), 1347-1364.
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. Ed. M. Bütün & S. B. Demir, 2. Baskı). Pegem Akademi.
  • Şahin, M. & Erman, E. (2019). Tarih dersi öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 256-275.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Utomo, M. N. Y., Sudaryanto, M., & Saddhono, K. (2020). Tools and strategy for distance learning to respond COVID-19 Pandemic in Indonesia. Ingénierie des Systèmes d’Information, 25(3), 383-390.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A., & Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). (2020a). https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf (Erişim Tarihi: 06/02/2021).
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). (2020b). https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf (Erişim tarihi: 06/02/2021).
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nalan Altay 0000-0003-0807-7494

Publication Date December 15, 2021
Submission Date April 2, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 21 Issue: 4

Cite

APA Altay, N. (2021). SALGIN SÜRECİNİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ YETERLİLİKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(4), 1097-1109. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021..-908237