Bu araştırmanın amacı, sınıf ve sosyal bilgiler
öğretmeni adaylarının bakış açısıyla Türkiye’nin coğrafi konumunu incelemektir.
Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılının bahar döneminde bir devlet
üniversitesinin eğitim fakültesinde, sınıf ve sosyal bilgiler eğitimi
bölümlerinde öğrenim gören, 128’i bayan ve 52’si erkek olmak üzere toplam 180
öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma, Türkiye’nin coğrafi konumunun
önemini, avantajları ve dezavantajlarını ortaya koymak amacıyla nitel araştırma
yöntemine uygun olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubunun araştırma konusu ile
ilgili görüş ve düşünceleri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve
verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan
elde edilen bulgulara göre; katılımcıların büyük bir çoğunluğu coğrafi konumu
bir ülke için önemli görürken, Türkiye’nin bulunmuş olduğu coğrafi konumun da
ülkeye hem avantajlarının hem de dezavantajlarının olduğunu dile
getirmişlerdir. Avantajları arasında üç tarafının denizlerle çevrili olması,
kıtalar arasında geçiş güzergâhında yer alması, iklim ve bitki örtüsü
çeşitliliğine sahip olması ve önemli boğazlara sahip olması gibi nedenleri
belirtirken, çıkar çatışmalarının çok yaşandığı bir konumda olmamız, sınır
komşularımızla olan mevcut durum, çeşitli tehditlere açık olmak ve Ortadoğu
ülkelerine olan yakınlığımızı dezavantaj olarak gördüklerini belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2019 |
Submission Date | July 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |