Küreselleşme; teknoloji, ekonomi, kültür ve inanç gibi hayatın birçok alanında değişimlere neden olmaktadır. Özellikle ekonomik açıdan 20. yüzyılın başında üretim alanında kitleselleşme ile meydana gelen değişime tarihsel süreç içerisinde küreselleşmenin yardımıyla tüketim alanında meydana gelen değişimler eşlik etmektedir. Çünkü kapitalist sistemde üretim ve tüketim terazinin iki kefesini temsil etmektedir. İkisi arasındaki dengesizlik durumunda sistem krize girmektedir. Sistemin sürdürülebilmesi için tüketim olgusunun kabuk değiştirmesi ve devamlılığının sağlanması kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu değişimin arkasında tüketim sürecini etki eden kültürel ve ideolojik temeller bulunmaktadır. Bu etkiler genellikle ekonomik amaçlar ekseninde ve güce dayalı hegemonik ilişkiler ağı içerisinde gerçekleşmektedir. Küreselleşme de bu süreci kolaylaştıran bir olgu olarak yer almaktadır. Çalışmada sosyoekonomik bir yaklaşım tercih edilmiştir. Bunun yanı sıra tüketimin olgusunun tarihsel seyri, kültürün bu süreçten nasıl etkilendiği ve sonuç olarak tüketimin bir ideoloji haline dönüşümü tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |