Bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin okul içi ortak sınavlara ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Örneklemi, 16 Türkçe öğretmeninden oluşan çalışma, yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilen nitel verilere dayanmaktadır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak ele alınmıştır. Çalışmanın verilerinin analizinde MAXQDA 18 programı kullanılarak kod haritaları çıkarılmıştır. Bulgular, Türkçe öğretmenlerinin okul içi ortak sınavlar hakkında çeşitli düşüncelere sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın sonunda okul içi ortak sınavların Türkçe eğitimine etkileri, madde türleri, yönetmelikte belirli tarihe bağlanmış olması, uygulama sınavlarıyla beraber sınav notu olarak değerlendirilmesi, konu soru dağılım tablosundaki senaryolara göre hazırlanması ve bu uygulamanın bulunduğu yönetmeliğe ilişkin genellikle olumlu görüşlerin olduğu gözlemlenmiştir. Ancak ortak sınavların okulların bulunduğu ortam, öğrencilerin seviyesi ve seviye sınıfı gibi değişkenler sebebiyle Türkçe eğitimi açısından olumsuzluk taşıyabileceği; Liselere Geçiş Sistemi sınavlarındaki madde türünün açık uçlu veya kısa cevaplı ve açık uçlu olmamasının öğrencilerin bu alan bakış açılarını olumsuz etkileyebileceği; konu soru dağılım tablolarının öğretmenlerin özerkliğini kısıtladığı ve senaryo sayılarının yetersiz olduğu; uygulama sınavlarının değerlendirilmesinin zaman aldığı, yönetmeliğin eğitim-öğretim başladıktan ve zümre toplantıları yapıldıktan sonra yayınlanmasının da uygun olmadığı yönünde olumsuz görüşler de tespit edilmiştir.
This study aims to examine the views of Turkish teachers on school-wide common exams. The sample of the study consists of 16 Turkish teachers. The study is based on qualitative data obtained through semi-structured interviews. The data is analyzed using content analysis methods. Code maps were drawn using the MAXQDA 18 program in the analysis of the study data. The findings reveal that Turkish teachers have various thoughts about school-wide common exams. At the end of the study, it was observed that there are generally positive opinions about the effects of school-wide common exams on Turkish education, types of items, being linked to a specific date in the regulation, being evaluated as a test grade together with application exams, being prepared according to the scenarios in the subject question distribution table, and the regulation in which this application is located. However, negative opinions have also been identified. Common exams may be negative for Turkish education due to variables such as the environment in which the schools are located, the level of the students, and the grade level. Additionally, the type of item in the LGS exam not being open-ended or short-answer may negatively affect students' perspectives in this area. Subject question distribution tables restrict teachers' autonomy, and the number of scenarios is insufficient. It takes time to evaluate application exams. Moreover, it is not appropriate to publish the regulation after the start of the educational year and after the department meetings.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 3, 2024 |
Publication Date | September 15, 2024 |
Submission Date | January 3, 2024 |
Acceptance Date | August 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 24 Issue: 3 |