Çalışmada temel olarak alınan sorun, medya üzerinde süreklilik kazanan günlük yaşamın ne kadarının bilgi edimi ne kadarının da izlence sonucu şekillendiğini ve bilgi ve medya etkileşimi sorunu ele alınmaya çalışılmıştır. Bilgi edinme süreci, insanın temel yaşam fonksiyonlarını, günümüz uygarlık yaşam fonksiyonlarına evirdiği bir süreçtir. Bu süreç devam ederken insanın biyo-psikolojik bir varlık olarak etraf, çevre, dünya kavramlarını kendi varlığında anlamlandırmasına bilgi edimi denir. Bilgi edinme konusunda çalışma yaparken başvurulan temel kuram Aristoteles’in Bilgiyi öğrenme yöntemidir. Bu çalışmada ‘Bilgi edimi ve izlence’ kavramından yola çıkılarak, günümüz modern insanının belleğinin medya ile nasıl biçimlendiğini araştırmak amacı güdülmektedir. Medya ve bilgi arasındaki bağlantıda ise, Chomsky’nin Rızanın İmalatı kuramı’nda sorguladığı gibi, Medya, bilgiyi yönlendiren, teslim alan, davranışları ve seçimleri etkileyen bir dalgaya dönüşmesi de makalenin özünü anlatmaktadır? Sonuç olarak İnsan yaşamının ne kadarını bilgiye ne kadarını İzlenceye ayırmaktadır. Öğrenmek her ikisiyle de mümkün müdür? Sorusu ele alınacaktır.
Abstract
One of the main objectives of this study is to investigate how daily life is affected by the knowledge transfer in media. Another point of this research is to analyse the existing problem between knowledge and media interaction. Knowledge acquisition is a process in which human beings transform their basic life functions into the life functions of modern day civilization. Knowledge acquisition means that during this process, as being a bio-psychological creature human beings make sense of the notions of ambient, environment, and world in their existence. The main
referred theory in knowledge acquisition studies is Aristotle’s Knowledge Acquisition Method. In the present study, we aimed to investigate how the memory of modernday human beings are shaped by media on the basis of “Knowledge Acquisition and Program Concept’’. With regarding the connection between the media and the knowledge, the essence of the article is that media is transformed into a wave that governs and controls the knowledge, affects the behaviours and choices as it was questioned by Chomsky on his theory, Manufacturing the Consent? Consequently, how much time a person spends to watch television and to get information? Is it possible to learn through both? will be investigated.
Keywords: Media, Knowledge, Aristo, Consent, Heidegger, Technology, Mind.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | May 6, 2020 |
Submission Date | January 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |