Bu araştırmanın amacı, “değerler eğitimi” konulu yayınların Scopus veri tabanındaki bibliyometrik özelliklerini incelemek ve bu verilere dayanarak bir ağ haritası oluşturmaktır. Scopus veri tabanı, geniş kapsamlı ve güvenilir bir akademik kaynak olması, fen bilimleri, sosyal bilimler, beşerî bilimler ve sanat gibi birçok disiplini kapsaması nedeniyle tercih edilmiştir. Ayrıca, Scopus'un hakemli dergi sayısı bakımından en büyük veri tabanı olması ve uluslararası alanda yaygın kabul görmesi, bu çalışmanın veri kaynağı olarak seçilmesinin temel nedenlerindendir. Bu hususta mevcut çalışmanın değerler eğitimine ilişkin yapılmış uluslararası alan yazını çalışmalarını analiz etmesi, araştırma için belirlenen çalışmaları anlaması, bu çalışmaların eğilimlerini ve dağılımlarını bibliyometrik açıdan incelemesi araştırmanın önemini göstermektedir. Araştırmada bibliyometrik analiz tekniği kullanılmıştır. Bibliyometrik analiz tekniği ile elde edilen verileri görselleştirmek için Vosviewer yazılımı kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma kapsamını ise 12/09/2024 tarihinde Scopus veri tabanında “Article Title, Abstract, Keywords: ‘values education*’” parametresi kullanılarak yapılan arama sonucunda elde edilen 1449 çalışma oluşturmaktadır. Scopus veri tabanındaki “değerler eğitimi” konulu yayınların yıllık sayısal dağılımı incelendiğinde, ilk yayının 1964 yılında yapıldığı ve en fazla yayının 2023, 2022 ve 2020 yıllarında olduğu tespit edilmiştir. Veriler incelendiğinde, toplamda 1449 yayın olduğu, yıllık ortalama 23,75 yayın yapıldığı ve 2024 yılının ilk dokuz ayında 65 yayın yapıldığı anlaşılmaktadır.
The aim of this study is to examine the bibliometric characteristics of publications on “values education” in the Scopus database and to create a network map based on these data. Scopus database was preferred because it is a comprehensive and reliable academic resource and covers many disciplines such as science, social sciences, humanities and arts. In addition, the fact that Scopus is the largest database in terms of the number of peer-reviewed journals and is widely accepted internationally is one of the main reasons for choosing it as a data source for this study. In this regard, the importance of the current study is that it analyzes the international literature studies on values education, understands the studies identified for the research, and examines the trends and distributions of these studies bibliometrically. Bibliometric analysis technique was used in the study. Vosviewer software was used to visualize the data obtained with the bibliometric analysis technique. The scope of this study consists of 1449 studies obtained as a result of a search using the “Article Title, Abstract, Keywords: ‘values education*’” parameter in the Scopus database on 12/09/2024. When the annual numerical distribution of the publications on “values education” in the Scopus database was examined, it was determined that the first publication was made in 1964 and the most publications were in 2023, 2022 and 2020. When the data are analyzed, it is understood that there are 1449 publications in total, an average of 23.75 publications per year and 65 publications were made in the first nine months of 2024.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Basic Training (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 3, 2025 |
Publication Date | September 15, 2025 |
Submission Date | October 17, 2024 |
Acceptance Date | June 10, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 25 Issue: 3 |