Bu çalışmada, muhasebe öğrencilerinin etik kavramını algılamasına yönelik, farklı etik boyutlar ele alınarak bir analiz yapılmıştır. Çalışmada kullanılan veriler, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’nde çeşitli muhasebe dersleri almış 198 öğrenciye anket uygulanarak elde edilmiştir. Veriler frekans analizi, ortalamalar, t-testi ve ANOVA gibi yöntemlerle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’nde muhasebe dersi alan öğrencilerin, muhasebe meslek mensuplarının dürüstlük ve şeffaflık etik boyutlarını daha fazla ihlal ettiğini düşündükleri saptanmıştır. Ayrıca yapılan t-testi ve ANOVA sonuçlarına göre öğrencilerin etik algılarında staj yapıp yapmama, okudukları bölümler ve cinsiyetlerine göre gruplar arası anlamlı bir farka rastlanamamıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2020 |
Submission Date | May 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |