Özellikle son dönemlerde coğrafi işaret ve gastronomi kavramlarının yaygınlaşmasıyla birlikte bireyler, seyahat ettikleri bölgede, o bölgenin tarihi, kültürel değerlerinin yanı sıra yöreye ait yiyecek-içecek gibi ürünleri de merak etmeye başlamışlardır. Böylece bir destinasyona ait olan ve coğrafi işaret ile tescillenmiş ürünlerin, destinasyonun tanıtımında ve imajındaki etkisi artmıştır. Ayrıca bu ürünler sayesinde destinasyondaki turizm hareketliliğinin artmasına katkıda bulunurken, ekonomik olarak da getiri sağlamaktadır. Bu çalışmada Yozgat iline ait coğrafi işaretli ürünler tanıtılırken, Yozgat Çanak Peyniri’nin üretim aşamalarından bahsedilerek hem bölgedeki paydaşlar hem de tüketiciler açısından farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizinden faydalanılmıştır. Yozgat iline ait olan coğrafi işaretli ürünler belirlenmiş ve sonrasında Yozgat Çanak Peyniri hakkında literatür incelemesi yapılmıştır. Yozgat yöresine ait bu ürünün hazırlanması, kuma gömülmesi ve olgunlaşması için ortalama olarak 5 aylık bir süreçten geçmesi gibi durumların tüketiciler tarafından ilgi çekeceği düşünülmektedir. Yozgat Çanak Peyniri’nin, ilde gastronomi alanında hareketlilik kazanması ve/veya hareketlilik başlatılması için çalışma sonucunda bazı önerilerde bulunulmuştur.
Especially with the spread of geographical indication and gastronomy concepts in recent years, individuals have begun to wonder about the historical and cultural values of that region as well as the products such as food and beverage belonging to the region in the region they travel to. Thus, products belonging to a destination and registered with geographical indications have increased their impact on the promotion and image of the destination. In addition, thanks to these products, while contributing to the increase of tourism mobility in the destination, it also provides economic return. In this study, while the products with geographical indications belonging to Yozgat province are introduced, it is aimed to raise awareness in terms of both stakeholders in the region and consumers by mentioning the production stages of Yozgat Canak Cheese. In the study, document analysis, one of the qualitative research methods, was used. Geographically indicated products belonging to Yozgat province were determined and then literature review was made about Yozgat Canak Cheese. It is thought that events such as the preparation of this product from the Yozgat region, its burying in the sand and the fact that it takes an average of 5 months to mature, will attract the attention of consumers.. As a result of the study, some suggestions were made for Yozgat Çanak Cheese to gain developing in the field of gastronomy in the province and/or to initiate developing.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Submission Date | August 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 1 |