Turistik
faaliyetler geçmişten günümüze sürekli değişim göstermiştir. Bu değişimlere
paralel olarak mekânlardaki turistik faaliyetlerin çeşitlenmesi ve bazı
destinasyonların moda haline gelmesinde küreselleşme sürecinin etkisi
yadsınamaz bir gerçektir. Sosyal medya gibi küreselleşmenin hızlı bir şekilde
yayılmasını sağlayan elemanlardan reklam ve tanınırlık için faydalanan turistik
destinasyonlar, bu faaliyetlerden dolayı büyük kazançlar elde etmeye
başlamışlardır. Popülaritesi artan mekânlar sosyal medya kullanıcıları
tarafından sıklıkla ziyaret edilmeye başlanmış ve turistik alanlara olan rağbet
artmıştır.
Son
yıllarda oldukça popüler hâle gelen ve özellikle gençler tarafından tercih
edilen Doğu Ekspresi ile seyahat hakkında, sosyal medyada çok sayıda paylaşım
yapılmasından dolayı bu seferler gençler, maceraperestler ve fotoğrafçılar
arasında bir moda haline gelmiştir. Bu çalışmada Türkiye’nin batısından
başlayan ve Kars Şehri’nde son bulan Doğu Ekspresi yolculuğunun nasıl popüler
hâle geldiği ve bu yolculuğun sürdürülebilirliğinin olup olmadığı ve Kars
Şehri’nde ortaya çıkardığı değişimlerin hangi boyutta olduğunun ortaya
çıkarılması amaçlanmıştır. Ayrıca beklenmedik bir şekilde popüler hâle gelen bu
rotanın karşısında Kars Şehri’ndeki turistik tesislerin verdiği tepki
incelenerek, yeterlilik analizi yapılmıştır. Veriler incelenirken sosyal
medyadaki popülerliğin ölçütü olan etiketlerin sayısı ve beğeni sayıları
incelendiği için çalışma nicel bir boyut taşımaktadır. Ayrıca turistik
faaliyetler incelenirken deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Kişisel
tecrübelerden faydalanılan çalışmada, Doğu Ekspresi’ni tercih eden turistler
ile mülakat yapılmış, bireysel ve grup tecrübeleri vaka araştırması yöntemi ile
incelenmiştir.
Çalışmanın
sonucunda Doğu Ekspresi’ni tercih eden turistlerin Kars Şehri’ndeki konaklama
tesislerini tam kapasite doldurduğu ve özellikle kent merkezinde bulunan
turistik destinasyonları ziyaret ettikleri tespit edilmiştir. Ayrıca Doğu
Ekspresi’nin, turistler tarafından sosyal medyada yaptıkları paylaşımların
sonucunda, bir moda hâline geldiği tespit edilmiştir.
Abstract
Touristic activities have been constantly changing from day to day. In parallel with these changes, the diversity of tourist activities in places and the effect of the globalization process in some of the destinations become fashionable. Tourist destinations benefiting from advertising and publicity, such as social media, are becoming more and more profitable from these activities. Increasingly popular places of populations have begun to be visited frequently by social media users and the demand for tourist areas has increased. Travel has become a fashion among young people, adventurers and photographers because of the large number of sharing in the social media about traveling with the Eastern Express, which has become very popular in recent years and is especially
preferred by young people. In this study, it is aimed to find out how the East Express journey, which started in Ankara and ended in Kars city, became popular, whether this journey was sustainable or not, and the extent of the changes in Kars city. In addition, a response to this unexpectedly popular route has been analyzed by analyzing the reaction of tourist facilities in Kars City. While analyzing the data, the study has a quantitative dimension since the number of tags and the number of likes, which are the criteria of popularity in social media, are examined. Experimental research method is also used when touristic activities are examined. It is possible to call this study a mixed pattern because it is a research that uses both methods. As a result of the study, it was determined that tourists who prefer Eastern Express filled their accommodation facilities in the city of Kars with full capacity and visited tourist destinations especially in the city center. It has also been found that the Eastern Express has become fashionable as a result of sharing in the social media by tourists.
Keywords: Eastern Express, Kars, Train Travel, Tourism, Sustainability.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | May 6, 2020 |
Submission Date | March 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |