Book Review
BibTex RIS Cite

ATEBETÜ’L HAKÂYIK’TA DEĞERLER EĞİTİMİ ÜZERİNE İNCELEME

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 167 - 181, 30.10.2017

Abstract

Toplumun onayladığı ve
insanlara yararlı olacağını düşündüğü davranışların bütününe değer denir. Hatta
toplum olarak değerlere o kadar bağlıyız ki bize ters düşen bir durumu
açıklamak için ‘Değer Yargılarımız’ sözünü kullanmadan edemeyiz. Bu noktada
Türkçe eğitiminde de değerlerin öğretimi elzemdir. Türkçe derslerinde
aktarılması önerilen bazı değerler bulunmaktadır. Bu değerler; sevgi, saygı,
hoşgörü, iyilik yapmak, dürüstlük, barış, sorumluluk, özgüven, ulusal değerlerdir.
Bu değerlerin öğretimi geleceğimizin büyükleri çocuklarımız için önemlidir.



Yapmış olduğumuz bu
araştırmada, 12. yüzyılın başlarında yaşadığı sanılan Türk şairi Edip Ahmed
Yükneki’ye ait Atebetü’l Hakâyık isimli eserde geçen değerler tespit edilmeye
çalışılmıştır. Doküman incelemesi tekniğiyle yapılan araştırmada elde edilen
bulgular betimsel analiz yöntemiyle incelendi.



Eserde hoşgörü üzerinde
çokça durulmuştur. Ayrıca insanlara karşılı saygılı davranmak öğütlenmiştir.
Toplumdaki insanların barış içinde, ulusal değerlere bağlı, Allah’ın öğütlediği
gibi insanlara iyilik yaparak, saygı ve sevgi içerisinde yaşamaları konusunda
telkinlerde bulunmuştur.



Edip Ahmed Yükneki
eserinde insanlara adeta huzurlu yaşamın sırrını vermiştir. Bu sırrın Allah’ın
öğütlerinden geçtiğini vurgulamıştır. Ayrıca kötü sözün, savaşın, saygısız
tavrın insanlara yarar sağlamadığını belirtmiştir. Bu açıdan bakıldığında
değerler eğitiminin öğretilmesinde Atebetü’l Hakâyık’tan yararlanmak çok
önemlidir.

References

  • Referans 1 Metin ERKAL Referans 2 Ahmet AKÇAY

INVESTIGATION ON VALUES EDUCATION IN ATEBETÜL HAKAYIK

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 167 - 181, 30.10.2017

Abstract

Value is the
whole of the behavior that the society has endorsed and which it believes is
useful to people. We are even so attached to values as society that we can not
use the word 'Our Value Judgments' to explain a situation that is contrary to
us. At this point teaching values in Turkish training is also an essential.
There are some values suggested to be transferred in Turkish lessons. These
values are; love, respect, tolerance, do favour, honesty, peace,
responsibility, confidence and national values. The teaching of these values
become more of an issue for our children, the elders of our future.

In this study that we carried out, we tried to
determine the values of Atebetü'l Hakâyık belonging to the Turkish poet Edib
Ahmed Yükneki, who thought he lived in the early 12th century. The findings of
the research with the document review technique were analyzed by means of
descriptive analysis.

In the Atebetü'l Hakâyık’ were found that all the
values suggested to be transferred in Turkish courses. These findings can be
summarized as follows.

The work has been largely focused on tolerance. It is
also advised to treat people with respect. Peaceful people in society, tied to
national values, doing good to people as God has advised, have made suggestions
about life with respect and love.









Edib Ahmed Yükneki gave the secret of peaceful life to
the people in his work. He emphasized that this secret has passed through
Allah's advice. He also said that bad speech, the war, and the disrespectful
attitude do not benefit people. From this point of view, it is very important
to take advantage of Atebetü'l Hakâyık in teaching values training.

References

  • Referans 1 Metin ERKAL Referans 2 Ahmet AKÇAY
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section MAKALELER
Authors

Barış Karaz

Publication Date October 30, 2017
Submission Date July 24, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Karaz, B. (2017). ATEBETÜ’L HAKÂYIK’TA DEĞERLER EĞİTİMİ ÜZERİNE İNCELEME. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2), 167-181.