Eğitim programları, ülkelerin eğitim politikalarına bağlı olarak şekillenen ve yetiştirilecek nesiller, uygulanacak yöntem teknikler için çerçeve niteliği taşıyan kaynaklar olup öğretim süreçlerinde uygulayıcı konumunda olan bireylere yol gösterici bir niteliğe sahiptir. Türkçe dersi öğretim programları da temelinde ana dil eğitimi bulunan ve bireylerin öz yaşam becerilerini oluşturan temel beceriler dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazmanın özümsenmesi; günlük hayatta ve eğitim ortamlarında işlevsel olarak kullanılmasını içerir. Ana dili eğitiminde dil becerileri çok önemli bir yer tutarken dinleme/izleme becerisinin amaca uygun kazanılması da diğer dil becerilerine temel teşkil etmesi bakımından önem taşır. Çalışmamızın amacı yenilenen Türkçe dersi öğretim programlarındaki dinleme/izleme kazanımlarını ve bu kazanımlar gerçekleştirilirken sahada uygulanan dinleme stratejilerini incelemek ve karşılaştırmaktır. Çalışmada doküman analizi tekniği kullanılmış, veri toplama aracı olarak 2006, 2015, 2019 yılları Türkçe Dersi Öğretim Programları ile ortaokul Türkçe ders kitaplarından yararlanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2021 |
Submission Date | February 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |