Bu
çalışmanın amacı; 3.sınıf öğrencilerinin mikroplara ilişkin bilişsel
yapılarının çizme-yazma tekniği ile incelenmesidir. Çalışma örneklemini Ağrı il
merkezindeki demografik özellikleri benzer iki ilkokulun 3. sınıfında öğrenim
görmekte olan 103 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmış,
veriler çizme-yazma tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma
sonucunda öğrencilerin mikrop kavramına ilişkin çizimlerinin analizinden 6, açıklamalarının
analizinden 7 bilişsel yapı elde edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin kavrama
ait geliştirdiği bilişsel yapıların oranlarının da çizim ve açıklamalara göre
farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Çalışmada; öğrencilerin kavrama ilişkin
açıklamalarından elde edilen en kuvvetli bilişsel yapının 39 frekansla “Mikroplarla ilgili tıbbi terimler olduğu
belirlenmiştir. Öğrencilerin mikrop kavramına ait çizimlerinden elde edilen en kuvvetli
bilişsel yapısının ise “69 frekans ile Mikropların
türü veya şekli” olduğu ve bu bilişsel yapıya sahip olan öğrencilerin
çizimlerinde Antropomorfizm’ e sıklıkla yer verdiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2019 |
Submission Date | July 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |