Pozitif disiplin, Adler-Dreikurs ebeveynlik yaklaşımına dayalı olarak geliştirilen, çocuğun sağlıklı gelişimini destekleyen, şiddetten korunmayı amaç edinen ve çocuk haklarına saygı duyan yaklaşımlardan birisidir. Çocuğun ebeveynleri tarafından teşvik edilmesi, ebeveynlerin çocuklarına model olması, sorunların çözümünde aile toplantılarının kullanılması ve çocuk istenmeyen davranışta bulunduğunda doğal ve mantıksal sonuçlara başvurulması gibi ebeveynlik becerilerini içerir. Çalışma, ilkokul kademesinde çocuğu bulunan ebeveynlerin Adler-Dreikurs ebeveynlik yaklaşımlarından biri olan pozitif disiplin yaklaşımına ilişkin davranışlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Katılımcılar ölçüt örnekleme ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışma dönemi boyunca 16 ebeveynle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler hem betimsel hem de içerik analizi yöntemiyle, NVivo 14 programıyla çözümlenmiştir. Bulgular pozitif disiplin yaklaşımındaki ebeveynlik becerilerini desteklemektedir. Bu anlamda ebeveynlerin teşvik kavramına önem verdiği, model olmak konusunda her iki ebeveyninde etken olduğu, aile toplantılarının problemlerin çözümünde etkili bir yöntem olduğu, çocuğu davranışın doğal ve mantıksal sonuçlarıyla karşılaştırmanın onun sorumluluk sahibi bir birey olmasına katkı sağladığını göstermektedir.
Adler-Dreikurs Ebeveynlik Yaklaşımı Pozitif Disiplin Ebeveynlik İlkokul Dönemi Durum Çalışması
The positive discipline, developed based on the Adler-Dreikurs parenting approach, is one of the approaches that supports the healthy development of children, aiming to protect them from violence, and respecting children’s rights. It includes parenting skills such as parents encouraging their children, being role models for their children, using family meetings to solve problems, and resorting to natural and logical consequences when children exhibit undesirable behavior. This study aims at examining the behaviors of parents with children in the primary school level regarding the positive discipline, one of the Adler-Dreikurs parenting approaches. The study utilized a case study, one of the qualitative research methods. Participants were determined using criterion sampling and convenience sampling methods. 16 parents were interviewed throughout the study period. The data were analyzed using both descriptive and content analysis methods with the NVivo 14 software. The findings support parenting skills in the positive discipline. In this context, the study shows that parents place importance on the concept of encouragement, both parents are effective in being role models, family meetings are an effective method in solving problems, and confronting children with the natural and logical consequences of their behavior contributes to their development as a responsible individual.
Adler-Dreikurs Parenting Approach Positive Discipline Parenting Primary School Period Case Study
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 9, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | January 20, 2024 |
Acceptance Date | December 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 25 Issue: 1 |