Bugün Türkiye'de, Rus Dili ve Edebiyatı öğrenimine olan ilgi daha çok artmaktadır. Aynı zamanda, Rus Dili ve Edebiyatını
öğrenmek Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinin temsilcileriyle iletişim kurmak için fırsat verir.
Dilsel olmayan bir ortamda Rus dili ve Edebiyatı öğretiminde (özellikle Türkiye’de), önemli faktörler göz önünde bulundurulmalıdır. Bu, her şeyden önce, eğitim sistemi ve zihniyettir.
Öğrencilerin ulusal-kültürel özelliklerine ve ulusal eğitim sisteminin özelliklerine ilişkin bilgilerinin uygulanması, eğitim sürecinin iyileştirilmesine katkıda bulunacaktır.
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesinin Öğretmenleri
olarak
Rus Dili ve Edebiyatı derslerinde Türk Öğrencilerin karşılaştığı bazı zorlukları gözlemlediz. Doğal olarak, bu zorlukların üstesinden gelmek için nedenlerini tanımlamadan ortadan kaldırmak imkânsızdır.
Türk
Öğrencilere Rus Dilinin öğretilmesindeki en zor yönlerinden birisinin gramer
olduğu unutulmamalıdır. Bunun dışında ses bilgisi, imla ve kaligrafi de ayrı
bir zorluk teşkil etmektedir. Bu nedenle, Türk öğrencilerle çalışan Rus dili ve
Edebiyatı öğretmenleri olarak yazı yazma gibi bu tür iletişim etkinliklerine
ayrı bir önem göstermeliyiz. Hazırlık sınıfı ve birinci sınıf öğrencilerini Rus
dili derslerinde sözlü yanıtlara alıştırmak gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2019 |
Submission Date | January 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |