Parallel Reality (PR) is a technology introduced by Misapplied Science at the CES consumer technology fair held in the United States in 2020. This technology makes it possible to simultaneously show different contents for each of the dozens of people in the same place on a single screen. Unlike augmented or virtual reality, this reality does not require people to have extra equipment such as cell phones or special glasses. The pixels can transmit contents according to the viewing angle of the people in front of the screen. In addition, contents can follow the location of people through a sensor integrated into the system. Thanks to this sensor, the image for each person is displayed in such a way that they can only see it from the angle they are in. Thus, unique and personalized content can simultaneously be displayed for each person in crowded environments. As with augmented, virtual, and mixed reality, the parallel reality is a product of high technology. Therefore, this study compares the concept of parallel reality with other types of realities in various contexts, explains its working principles in detail, and provides examples of its application areas. This technology can be used effectively, especially for educational purposes. In addition, in the last part of the research, the researcher proposed a new value term to be used in parallel reality. It is thought that this article will make valuable contributions to the field, as it will be the first study in the field of education and educational technologies, and this type of reality will affect many areas.
Paralel gerçeklik (PG), 2020 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde düzenlen CES tüketici teknolojileri fuarında Misapplied Science firması tarafından tanıtımı yapılmış bir teknolojidir. Bu teknoloji; aynı mekânda bulunan onlarca kişiye, farklı içeriklerin aynı anda tek bir ekranda gösterilmesini sağlamaktadır. Artırılmış veya sanal gerçeklikte olanın aksine, bu gerçeklikte insanların, cep telefonu veya özel gözlük gibi ilave ekipmana ihtiyacı yoktur. LED ekran içerisinde yer alan pikseller, içerikleri ekran karşısındaki kişilerin konum ve bakış açısına göre iletebilmektedir. Ayrıca sisteme entegre edilmiş bir sensör aracılığıyla kişilerin konumları takip edilebilmekte ve içerik sadece ilgili kişinin görebileceği açıya yönlendirilebilmektedir. Böylece özellikle kalabalık alanlarda kullanılacak tek LED ekran ile onlarca kişiye aynı anda, kişiselleştirilmiş içerik aktarılabilmektedir. Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve karma gerçeklikte olduğu gibi paralel gerçeklik de teknolojik bir gelişme ile ortaya çıkmıştır. Teknolojik gelişmeler neticesinde, artırılmış, sanal ve karma gerçekliği deneyimleyebilmek için kullanılan ekipmanlar değişmiş, özellikle sanat, tasarım ve eğitim alanlarında önemli uygulamalar yapılmıştır. Bu nedenle bu çalışmada paralel gerçeklik kavramı, diğer gerçeklik türleri ile çeşitli bağlamlarda karşılaştırılmış, çalışma prensibi detaylı olarak açıklanmış ve uygulama alanlarına örnekleriyle değinilmiştir. Bu teknolojinin özellikle eğitim alanında etkili bir şekilde kullanılabileceği düşünülmektedir. Ayrıca araştırmanın son kısmında araştırmacı tarafından paralel gerçeklikte kullanılmak üzere yeni bir değer terimi de önerilmiştir. Eğitim ve eğitim teknolojileri alanındaki ilk çalışma olması ve bu gerçeklik türünün pek çok alanı etkileyebilecek olmasından dolayı, bu makalenin alana önemli katkılarının olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2023 |
Submission Date | December 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 23 Issue: 2 |