Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect Of The Intervention Package Used In Developing The Reading Fluence Of Students With Learning Disabilities

Year 2024, Volume: 24 Issue: 3, 1699 - 1728, 15.09.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1437270

Abstract

In this study, the effect of the intervention package used in the development of reading fluency of students with learning disabilities was investigated. Three primary school second grade students who were diagnosed with learning disabilities participated in the study. In addition, if students gain reading fluency and accuracy, follow-up data on the maintenance of these skills after 3, 5 and 7 weeks, and generalization data on displaying skills to different text types were obtained. The social validity data of the research were determined by the subjective evaluation method. In the study, "A multiple probe design across participants", one of the single-subject research methods, was used. The findings of the study show that model reading, repeated reading, error correction, graphical feedback, goal setting and reward strategy package are effective in increasing the reading fluency and accuracy of students with learning disabilities. All three students had an increase in reading speed and accuracy, and the level reached at the end of the strategy package was maintained in the monitoring sessions, and they were also able to generalize to different text types. When the social validity findings were examined, it was determined that positive opinions were given to the questions in general.

References

  • Akın, U. (2020). Öğrenme güçlüğü riski olan öğrencilerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinde zenginleştirilmiş okuma becerileri müdahale paketinin etkililiği: Müdahaleye Tepki Modeli Düzey-II yaklaşımı uygulaması [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aktepe, V., ve Akyol, H. (2015). Okuma güçlüğü ve giderilmesi: Tek örneklemli bir durum çalışması. International Journal of Eurasia Sciences, 6(19), 111-126. https://www.ijoess.com/Makaleler/1309973448_111-126%20vedat%20aktepe.pdf
  • Akyol, H. ve Kodan, H. (2016). Okuma güçlüğü olan bir öğrencinin okuma güçlüğünün giderilmesine yönelik bir uygulama: Akıcı okuma stratejilerinin kullanımı. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 35(2), 7-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/omuefd/issue/26853/282414
  • Akyol, H., ve Boyaci Altinay, Y. (2019). Reading difficulty and its remediation: A case study. European Journal of Educational Research, 8(4), 1269-1286. https://doi.org/10.12973/ eu-jer.8.4.1269
  • Akyol, H., ve Çoban Sural, Ü. (2020). Okuma, okuduğunu anlama ve okuma motivasyonunun geliştirmesi: Bir eylem araştırması. Eğitim ve Bilim, 46(205), 69-92. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2020.8977
  • Akyol, H., ve Ketenoğlu Kayabaşı, Z. E. (2018). Okuma güçlüğü yaşayan bir öğrencinin okuma becerilerinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması. Eğitim ve Bilim, 43(193), 143-158. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7240
  • Akyol, H., ve Sever, E. (2019). Okuma yazma güçlüğü ve bir eylem araştırması: İkinci sınıf örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 685-707. https://doi.org/ 10.16986/HUJE.2018040667
  • Akyol, H., ve Yıldız, M. (2010). Okuma bozukluğu olan bir öğrencinin okuma ve yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir durum çalışması. Journal of New World Sciences Academy, 5(4), 1690-1700. file:///C:/Users/tr/Downloads/okuma_bozukluu.pdf
  • Ateşman, E. (1997). Türkçede okunabilirliğin ölçülmesi. A.Ü. Tömer Dil Dergisi, (58), 71-74. http://www.atesman.info/wp-content/uploads/2015/10/Atesman-okunabilirlik.pdf
  • Balıkçı, Ö. S. (2020). Okumayı geliştirme programının (OGEP) özel öğrenme güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin okuma becerileri ve motivasyonları üzerindeki etkililiği [Doktora Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Başar, M., Göncü, A., ve Baran, M. S. (2021). Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin eğitiminde bir eylem araştırması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51, 327-348. http://doi.org/10.9779/pauefd.687030
  • Başaran, M. (2013). Okuduğunu anlamanın bir göstergesi olarak akıcı okuma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2277-2290. 10.12738/estp.2013.4.1922
  • Baştuğ, M., ve Akyol, H. (2012). Akıcı okuma becerilerinin okuduğunu anlamayı yordama düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(4), 394-411. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/304199
  • Baştuğ, M., ve Keskin, H.K. (2012). Akıcı okuma becerileri ile anlama düzeyleri, basit ve çıkarımsal arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 227-244. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1491698
  • Baydık, B. (2002). Okuma güçlüğü olan ve olmayan çocukların sözcük okuma becerilerinin karşılaştırılması [Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ Billingsley, F., White, O. R., ve Munson, R. (1980). Procedural reliability: A rationale and an example. Behavioral Assessment, 2(2), 229–241. http://www.jstor.org/stable/41824058
  • Bursuck, W., ve Damer, M. (2007). Reading instruction for students who are at risk or have disabilities. Pearson Education Inc.
  • Cortiella, C., ve Horowitz, S. H. (2014). The state of learning disabilities: Facts, trends and emerging issues. National Center for Learning Disabilities, 25(3), 2-45.
  • Çakır, S., ve Özdemir, S. (2015). Az gören öğrencilerin okuma akıcılığının arttırılmasında beceri temelli, performans temelli ve birleştirilmiş müdahale programlarının etkililiklerinin karşılaştırılması. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi, 16(1), 75. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000220
  • Çayır, A., ve Balcı, E. (2017). Bireyselleştirilmiş okuma programının disleksi riski olan bir ilkokul öğrencisinin okuma becerileri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 6(1), 455-470. https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/28090/ 298512
  • Çeliktürk Segin, Z. ve Akyol, H. (2015). Okuma güçlüğü olan dördüncü sınıf öğrencisinin okuma becerilerinin geliştirilmesi. Turkish Journal of Education, 4(2). https://openurl.ebsco.com/EPDB%3Agcd%3A8%3A19943832/detailv2? sid=ebsco%3Aplink%3Ascholar&id=ebsco%3Agcd%3A102600166&crl=c
  • Çevik, G. (2006). Zihinsel yetersizliği olan öğrecilerin sesli okuma hızlarının arttırılmasında okuma öncesi ve sonrası sağaltım tekniklerinin farklılaşan etkililiği [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Daly, E. J. III, Witt, J. C., Martens, B. K., ve Dool, E. J. (1997). A model for conducting a functional analysis of academic performance problems. School Psychology Review, 26(4), 554–574. https://doi.org/10.1080/02796015.1997.12085886
  • Dinç, R. (2017). Okuma güçlüğü yaşayan öğrencide okuma becerisini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 10(2), 320-334. https://doi.org/ 10.5578/keg.27774
  • Doğanay Bilgi, A. (2017). Okuma yazmada öğretimsel stratejiler. E. R. Özmen (Ed.), Öğrenme güçlüğü sınıf içi destek seti. Eğiten Kitap.
  • Doğanay Bilgi, A., ve Güzel Özmen, R. (2010). Okuma öğretimi. H. İ. Diken (Ed.), İlköğretimde kaynaştırma (s. 362-397). Pegem Akademi.
  • Doğuyurt, M. F., ve Doğuyurt, S. B. (2016). Okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir çalışma: Bir eylem araştırması. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(14), 275-286. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitimvetoplum/issue/32111/355986
  • Dowhower, S. L. (1991). Speaking of prosody: Fluency’s unattended bedfellow. Theory into Practice, 30(3), 165-175. https://doi.org/10.1080/00405849109543497
  • Dündar, H., ve Akyol, H. (2014). Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine ilişkin örnek olay çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(171), 361-377. http://egitimvebilim.ted. org.tr/index.php/EB/article/view/1991
  • Eckert, T. L., Ardoin, S. P., Daly III, E. J., ve Martens, B. K. (2002). Improving oral reading fluency: A brief experimental analysis of combining an antecedent intervention with consequences. Journal of Applied Behavior Analysis, 35(3), 271–281. https://doi.org/ 10.1901/jaba.2002.35-271
  • Ege, B. (2019). Okuma güçlüğünün giderilmesinde akıcı okuma stratejilerinin etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Bayburt Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Fletcher, J. M., Lyon, G. R., Fuchs, L. S., ve Barnes, M. A. (2006). Learning disabilities: From identification to intervention (1st ed.). The Guilford Publications.
  • Gough, P. B., ve Tunmer, W. E. (1986). Decoding, reading, and reading disability. Remedial and Special Education, 7(1), 6–10. https://doi.org/10.1177/074193258600700104
  • Güneş, F. (2011). İlköğretimde sesli okumanın önemi ve yararları. Milli Eğitim Dergisi, 41(191), 7-23. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/442528
  • Güzel Özmen, R. (Ed.). (2000). Okuduğunu anlama seti (1.baskı.). YA-PA Yayıncılık.
  • Güzel Özmen, R., Karakoç, T., Çakmak, S., ve Özdemir, S. (2009). Uluslararası 5. Balkan eğitim ve bilim kongresi. In H. Asutay ve E. Bayır (Eds.), Vol.2. Kısa deneysel analizle az gören öğrencilerde okuma hızında etkili olan sağaltım yönteminin seçimi.
  • Harris, A. J., ve Sipay, E. R. (1990). How to increase reading ability: A guide to developmental and remedial methods (9th ed.). Longmans.
  • Hernandez, D. J. (2011). How third-grade reading skills and poverty influence high school graduation. Aec Foundation. https://ies.ed.gov/ncee/wwc/Study/90416
  • House, A. E., House, B. J., ve Campbell, M. B. (1981). Measures of interobserver agreement: Calculation formulas and distribution effects. Journal of Behavioral Assessment, 3(1), 37–57. https://doi.org/10.1007/BF01321350
  • Hudson, R. F., Lane, H. B., ve Pullen, P. C. (2005). Reading fluency assessment and ınstruction: What, why, and how? The Reading Teacher, 58(8), 702-714. https://doi.org/10.1598/ RT.58.8.1 Individuals with disabilities education improvement act- [IDEA]., Pub. L. No. 2706 (2004). https://sites.ed.gov/idea/
  • International Dyslexia Association [IDA], (2002). Definition of Dyslexia. https://dyslexiaida.org/ definition-of-dyslexia/
  • Josephs, N. L., ve Jolivette, K. (2016). Effects of peer mediated ınstruction on the oral reading fluency skills of high school aged struggling readers. Insights into Learning Disabilities, 13(1), 39-59. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1103672.pdf
  • Kaman, Ş. (2012). Akıcı okuma stratejilerini kullanmanın ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinde okuma becerisini geliştirmeye etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kodan, H. (2015). Koro, tekrarlı ve yardımlı okuma yöntemlerinin zayıf okuyucuların okuma ve anlama becerileri üzerine etkisi (Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • Kuruoğlu, G., ve Şen, N. (2018). Okuma güçlüğü yaşayan ortaokul öğrencilerin yaptıkları okuma hatalarının incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(2), 101-110. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ekuad/issue/38280/448924
  • LaBerge, D., ve Samuels, S. J. (1974). Toward a theory of automatic information processing in reading. Cognitive Psychology, 6, 293-323. doi:10.1016/0010-0285(74)90015-2
  • LaRose Flint, P. (2021). Effects of repeated reading plus systematic error correction on oral reading fluency and comprehension for students with disabilities (Doktora Tezi, Denton University). https://twu-ir.tdl.org/bitstream/handle/11274/13040/FLINT-DISSERTATION-2021.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Ledford, J. R., ve Gast, D. L. (Eds.). (2009). Single subject research methodology in behavioral sciences: applications in special education and behavioral sciences. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203877937
  • Lerner, J. W. (Ed.). (2000). Learning disabilities: Theories, diagnosis, and correction. Houghton Mifflin.
  • Mercer, C. D., ve Pullen, P. C. (2005). Students with learning disabilities. Merrill-Prentice Hall.
  • Michaels, L. (2016). Close reading as a reading intervention for students with learning disabilities [Yüksek Lisans Tezi, William Paterson University]. https://www.proquest.com/
  • Moats, L. C. (1999). Teaching reading is rocket science: What expert teachers of Reading should know and be able to do. American Federation of Teachershttp://eric.ed.gov/PDFS/ ED445323.pdf
  • Morris, D., Gaffney, M. (2011). Building reading fluency in a learning-disabled middle school reader, Journal of Adolescent & Adult Literacy 54(5), 331–341. https://doi.org/10.1598/JAAL.54.5.3
  • Morisoli, K. L. (2010). Effects of repeated reading on reading fluency of diverse secondary-level learners [Doktora Tezi, Arizona University]. https://repository.arizona.edu/bitstream/handle/10150/145364/azu_etd_11278_sip1_m.pdf? sequence=1&isAllowed=y
  • Nathan, R. G. ve Stanovich, K. E. (1991). The causes and consequences of differences in reading fluency. Theory Into Practice, 30(3), 176-184. https://doi.org/10.1080/ 00405849109543498
  • Neddenriep, C. E., Fritz, A. M., ve Carrier, M. E. (2011). Assessing for generalized improvements in reading comprehension by intervening to improve reading fluency. Psychology in the Schools, 48(1), 14–27. https://doi.org/10.1002/pits.20542
  • O’Connor, R. E., White, A., ve Swanson, H. L. (2007). Repeated reading versus continuous reading: Influences on reading fluency and comprehension. Exceptional Children, 74, 31–46. https://doi.org/10.1177/001440290707400102
  • Okur, A., ve Öztürk, D. (2018). Okuma becerisinin geliştirilmesinde grafiksel sembollerin kullanımına yönelik örnek olay çalışması. Akra Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 6(14), 235-251. https://doi.org/10.31126/akrajournal.356872
  • Orçan, M. (2010). Kısa deneysel analiz ve genişletilmiş analiz ile zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin okuma hızının artırılmasında ayrı olarak sunulan beceri temelli sağaltım tekniği ile birleştirilmiş olarak sunulan beceri ve performans temelli sağaltım 128 paketlerinden etkili olanın belirlenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Özkara, Y. (2010). Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma düzeylerinin geliştirilmesine yönelik bir uygulama. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 109-119. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/34716/383810
  • Padeliadu, S., Giazitzidou, S., ve Stamovlasis, D. (2021). Developing reading fluency of students with reading difficulties through a repeated reading ıntervention program in a transparent orthography. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 19(1), 49-67. https://files. eric.ed.gov/fulltext/EJ1295344.pdf
  • Peksoy, M. (2018). Okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmede tekrarlı okuma tekniğinin kullanımı üzerine bir durum çalışması [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Pikulski, J. J., ve Chard, D. J. (2005). Fluency: Bridge between decoding and reading comprehension. The Reading Teacher, 58(6), 510-519. https://doi.org/10.1598/RT.58.6.2
  • Powell, M. B., ve Gadke, D. L. (2018). Improving oral reading fluency in middle-school students: A comparison of repeated reading and listening passage preview. Psychology in the Schools, 55(10), 1274-1286. https://doi.org/10.1002/pits.22184
  • Rasinski, T. (2006). Reading fluency instruction: Moving beyond accuracy, automaticity and prosody. The Reading Teacher, 59(7), 704-706. https://doi.org/10.1598/RT.59.7.10
  • Rasinski, T. V. (2012). Why reading fluency should be hot! The Reading Teacher, 65(8), 516-522. https://doi.org/10.1002/TRTR.01077
  • Ribeiro, I., Cadime, I., Freitas, T., ve Viana, L. F. (2016). Beyond word recognition, fluency, and vocabulary: The influence of reasoning on reading comprehension. Australian Journal of Psychology, 68, 107-115. https://doi.org/10.1111/ajpy.12095
  • Russell, J. M. (2012). The ımpact of fluency ınterventıon on the oral readıng fluency and comprehensıon of mıddle school students wıth learnıng dısabılıtıes [Doktora Tezi, Atlantic University]. https://www.proquest.com/
  • Sağlam, Ö. (2019). Tekrarlı ve yankılayıcı okuma yöntemlerinin 3. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • Sanır, H., Akçayır, İ., & Özkubat, U. (2020). Zihinsel Yetersizliği Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlamaları Üzerinde Müdahale ve Müdahale Paketlerinin Etkisinin Belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 45(204). http://dx.doi.org/10.15390/EB.2020.8828
  • Schwanenflugel, P.J., Hamilton, A.M., Kuhn, M.R., Wisenbaker, J.M. ve Stahl, S.A. (2004). Becoming a fluent reader: Reading skill and prosodic features in the oral reading of young readers. Journal of Educational Psychology, 96(1), 119–129. https://doi.org/ 10.1037/0022-0663.96.1.119
  • Sert, C. (2019). Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığının arttırılmasında model okuma, tekrarlı okuma, hata düzeltme ve kendini izleme stratejisi sağaltım paketinin etkisi (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Snow, C. E., Burns, M. S., ve Griffin, P. (1998). Preventing reading difficulties in young children. National Academies. DOI: 10.17226/6023
  • Strong Hilsmier, A., Wehby, J. H., ve Falk, K. B. (2016). Reading fluency interventions for middle school students with academic and behavioral disabilities. Reading Improvement, 53(2), 53–64. https://www.ingentaconnect.com/content/prin/rimp/2016/00000053/00000002/ art00001
  • Swain, K. D., Leader-Janssen, E. M., ve Conley, P. (2013). Effects of repeated reading and listening passage preview on oral reading fluency. Reading Improvement, 50(1), 12-18. https://eds.s.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=6eb44a31-38e7-40c3-b61f- ef91bd28ef5a%40redis
  • Swanson, H. L., ve O’Connor, R. (2009). The role of working memory and fluency practice on the reading comprehension of students. Journal of Learning Disabilities, 42(6), 548-575. https://doi.org/10.1177/0022219409338742
  • Therrien, W. J., Kirk, J. F., ve Woods-Groves, S. (2012). Comparison of a reading fluency intervention with and without passage repetition on reading achievement. Remedial and Special Education, 33, 309–319. https://doi.org/10.1177/0741932511410360
  • Tunmer, W., ve Greaney, K. (2010). Defining dyslexia. Journal of Learning Disabilities, 43(3), 229–243. https://doi.org/10.1177/00222194093450
  • Ulu, H., ve Akyol, H. (2016). The effects of repetitive reading and PQRS strategy in the development of reading skill. Eurasian Journal of Educational Research, 63, 225-242. https://doi.org/10.14689/ejer.2016.63.13
  • Ulu, G. (2022). Özel öğrenme güçlüğü bulunan ilköğretim 2. sınıf öğrencisine yönelik hazırlanan bireyselleştirilmiş okuma programının akıcı okuma becerilerine etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Biruni Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Uzunkol, E. (2013). Akıcı okuma sürecinde karşılaşılan sorunların tespiti ve giderilmesine yönelik bir durum çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 70-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17382/181537
  • Wexler, J., Vaughn, S., Roberts, G., ve Denton, C. A. (2010). The efficacy of repeated reading and wide reading practice for high school students with severe reading disabilities. Learning Disabilities Research & Practice, 25, 2–10. https://doi.org/10.1111/j.1540-5826.2009.00296.x
  • Wise, J. C., Sevcik, R. A., Morris, R. D., Lovett, M. W., Wolf, M., Kuhn, M., Meisinger, B., ve Schwanenflugel, P. (2010). The relationship between different measures of oral reading fluency and reading comprehension in second-grade students who evidence different oral reading fluency difficulties. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 41(3), 340-348. https://doi.org/10.1044/0161-1461(2009/08-0093)
  • Yamaç, A. (2015). İlkokul dördüncü sınıf düzeyinde bir öğrencinin sesli okuma akıcılığını artırmaya yönelik bir uygulama. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 631-644. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22599/241427
  • Yıldırım, K., Yıldız, M., ve Ateş, S. (2011). Kelime bilgisi okuduğunu anlamanın anlamlı bir yordayıcısı mıdır ve yordama gücü metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır? Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1531-1547. https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/ 118873/

Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin, Okuma Akıcılığının Geliştirilmesinde Kullanılan Müdahale Paketinin Etkisi

Year 2024, Volume: 24 Issue: 3, 1699 - 1728, 15.09.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1437270

Abstract

Bu araştırmada, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin, okuma akıcılığının geliştirilmesinde kullanılan müdahale paketinin etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya öğrenme güçlüğü tanısı almış ilkokul ikinci sınıfa devam eden üç öğrenci katılmıştır. Ayrıca öğrenciler okuma akıcılığı ve doğruluğu kazanırlarsa bu becerilerin 3, 5 ve 7 hafta sonra sürdürülmesine ilişkin izleme verileri, farklı metin türlerine beceriyi sergilemelerine yönelik genelleme verileri elde edilmiştir. Araştırmanın sosyal geçerlik verileri, öznel değerlendirme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden “Denekler Arası Çoklu Yoklama Modeli” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığının ve doğruluğunun arttırılmasında model okuma, tekrarlı okuma, hata düzeltme, grafiksel dönüt, hedef koyma ve ödül müdahale paketinin üç öğrencide de etkili olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin üçünde de okuma hızında ve doğruluğunda artış olmuş ve müdahale paketinin sonunda ulaşılan seviye izleme oturumlarında da korunmuş, ayrıca farklı metin türlerine genelleyebilmişlerdir. Sosyal geçerlilik bulguları incelendiğinde soruların geneline olumlu yönde görüş verildiği tespit edilmiştir.

References

  • Akın, U. (2020). Öğrenme güçlüğü riski olan öğrencilerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinde zenginleştirilmiş okuma becerileri müdahale paketinin etkililiği: Müdahaleye Tepki Modeli Düzey-II yaklaşımı uygulaması [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aktepe, V., ve Akyol, H. (2015). Okuma güçlüğü ve giderilmesi: Tek örneklemli bir durum çalışması. International Journal of Eurasia Sciences, 6(19), 111-126. https://www.ijoess.com/Makaleler/1309973448_111-126%20vedat%20aktepe.pdf
  • Akyol, H. ve Kodan, H. (2016). Okuma güçlüğü olan bir öğrencinin okuma güçlüğünün giderilmesine yönelik bir uygulama: Akıcı okuma stratejilerinin kullanımı. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 35(2), 7-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/omuefd/issue/26853/282414
  • Akyol, H., ve Boyaci Altinay, Y. (2019). Reading difficulty and its remediation: A case study. European Journal of Educational Research, 8(4), 1269-1286. https://doi.org/10.12973/ eu-jer.8.4.1269
  • Akyol, H., ve Çoban Sural, Ü. (2020). Okuma, okuduğunu anlama ve okuma motivasyonunun geliştirmesi: Bir eylem araştırması. Eğitim ve Bilim, 46(205), 69-92. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2020.8977
  • Akyol, H., ve Ketenoğlu Kayabaşı, Z. E. (2018). Okuma güçlüğü yaşayan bir öğrencinin okuma becerilerinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması. Eğitim ve Bilim, 43(193), 143-158. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7240
  • Akyol, H., ve Sever, E. (2019). Okuma yazma güçlüğü ve bir eylem araştırması: İkinci sınıf örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 685-707. https://doi.org/ 10.16986/HUJE.2018040667
  • Akyol, H., ve Yıldız, M. (2010). Okuma bozukluğu olan bir öğrencinin okuma ve yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir durum çalışması. Journal of New World Sciences Academy, 5(4), 1690-1700. file:///C:/Users/tr/Downloads/okuma_bozukluu.pdf
  • Ateşman, E. (1997). Türkçede okunabilirliğin ölçülmesi. A.Ü. Tömer Dil Dergisi, (58), 71-74. http://www.atesman.info/wp-content/uploads/2015/10/Atesman-okunabilirlik.pdf
  • Balıkçı, Ö. S. (2020). Okumayı geliştirme programının (OGEP) özel öğrenme güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin okuma becerileri ve motivasyonları üzerindeki etkililiği [Doktora Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Başar, M., Göncü, A., ve Baran, M. S. (2021). Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin eğitiminde bir eylem araştırması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51, 327-348. http://doi.org/10.9779/pauefd.687030
  • Başaran, M. (2013). Okuduğunu anlamanın bir göstergesi olarak akıcı okuma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2277-2290. 10.12738/estp.2013.4.1922
  • Baştuğ, M., ve Akyol, H. (2012). Akıcı okuma becerilerinin okuduğunu anlamayı yordama düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(4), 394-411. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/304199
  • Baştuğ, M., ve Keskin, H.K. (2012). Akıcı okuma becerileri ile anlama düzeyleri, basit ve çıkarımsal arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 227-244. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1491698
  • Baydık, B. (2002). Okuma güçlüğü olan ve olmayan çocukların sözcük okuma becerilerinin karşılaştırılması [Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ Billingsley, F., White, O. R., ve Munson, R. (1980). Procedural reliability: A rationale and an example. Behavioral Assessment, 2(2), 229–241. http://www.jstor.org/stable/41824058
  • Bursuck, W., ve Damer, M. (2007). Reading instruction for students who are at risk or have disabilities. Pearson Education Inc.
  • Cortiella, C., ve Horowitz, S. H. (2014). The state of learning disabilities: Facts, trends and emerging issues. National Center for Learning Disabilities, 25(3), 2-45.
  • Çakır, S., ve Özdemir, S. (2015). Az gören öğrencilerin okuma akıcılığının arttırılmasında beceri temelli, performans temelli ve birleştirilmiş müdahale programlarının etkililiklerinin karşılaştırılması. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi, 16(1), 75. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000220
  • Çayır, A., ve Balcı, E. (2017). Bireyselleştirilmiş okuma programının disleksi riski olan bir ilkokul öğrencisinin okuma becerileri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 6(1), 455-470. https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/28090/ 298512
  • Çeliktürk Segin, Z. ve Akyol, H. (2015). Okuma güçlüğü olan dördüncü sınıf öğrencisinin okuma becerilerinin geliştirilmesi. Turkish Journal of Education, 4(2). https://openurl.ebsco.com/EPDB%3Agcd%3A8%3A19943832/detailv2? sid=ebsco%3Aplink%3Ascholar&id=ebsco%3Agcd%3A102600166&crl=c
  • Çevik, G. (2006). Zihinsel yetersizliği olan öğrecilerin sesli okuma hızlarının arttırılmasında okuma öncesi ve sonrası sağaltım tekniklerinin farklılaşan etkililiği [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Daly, E. J. III, Witt, J. C., Martens, B. K., ve Dool, E. J. (1997). A model for conducting a functional analysis of academic performance problems. School Psychology Review, 26(4), 554–574. https://doi.org/10.1080/02796015.1997.12085886
  • Dinç, R. (2017). Okuma güçlüğü yaşayan öğrencide okuma becerisini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 10(2), 320-334. https://doi.org/ 10.5578/keg.27774
  • Doğanay Bilgi, A. (2017). Okuma yazmada öğretimsel stratejiler. E. R. Özmen (Ed.), Öğrenme güçlüğü sınıf içi destek seti. Eğiten Kitap.
  • Doğanay Bilgi, A., ve Güzel Özmen, R. (2010). Okuma öğretimi. H. İ. Diken (Ed.), İlköğretimde kaynaştırma (s. 362-397). Pegem Akademi.
  • Doğuyurt, M. F., ve Doğuyurt, S. B. (2016). Okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir çalışma: Bir eylem araştırması. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(14), 275-286. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitimvetoplum/issue/32111/355986
  • Dowhower, S. L. (1991). Speaking of prosody: Fluency’s unattended bedfellow. Theory into Practice, 30(3), 165-175. https://doi.org/10.1080/00405849109543497
  • Dündar, H., ve Akyol, H. (2014). Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine ilişkin örnek olay çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(171), 361-377. http://egitimvebilim.ted. org.tr/index.php/EB/article/view/1991
  • Eckert, T. L., Ardoin, S. P., Daly III, E. J., ve Martens, B. K. (2002). Improving oral reading fluency: A brief experimental analysis of combining an antecedent intervention with consequences. Journal of Applied Behavior Analysis, 35(3), 271–281. https://doi.org/ 10.1901/jaba.2002.35-271
  • Ege, B. (2019). Okuma güçlüğünün giderilmesinde akıcı okuma stratejilerinin etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Bayburt Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Fletcher, J. M., Lyon, G. R., Fuchs, L. S., ve Barnes, M. A. (2006). Learning disabilities: From identification to intervention (1st ed.). The Guilford Publications.
  • Gough, P. B., ve Tunmer, W. E. (1986). Decoding, reading, and reading disability. Remedial and Special Education, 7(1), 6–10. https://doi.org/10.1177/074193258600700104
  • Güneş, F. (2011). İlköğretimde sesli okumanın önemi ve yararları. Milli Eğitim Dergisi, 41(191), 7-23. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/442528
  • Güzel Özmen, R. (Ed.). (2000). Okuduğunu anlama seti (1.baskı.). YA-PA Yayıncılık.
  • Güzel Özmen, R., Karakoç, T., Çakmak, S., ve Özdemir, S. (2009). Uluslararası 5. Balkan eğitim ve bilim kongresi. In H. Asutay ve E. Bayır (Eds.), Vol.2. Kısa deneysel analizle az gören öğrencilerde okuma hızında etkili olan sağaltım yönteminin seçimi.
  • Harris, A. J., ve Sipay, E. R. (1990). How to increase reading ability: A guide to developmental and remedial methods (9th ed.). Longmans.
  • Hernandez, D. J. (2011). How third-grade reading skills and poverty influence high school graduation. Aec Foundation. https://ies.ed.gov/ncee/wwc/Study/90416
  • House, A. E., House, B. J., ve Campbell, M. B. (1981). Measures of interobserver agreement: Calculation formulas and distribution effects. Journal of Behavioral Assessment, 3(1), 37–57. https://doi.org/10.1007/BF01321350
  • Hudson, R. F., Lane, H. B., ve Pullen, P. C. (2005). Reading fluency assessment and ınstruction: What, why, and how? The Reading Teacher, 58(8), 702-714. https://doi.org/10.1598/ RT.58.8.1 Individuals with disabilities education improvement act- [IDEA]., Pub. L. No. 2706 (2004). https://sites.ed.gov/idea/
  • International Dyslexia Association [IDA], (2002). Definition of Dyslexia. https://dyslexiaida.org/ definition-of-dyslexia/
  • Josephs, N. L., ve Jolivette, K. (2016). Effects of peer mediated ınstruction on the oral reading fluency skills of high school aged struggling readers. Insights into Learning Disabilities, 13(1), 39-59. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1103672.pdf
  • Kaman, Ş. (2012). Akıcı okuma stratejilerini kullanmanın ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinde okuma becerisini geliştirmeye etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kodan, H. (2015). Koro, tekrarlı ve yardımlı okuma yöntemlerinin zayıf okuyucuların okuma ve anlama becerileri üzerine etkisi (Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • Kuruoğlu, G., ve Şen, N. (2018). Okuma güçlüğü yaşayan ortaokul öğrencilerin yaptıkları okuma hatalarının incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(2), 101-110. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ekuad/issue/38280/448924
  • LaBerge, D., ve Samuels, S. J. (1974). Toward a theory of automatic information processing in reading. Cognitive Psychology, 6, 293-323. doi:10.1016/0010-0285(74)90015-2
  • LaRose Flint, P. (2021). Effects of repeated reading plus systematic error correction on oral reading fluency and comprehension for students with disabilities (Doktora Tezi, Denton University). https://twu-ir.tdl.org/bitstream/handle/11274/13040/FLINT-DISSERTATION-2021.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Ledford, J. R., ve Gast, D. L. (Eds.). (2009). Single subject research methodology in behavioral sciences: applications in special education and behavioral sciences. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203877937
  • Lerner, J. W. (Ed.). (2000). Learning disabilities: Theories, diagnosis, and correction. Houghton Mifflin.
  • Mercer, C. D., ve Pullen, P. C. (2005). Students with learning disabilities. Merrill-Prentice Hall.
  • Michaels, L. (2016). Close reading as a reading intervention for students with learning disabilities [Yüksek Lisans Tezi, William Paterson University]. https://www.proquest.com/
  • Moats, L. C. (1999). Teaching reading is rocket science: What expert teachers of Reading should know and be able to do. American Federation of Teachershttp://eric.ed.gov/PDFS/ ED445323.pdf
  • Morris, D., Gaffney, M. (2011). Building reading fluency in a learning-disabled middle school reader, Journal of Adolescent & Adult Literacy 54(5), 331–341. https://doi.org/10.1598/JAAL.54.5.3
  • Morisoli, K. L. (2010). Effects of repeated reading on reading fluency of diverse secondary-level learners [Doktora Tezi, Arizona University]. https://repository.arizona.edu/bitstream/handle/10150/145364/azu_etd_11278_sip1_m.pdf? sequence=1&isAllowed=y
  • Nathan, R. G. ve Stanovich, K. E. (1991). The causes and consequences of differences in reading fluency. Theory Into Practice, 30(3), 176-184. https://doi.org/10.1080/ 00405849109543498
  • Neddenriep, C. E., Fritz, A. M., ve Carrier, M. E. (2011). Assessing for generalized improvements in reading comprehension by intervening to improve reading fluency. Psychology in the Schools, 48(1), 14–27. https://doi.org/10.1002/pits.20542
  • O’Connor, R. E., White, A., ve Swanson, H. L. (2007). Repeated reading versus continuous reading: Influences on reading fluency and comprehension. Exceptional Children, 74, 31–46. https://doi.org/10.1177/001440290707400102
  • Okur, A., ve Öztürk, D. (2018). Okuma becerisinin geliştirilmesinde grafiksel sembollerin kullanımına yönelik örnek olay çalışması. Akra Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 6(14), 235-251. https://doi.org/10.31126/akrajournal.356872
  • Orçan, M. (2010). Kısa deneysel analiz ve genişletilmiş analiz ile zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin okuma hızının artırılmasında ayrı olarak sunulan beceri temelli sağaltım tekniği ile birleştirilmiş olarak sunulan beceri ve performans temelli sağaltım 128 paketlerinden etkili olanın belirlenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Özkara, Y. (2010). Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma düzeylerinin geliştirilmesine yönelik bir uygulama. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 109-119. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/34716/383810
  • Padeliadu, S., Giazitzidou, S., ve Stamovlasis, D. (2021). Developing reading fluency of students with reading difficulties through a repeated reading ıntervention program in a transparent orthography. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 19(1), 49-67. https://files. eric.ed.gov/fulltext/EJ1295344.pdf
  • Peksoy, M. (2018). Okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmede tekrarlı okuma tekniğinin kullanımı üzerine bir durum çalışması [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Pikulski, J. J., ve Chard, D. J. (2005). Fluency: Bridge between decoding and reading comprehension. The Reading Teacher, 58(6), 510-519. https://doi.org/10.1598/RT.58.6.2
  • Powell, M. B., ve Gadke, D. L. (2018). Improving oral reading fluency in middle-school students: A comparison of repeated reading and listening passage preview. Psychology in the Schools, 55(10), 1274-1286. https://doi.org/10.1002/pits.22184
  • Rasinski, T. (2006). Reading fluency instruction: Moving beyond accuracy, automaticity and prosody. The Reading Teacher, 59(7), 704-706. https://doi.org/10.1598/RT.59.7.10
  • Rasinski, T. V. (2012). Why reading fluency should be hot! The Reading Teacher, 65(8), 516-522. https://doi.org/10.1002/TRTR.01077
  • Ribeiro, I., Cadime, I., Freitas, T., ve Viana, L. F. (2016). Beyond word recognition, fluency, and vocabulary: The influence of reasoning on reading comprehension. Australian Journal of Psychology, 68, 107-115. https://doi.org/10.1111/ajpy.12095
  • Russell, J. M. (2012). The ımpact of fluency ınterventıon on the oral readıng fluency and comprehensıon of mıddle school students wıth learnıng dısabılıtıes [Doktora Tezi, Atlantic University]. https://www.proquest.com/
  • Sağlam, Ö. (2019). Tekrarlı ve yankılayıcı okuma yöntemlerinin 3. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/
  • Sanır, H., Akçayır, İ., & Özkubat, U. (2020). Zihinsel Yetersizliği Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlamaları Üzerinde Müdahale ve Müdahale Paketlerinin Etkisinin Belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 45(204). http://dx.doi.org/10.15390/EB.2020.8828
  • Schwanenflugel, P.J., Hamilton, A.M., Kuhn, M.R., Wisenbaker, J.M. ve Stahl, S.A. (2004). Becoming a fluent reader: Reading skill and prosodic features in the oral reading of young readers. Journal of Educational Psychology, 96(1), 119–129. https://doi.org/ 10.1037/0022-0663.96.1.119
  • Sert, C. (2019). Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığının arttırılmasında model okuma, tekrarlı okuma, hata düzeltme ve kendini izleme stratejisi sağaltım paketinin etkisi (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Snow, C. E., Burns, M. S., ve Griffin, P. (1998). Preventing reading difficulties in young children. National Academies. DOI: 10.17226/6023
  • Strong Hilsmier, A., Wehby, J. H., ve Falk, K. B. (2016). Reading fluency interventions for middle school students with academic and behavioral disabilities. Reading Improvement, 53(2), 53–64. https://www.ingentaconnect.com/content/prin/rimp/2016/00000053/00000002/ art00001
  • Swain, K. D., Leader-Janssen, E. M., ve Conley, P. (2013). Effects of repeated reading and listening passage preview on oral reading fluency. Reading Improvement, 50(1), 12-18. https://eds.s.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=6eb44a31-38e7-40c3-b61f- ef91bd28ef5a%40redis
  • Swanson, H. L., ve O’Connor, R. (2009). The role of working memory and fluency practice on the reading comprehension of students. Journal of Learning Disabilities, 42(6), 548-575. https://doi.org/10.1177/0022219409338742
  • Therrien, W. J., Kirk, J. F., ve Woods-Groves, S. (2012). Comparison of a reading fluency intervention with and without passage repetition on reading achievement. Remedial and Special Education, 33, 309–319. https://doi.org/10.1177/0741932511410360
  • Tunmer, W., ve Greaney, K. (2010). Defining dyslexia. Journal of Learning Disabilities, 43(3), 229–243. https://doi.org/10.1177/00222194093450
  • Ulu, H., ve Akyol, H. (2016). The effects of repetitive reading and PQRS strategy in the development of reading skill. Eurasian Journal of Educational Research, 63, 225-242. https://doi.org/10.14689/ejer.2016.63.13
  • Ulu, G. (2022). Özel öğrenme güçlüğü bulunan ilköğretim 2. sınıf öğrencisine yönelik hazırlanan bireyselleştirilmiş okuma programının akıcı okuma becerilerine etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Biruni Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Uzunkol, E. (2013). Akıcı okuma sürecinde karşılaşılan sorunların tespiti ve giderilmesine yönelik bir durum çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 70-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mersinefd/issue/17382/181537
  • Wexler, J., Vaughn, S., Roberts, G., ve Denton, C. A. (2010). The efficacy of repeated reading and wide reading practice for high school students with severe reading disabilities. Learning Disabilities Research & Practice, 25, 2–10. https://doi.org/10.1111/j.1540-5826.2009.00296.x
  • Wise, J. C., Sevcik, R. A., Morris, R. D., Lovett, M. W., Wolf, M., Kuhn, M., Meisinger, B., ve Schwanenflugel, P. (2010). The relationship between different measures of oral reading fluency and reading comprehension in second-grade students who evidence different oral reading fluency difficulties. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 41(3), 340-348. https://doi.org/10.1044/0161-1461(2009/08-0093)
  • Yamaç, A. (2015). İlkokul dördüncü sınıf düzeyinde bir öğrencinin sesli okuma akıcılığını artırmaya yönelik bir uygulama. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 631-644. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22599/241427
  • Yıldırım, K., Yıldız, M., ve Ateş, S. (2011). Kelime bilgisi okuduğunu anlamanın anlamlı bir yordayıcısı mıdır ve yordama gücü metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır? Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1531-1547. https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/ 118873/
There are 84 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Special Education and Disability (Other)
Journal Section Articles
Authors

Büşra Baran 0000-0001-5790-0366

Alpaslan Karabulut 0000-0002-7355-5109

Early Pub Date September 3, 2024
Publication Date September 15, 2024
Submission Date February 14, 2024
Acceptance Date July 23, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 24 Issue: 3

Cite

APA Baran, B., & Karabulut, A. (2024). Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin, Okuma Akıcılığının Geliştirilmesinde Kullanılan Müdahale Paketinin Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 1699-1728. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1437270