Denizli merkez ilçelerinde 2022-2023 eğitim yılında resmi okul ve kurumlarda çalışan öğretmen ve okul yöneticilerinin telefonsuz kalma korkularının araştırıldığı bu çalışma, nicel ve tarama modelinde yapılmıştır. Kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle 394 yönetici ve öğretmenden veriler toplanmıştır. Öğretmen ve okul yöneticilerinin telefonsuz kalma korku düzeyleri “orta” seviyededir. Öğretmen ve okul yöneticilerinin telefonsuz kalma korku düzeylerinin alt boyutlar olarak en yüksek düzeyden itibaren sırasıyla “iletişim kuramama”, “Bilgiye erişememe” ve “Rahatlıktan feragat etme” boyutlarıyla genel nomofobi seviyeleri “orta” düzeyinde iken, en düşük ortalama “Çevrimiçi bağlantıyı kaybetme” boyutunda “hafif” düzeyindedir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin telefonsuz kalma korku seviyelerinin yaptıkları göreve göre farklılık göstermediği görülürken cinsiyetlerine göre kadınlar, yaşlarına göre genç olanlar, kıdeme göre az kıdemliler, sosyal ağ sayısına göre sosyal ağ sayısı çok olanlar, telefonda geçirdikleri günlük süreye göre telefonda geçirdikleri günlük süresi çok olanlar ile öğrenim düzeylerine göre lisansüstü mezunu olan yönetici ve öğretmenler daha yüksek telefonsuz kalma korkusu yaşamaktadırlar. Katılımcıların telefonsuz kalma korkusunun azaltılabilmesi ya da tamamen ortadan kaldırılabilmesi için katılımcıların, telefonlardan uzak ortamlarda kitap okuma, spor, meditasyon, yoga, sanat, müzik ya da farklı ilgi alanlarına yönelmesi önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | March 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 11 Issue: 2 - AJELI - YIL 2023, SAYI 2 |
Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.