2020 yılı başından beri Cocid-19 adlı virüs insan sağlığını tehdit etmektedir. Salgına karşı alınan en etkili çözüm ise sosyal ortamlardan uzak durmaktır. Bu nedenle salgın başladığında pek çok faaliyet kısıtlandı. Bu süreçte tüm okul kademeleri yüz yüze ara verdi. Salgının eğitim yaşantımıza vereceği hasarı en aza indirmek için eğitimde dijitalleşme hız kazandı. Bu çalışma, salgın sürecinin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliliklerini nasıl etkilediğini ortaya koymak için yapılmıştır. Covid-19 salgınının başlamasıyla 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde uzaktan eğitime ani bir geçiş yaşandığı bilinmektedir. Bu yüzden salgının eğitime etkisine yönelik yapılan çalışmaların pek çoğunun bu ani geçişteki etkileri ortaya koymaya yönelik olduğu görülmüştür. Bu nedenle 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılının bitiminde öğretmen adaylarının bu yarıyılı kendi yeterlilikleri açısından değerlendirmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmada 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında son sınıfta okuyan öğretmen adayları katılımcı grup olarak seçilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması şeklinde desenlenen bu çalışmada veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının salgın sürecinde alan yeterliliklerini ve mesleki becerilerini yeterince geliştiremedikleri ortaya konmuştur. Öğretmen adayları salgın sürecinde EBA TV sosyal bilgiler dersini kendileri için faydalı bulmuş, genel olarak oyun ve etkinliklerle bu platformun daha verimli hale gelebileceğini ifade etmişlerdir.
Almost since the beginning of 2020, the virus called Covid 19 has been threatening human health all over the world. The only way to be protected from the epidemic is to stay away from social environments. For this reason, many human activities, especially educational activities, were restricted. In this process, schools were closed and educational activities began to be carried out by distance education method. The only option for the epidemic to cause the least damage to our education life seems to be digitalization in education. This study was conducted to reveal how the epidemic process affects the teaching competencies of social studies teacher candidates. It is known that with the onset of the Covid-19 epidemic, there was a sudden transition to distance education in the spring semester of the 2019-2020 academic year. Therefore, it has been seen that most of the studies on the effect of the epidemic on education are aimed at revealing the effects of this sudden transition. For this reason, at the end of the 2020-2021 academic year fall semester, it is aimed that teacher candidates will evaluate this semester in terms of their own competencies. In this study, pre-service teachers studying in the final year in the Fall semester of the 2020-2021 academic year were selected as the participant group. In this study, which was designed as a case study, which is one of the qualitative research methods, the data were analyzed by content analysis. It has been revealed that social studies teacher candidates could not sufficiently develop their field competencies and professional skills during the epidemic process. Pre-service teachers found the EBA TV social studies course useful for them during the epidemic, and stated that this platform could become more efficient with games and activities in general.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Submission Date | April 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 21 Issue: 4 |