Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen ve Öğretim Üyelerinin Küme Kavramının Müfredattan Çıkarılması İle İlgili Görüşleri

Year 2023, Volume: 11 Issue: 1, 1 - 16, 30.06.2023

Abstract

Bu araştırmada ilkokul ve ortaokul matematik müfredatından çıkarılan küme kavramından yola çıkarak kümenin bir anahtar kavram olup olamadığını, küme kavramının müfredatta olmamasından etkilenen konuların neler olduğunu ve kümenin müfredatta yer alıp almamasının incelenmesi amaçlanmıştır.
Bu çalışma nitel araştırma yönteminde yer alan durum çalışmasıdır. Çalışma grubu beş sınıf öğretmeni, 12 ilköğretim matematik öğretmeni ve matematik eğitimi alanında uzman üniversitede görevli beş öğretim üyesinden oluşmaktadır. Bu katılımcılar Türkiye’nin kuzeydoğu bölgesinde çalışan öğretmen ve öğretim üyelerinden seçilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında standartlaştırılmış açık uçlu görüşme için hazırlanan sorular ile konu odaklı görüşme yapılmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınarak, Microsoft Word yazı programı aracılığıyla yazıya geçirilmiştir. Görüşme yazıları üzerinde nitel araştırma yöntemlerinde yer alan betimsel analiz yapılmıştır. 22 katılımcının 20’si kümenin matematik konuları için anahtar kavram olduğunu, İki katılımcı ise kümenin bir anahtar kavram olmadığını ifade etmişlerdir. Katılımcılarla yapılan görüşme sonucunda küme kavramının yokluğundan etkilendiği düşünülen konular belirlenmiştir. 20 katılımcı kümenin müfredatta olmasını, diğer iki katılımcı ise olmamasını savunmuşlardır.
Katılımcıların görüşleri ışığında kümenin bir anahtar kavram olduğu, kümenin olmamasından konuların etkileneceği ve müfredatta olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Ahlegren, A. ve Garfield, J. (1988). Difficulties in learning basic concepts in probability and statistics: implication for research. Journal for Research in Mathematics Education, 19 (1), 44-63.
  • Aktaş, M. ve Yüksel, T. (2010). 6. sınıfta kümeler alt öğrenme alanının öğretiminde aktif öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (4), 1306-3111.
  • Akyüz, D. ve Uygun, T. (2016). Ortaokul mat ematik öğretmen adaylarının üçgenler konusunda tanım oluşturma sürecindeki öğrenmeleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (4), 2002-2022.
  • Albayrak, M. (2010). İlköğretim matematik ve öğretimi-1. Erzurum: Mega Ofset.
  • Alkan, R. ve Yetim, S. (2010). İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılar ve bu sayıların sayı doğrusundaki gösterimleri konusundaki yaygın yanlışları ve kavram yanılgıları. Fen Bilimleri Dergisi, 11 (1), 87-109.
  • Altun, M. (1998). Eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için matematik öğretimi (5.baskı). Bursa: Erkam Matbaacılık.
  • Altun, M. (2005). Matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Altun, M. (2009). Eğitim fakülteleri ve lise matematik öğretmenleri için liselerde matematik öğretimi (3.baskı). Bursa: Erkam Matbaacılık.
  • Aslan, R. ve Kabaca, T. (2015). Teknoloji destekli ölçme deneyimlerinin 8.sınıf öğrencilerinin irrasyonel sayı kavramını algılamalarına etkisi. Başkent University Journal of Education, 2 (1), 25-39.
  • Ayas, A. , Coştu, B. ve Ünal, S. (2007). Kavram yanılgıları ve olası nedenleri: kaynama kavramı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 123-136.
  • Baki, A. ve Budak, İ., (2002). İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin matematiksel küme kavramı ile ilgili kavram yanılgılarının tespiti. III. Uluslararası Fen ve Matematik EğitimiKongresi, 16-18 Eylül 2002-Ankara.
  • Baki, A. ve Şahin, S. M. (2004). Bilgisayar destekli kavram haritası yöntemi ile öğretmenadaylarının matematiksel öğrenmelerinin değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (2), 91-104.
  • Bayazıt, İ. (2011). Öğretmen adaylarının grafikler konusundaki bilgi düzeyleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (3), 1325-1346.
  • Baykul, Y. ve Tertemiz, N. (2004). İlköğretim birinci, ikinci ve üçüncü sınıf matematik programı üzerine bir değerlendirme. Eğitim ve Bilim, 29 (131), 40-49.
  • Biber, A. Ç., İncikabı, L. ve Tuna, A. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının kümelerle ilgili kavramsal bilgilerinin analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 523-538.
  • Bilen, O. (2017). Ortaokul matematik ders kitabı 7. Ankara: Gizem Yayıncılık.
  • Bingölbali, E.ve Bingölbali, F. (2013). Sezgisel ve aksiyomatik açıdan küme kavramı.
  • Zembat, İ. Ö., M. F. Özmantar, E. Bingölbali, H. Şandır & A. Delice (Eds.), Tanımları ve tarihsel gelişimiyle matematiksel kavramlar içinde (ss.35-57). Ankara: Pegem Akademi.
  • Boobekova, K. (2002). Türkiye ve Kırgızistan eğitim sistemlerinde ilköğretim sınıflarında matematik dersindeki konuların karşılaştırılması. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (15), 103-122.
  • Cırıtcı, H., Gönen, İ., Kavas, D., Özarslan, M., Pekcan, N. ve Şahin, M. (2017). Ortaokul matematik ders kitabı 5. Ankara: MEB Yayınları.
  • Çelik, A., Köroğlu, H. ve Moralı, S. (2004). Buca eğitim fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. GU Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 161 175.
  • Dane, A. (2008). İlköğretim matematik 3.sınıf öğrencilerinin tanım, aksiyom ve teorem kavramlarını anlama düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (2), 495-506.
  • Delice, A. ve Kara, F. (2012, Haziran). Kavram tanımı mı? Yoksa kavram imgeleri mi? İrrasyonel sayıların temsilleri. X. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi, Niğde.
  • Demir, K. M. ve Gür, H. (2016). Öğretmen adaylarının parabol bilgisini oluşturma süreçleri ve bu süreçte öğretmenin rolü: Durum çalışması. Education Sciences, 11 (4), 195-216.
  • Gavalas, D. (2005). Conceptual mathematics: an application to education. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 36 (5), 497-516.
  • Gordon, R. (1996). ‘Radical’ Simulation. In P. Carruthers and P. Smith (Eds), Theories of theories of mind (pp. 11-21). Cambridge University Press.
  • Gökkurt, B. (2014). Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik cisimler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Gür, H. (2009). 8. ve 9. sınıf öğrencilerinin kümeler konusundaki temel hataları ve kavram yanılgılarının belirlenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4 (3), 678-694.
  • Güven, D. (2017). Ortaokul matematik 6. Ankara: Mega Yayıncılık.
  • Irmak, H. (2008). Soyut matematik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Işık, A. ve Mercan, E. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (4), 1835-1850.
  • Işık, A., Zehir, H. ve Zehir, K. (2008). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kümeler konusundaki kavramsal bilgi düzeyleri. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (I-II), 61-74.
  • Johnson,B. ve Christensen, L.(2004). Educational Research. Pearson.
  • Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2011). Genel matematik. Erzurum, Kültür Eğitim Vakfı Yayınevi.
  • Kültür, M. N. ve Yazıcı, N. (2017). Matematik öğretmenlerinin kümeler ünitesinde yer alan temel kavramlara ilişkin matematiksel bilgilerinin incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 5 (9), 100-124.
  • Linchevski, L. ve Vinner, Sh. (1988). The naive concept of sets in elementary teachers. Proceedings of the12th International Conference. Psychology of Mathematics Education, 11, 471-478.
  • Linder, C. J. (1993). A challenge to conceptual change. Science Education, 77 (3), 293-300. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2005b). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu: 6-8.Sınıflar. Ankara: Devlet Kitaplar Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013). İlkokul ve Ortaokul Matematik Dersi 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitaplar Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2017). İlkokul ve Ortaokul Matematik Dersi 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitaplar Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018). İlkokul ve Ortaokul Matematik Dersi 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitaplar Müdürlüğü.
  • Narlı, S. , Aksoy, E. ve Ercire, E. (2016). İrrasyonel sayı kümesinin rasyonel ve gerçek sayı kümeleriyle olan ilişkisine yönelik öğrenme güçlükleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7 (2), 417-439.
  • Nesin, A. (2008). Matematiğe Giriş I, Sezgisel kümeler kuramı. İstanbul: Nesin Vakfı Yayınları. https://en.calameo.com/books/0033590340c322d85a17f adresinden edinilmiştir.
  • Öksüz, C. (2010). İlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin “nokta, doğru ve düzlem” konularındaki kavram yanılgıları. Elementary Education Online, 9 (2), 508-525.
  • Özdemir, H. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ortaöğretim 9.sınıf kümeler ünitesi öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Pesen, C. (2008). Kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 157-168.
  • Sarıhan Musan, M. (2012). Dinamik matematik yazılımı destekli ortamda 8.sınıf öğrencilerinin denklem ve eşitsizlikleri anlama seviyelerinin solotaksonomisine göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Senemoğlu, N. (2000). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Sırmacı, N. ve Taş, F. (2013). Knowledge levels of pre-service mathematics teachers on the concept of set. Academic Journals, 8 (17), 1519-1524.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Uğurel, I. , Karahan, Ö. ve Kesgin, Ş. (2013). Matematik derslerinde yararlanabilecek alternatif bir öğrenme ve değerlendirme aracı: kavram karikatürü. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 313-337.
  • Ünsal, Ü. (2002a). Mutlu matematik günlüğü ilköğretim 3. İstanbul: Mutlu Yayıncılık.
  • Üstündağ Pektaş, Y. (2017). Ortaokul matematik ders kitabı 8. Ankara: Öğün Yayınları.
  • Yalın, H. İ. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yapıcı, M. (2004). İlköğretim dilbilgisi konularının çocuğun bilişsel düzeyine uygunluğu. İlköğretim-Online, 3 (2), 35-41.
  • Yücesan, C. (2011). Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf kümeler konusunda öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Rize Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
Year 2023, Volume: 11 Issue: 1, 1 - 16, 30.06.2023

Abstract

References

  • Ahlegren, A. ve Garfield, J. (1988). Difficulties in learning basic concepts in probability and statistics: implication for research. Journal for Research in Mathematics Education, 19 (1), 44-63.
  • Aktaş, M. ve Yüksel, T. (2010). 6. sınıfta kümeler alt öğrenme alanının öğretiminde aktif öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (4), 1306-3111.
  • Akyüz, D. ve Uygun, T. (2016). Ortaokul mat ematik öğretmen adaylarının üçgenler konusunda tanım oluşturma sürecindeki öğrenmeleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (4), 2002-2022.
  • Albayrak, M. (2010). İlköğretim matematik ve öğretimi-1. Erzurum: Mega Ofset.
  • Alkan, R. ve Yetim, S. (2010). İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılar ve bu sayıların sayı doğrusundaki gösterimleri konusundaki yaygın yanlışları ve kavram yanılgıları. Fen Bilimleri Dergisi, 11 (1), 87-109.
  • Altun, M. (1998). Eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için matematik öğretimi (5.baskı). Bursa: Erkam Matbaacılık.
  • Altun, M. (2005). Matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Altun, M. (2009). Eğitim fakülteleri ve lise matematik öğretmenleri için liselerde matematik öğretimi (3.baskı). Bursa: Erkam Matbaacılık.
  • Aslan, R. ve Kabaca, T. (2015). Teknoloji destekli ölçme deneyimlerinin 8.sınıf öğrencilerinin irrasyonel sayı kavramını algılamalarına etkisi. Başkent University Journal of Education, 2 (1), 25-39.
  • Ayas, A. , Coştu, B. ve Ünal, S. (2007). Kavram yanılgıları ve olası nedenleri: kaynama kavramı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 123-136.
  • Baki, A. ve Budak, İ., (2002). İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin matematiksel küme kavramı ile ilgili kavram yanılgılarının tespiti. III. Uluslararası Fen ve Matematik EğitimiKongresi, 16-18 Eylül 2002-Ankara.
  • Baki, A. ve Şahin, S. M. (2004). Bilgisayar destekli kavram haritası yöntemi ile öğretmenadaylarının matematiksel öğrenmelerinin değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (2), 91-104.
  • Bayazıt, İ. (2011). Öğretmen adaylarının grafikler konusundaki bilgi düzeyleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (3), 1325-1346.
  • Baykul, Y. ve Tertemiz, N. (2004). İlköğretim birinci, ikinci ve üçüncü sınıf matematik programı üzerine bir değerlendirme. Eğitim ve Bilim, 29 (131), 40-49.
  • Biber, A. Ç., İncikabı, L. ve Tuna, A. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının kümelerle ilgili kavramsal bilgilerinin analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 523-538.
  • Bilen, O. (2017). Ortaokul matematik ders kitabı 7. Ankara: Gizem Yayıncılık.
  • Bingölbali, E.ve Bingölbali, F. (2013). Sezgisel ve aksiyomatik açıdan küme kavramı.
  • Zembat, İ. Ö., M. F. Özmantar, E. Bingölbali, H. Şandır & A. Delice (Eds.), Tanımları ve tarihsel gelişimiyle matematiksel kavramlar içinde (ss.35-57). Ankara: Pegem Akademi.
  • Boobekova, K. (2002). Türkiye ve Kırgızistan eğitim sistemlerinde ilköğretim sınıflarında matematik dersindeki konuların karşılaştırılması. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (15), 103-122.
  • Cırıtcı, H., Gönen, İ., Kavas, D., Özarslan, M., Pekcan, N. ve Şahin, M. (2017). Ortaokul matematik ders kitabı 5. Ankara: MEB Yayınları.
  • Çelik, A., Köroğlu, H. ve Moralı, S. (2004). Buca eğitim fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. GU Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 161 175.
  • Dane, A. (2008). İlköğretim matematik 3.sınıf öğrencilerinin tanım, aksiyom ve teorem kavramlarını anlama düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (2), 495-506.
  • Delice, A. ve Kara, F. (2012, Haziran). Kavram tanımı mı? Yoksa kavram imgeleri mi? İrrasyonel sayıların temsilleri. X. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi, Niğde.
  • Demir, K. M. ve Gür, H. (2016). Öğretmen adaylarının parabol bilgisini oluşturma süreçleri ve bu süreçte öğretmenin rolü: Durum çalışması. Education Sciences, 11 (4), 195-216.
  • Gavalas, D. (2005). Conceptual mathematics: an application to education. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 36 (5), 497-516.
  • Gordon, R. (1996). ‘Radical’ Simulation. In P. Carruthers and P. Smith (Eds), Theories of theories of mind (pp. 11-21). Cambridge University Press.
  • Gökkurt, B. (2014). Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik cisimler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Gür, H. (2009). 8. ve 9. sınıf öğrencilerinin kümeler konusundaki temel hataları ve kavram yanılgılarının belirlenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4 (3), 678-694.
  • Güven, D. (2017). Ortaokul matematik 6. Ankara: Mega Yayıncılık.
  • Irmak, H. (2008). Soyut matematik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Işık, A. ve Mercan, E. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (4), 1835-1850.
  • Işık, A., Zehir, H. ve Zehir, K. (2008). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kümeler konusundaki kavramsal bilgi düzeyleri. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (I-II), 61-74.
  • Johnson,B. ve Christensen, L.(2004). Educational Research. Pearson.
  • Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2011). Genel matematik. Erzurum, Kültür Eğitim Vakfı Yayınevi.
  • Kültür, M. N. ve Yazıcı, N. (2017). Matematik öğretmenlerinin kümeler ünitesinde yer alan temel kavramlara ilişkin matematiksel bilgilerinin incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 5 (9), 100-124.
  • Linchevski, L. ve Vinner, Sh. (1988). The naive concept of sets in elementary teachers. Proceedings of the12th International Conference. Psychology of Mathematics Education, 11, 471-478.
  • Linder, C. J. (1993). A challenge to conceptual change. Science Education, 77 (3), 293-300. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2005b). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu: 6-8.Sınıflar. Ankara: Devlet Kitaplar Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013). İlkokul ve Ortaokul Matematik Dersi 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitaplar Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2017). İlkokul ve Ortaokul Matematik Dersi 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitaplar Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2018). İlkokul ve Ortaokul Matematik Dersi 1, 2, 3, 4, 5, 6,7 ve 8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitaplar Müdürlüğü.
  • Narlı, S. , Aksoy, E. ve Ercire, E. (2016). İrrasyonel sayı kümesinin rasyonel ve gerçek sayı kümeleriyle olan ilişkisine yönelik öğrenme güçlükleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7 (2), 417-439.
  • Nesin, A. (2008). Matematiğe Giriş I, Sezgisel kümeler kuramı. İstanbul: Nesin Vakfı Yayınları. https://en.calameo.com/books/0033590340c322d85a17f adresinden edinilmiştir.
  • Öksüz, C. (2010). İlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin “nokta, doğru ve düzlem” konularındaki kavram yanılgıları. Elementary Education Online, 9 (2), 508-525.
  • Özdemir, H. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ortaöğretim 9.sınıf kümeler ünitesi öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Pesen, C. (2008). Kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 157-168.
  • Sarıhan Musan, M. (2012). Dinamik matematik yazılımı destekli ortamda 8.sınıf öğrencilerinin denklem ve eşitsizlikleri anlama seviyelerinin solotaksonomisine göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Senemoğlu, N. (2000). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Sırmacı, N. ve Taş, F. (2013). Knowledge levels of pre-service mathematics teachers on the concept of set. Academic Journals, 8 (17), 1519-1524.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Uğurel, I. , Karahan, Ö. ve Kesgin, Ş. (2013). Matematik derslerinde yararlanabilecek alternatif bir öğrenme ve değerlendirme aracı: kavram karikatürü. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 313-337.
  • Ünsal, Ü. (2002a). Mutlu matematik günlüğü ilköğretim 3. İstanbul: Mutlu Yayıncılık.
  • Üstündağ Pektaş, Y. (2017). Ortaokul matematik ders kitabı 8. Ankara: Öğün Yayınları.
  • Yalın, H. İ. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yapıcı, M. (2004). İlköğretim dilbilgisi konularının çocuğun bilişsel düzeyine uygunluğu. İlköğretim-Online, 3 (2), 35-41.
  • Yücesan, C. (2011). Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf kümeler konusunda öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Rize Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Nur Sırmacı

Adem Becerik 0000-0002-2518-4489

Publication Date June 30, 2023
Submission Date November 19, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Sırmacı, N., & Becerik, A. (2023). Öğretmen ve Öğretim Üyelerinin Küme Kavramının Müfredattan Çıkarılması İle İlgili Görüşleri. Anadolu Eğitim Liderliği Ve Öğretim Dergisi, 11(1), 1-16.

Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.