Bu araştırmanın temel amacı, okul gelişim modeli projesi hakkında okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemektir. Olgu bilim desenine dayalı araştırmanın çalışma grubunu, Siirt İlinde görev yapan 20 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Gönüllülük esası doğrultusunda belirlenen gruba, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme formu uygulanmadan önce okul gelişim modeli hakkında alınyazın taraması yapılmıştır. Sonrasında açık uçlu sorular hazırlanmıştır. Soruların katılımcı grubuna uygunluğu konusunda uzmanların görüşleri alınmıştır. Uzmanlardan gelen eleştiri ve öneriler sonucunda formun son hali katılımcılara uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizine tabi tutulan veriler, araştırmacı tarafından düzenlenmiş ve temalar ile ilişkilendirilerek yorumlanmıştır. Temalar kategori oluşturma yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Bütün bu süreçlerden sonra araştırmacı oluşturduğu kod listesindeki kodları SPSS 22 paket programını kullanarak analiz etmiştir. Araştırma sonucunda, okul yöneticileri okul gelişim modelini tanımlarken, fiziki koşullara ve planlı okul gelişimine vurgu yapmıştır. Okul gelişim modelinin amaçları arasında paylaşım ve işbirliği olduğu görülmüştür. Etkili okul olma yolunda modelin birçok olumlu yönü bulunmaktadır. Okul gelişim modelinin olumlu yönleri arasında okulun bütünsel olarak değerlendirildiği ve öğrenci profillerine katkı sağladığı belirtilmektedir. Aynı zamanda okulun eksik yönlerinin görülmesinde, öğrenci başarısının artmasında, öğretmen potansiyeli hakkında bilgi vermesinde ve gelecekle ilgili doğru kararlar alınmasında okul gelişim modelinin etkili bir proje olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucundan hareketle okul gelişim modeliyle ilgili çeşitli öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | May 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 1 |
Contents Licenced By Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)