Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

German Language Teaching Program Students’ Views About the Use of Internet and Computer in Foreign Language Teaching

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 22 - 34, 01.06.2013

Öz

The purpose of the present study was to reveal the views of students from the department of German Language Teaching about the use of computer and Internet in foreign language teaching. The maximum variation sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used. The research data collected via semi-structured interviews held with 20 students attending the department of German Language Teaching at the Education Faculty of Anadolu University were analyzed and interpreted with descriptive analysis techniques. The research process revealed that the participants had positive views about the use of computer and Internet in foreign language teaching; that these technologies were regarded both as a tool for practice and as a resource in foreign language teaching; and that its biggest disadvantage was related to its safety. Depending on these results, various suggestions were put forward regarding informing and guiding students about the use of computer and Internet technologies in foreign language teaching. 

Kaynakça

  • TELS Journal, 6(12), 25 Kasım 2012 tarihinde
  • Miles, M.& Huberman, M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis 2nd Ed..
  • California: Sage Publications. Meral, M. (1999). Üniversite öğretim elemanları ve öğrencilerin internete bakış açıları ve kullanım amaçları.
  • Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler-2 Kitapçığı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, s. 113-124. Lefer, S. (n.d.). Computereinsatz im DaF-Unterricht. 25 Kasım 2012 tarihinde fl.uludağ.edu.tr/alyaz/alyaz- dissertation.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Göktaş, Y.,Yıldırım, Z., & Yıldırım, S. (2008). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim fakültelerindeki durumu: Dekanların görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), s. 30-50.

Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 22 - 34, 01.06.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, Almanca Öğretmenliği programı öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde bilgisayar ve internetin kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Katılımcıların belirlenmesinde, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesinden yararlanılmıştır. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 20 öğrenciden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanan veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların yabancı dil eğitiminde bilgisayar ve internet teknolojilerinin kullanmaya ilişkin olumlu oldukları, bu teknolojilerin yabancı dil eğitiminde hem bir kaynak hem de pratik yapmak için bir araç olduğunu, en büyük dezavantajının güvenlik olduğunu ifade ettikleri bulunmuştur. Bu sonuçlara bağlı olarak bilgisayar ve internet teknolojilerinin yabancı dil öğretimi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi ve yönlendirilmesi şeklinde öneriler getirilmiştir. 

Kaynakça

  • TELS Journal, 6(12), 25 Kasım 2012 tarihinde
  • Miles, M.& Huberman, M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis 2nd Ed..
  • California: Sage Publications. Meral, M. (1999). Üniversite öğretim elemanları ve öğrencilerin internete bakış açıları ve kullanım amaçları.
  • Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler-2 Kitapçığı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, s. 113-124. Lefer, S. (n.d.). Computereinsatz im DaF-Unterricht. 25 Kasım 2012 tarihinde fl.uludağ.edu.tr/alyaz/alyaz- dissertation.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Göktaş, Y.,Yıldırım, Z., & Yıldırım, S. (2008). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim fakültelerindeki durumu: Dekanların görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), s. 30-50.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayhan Bayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayrak, A. . (2013). Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 22-34.
AMA Bayrak A. Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri. AJESI. Haziran 2013;3(1):22-34.
Chicago Bayrak, Ayhan. “Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar Ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 3, sy. 1 (Haziran 2013): 22-34.
EndNote Bayrak A (01 Haziran 2013) Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International 3 1 22–34.
IEEE A. . Bayrak, “Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri”, AJESI, c. 3, sy. 1, ss. 22–34, 2013.
ISNAD Bayrak, Ayhan. “Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar Ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 3/1 (Haziran 2013), 22-34.
JAMA Bayrak A. Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri. AJESI. 2013;3:22–34.
MLA Bayrak, Ayhan. “Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar Ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 3, sy. 1, 2013, ss. 22-34.
Vancouver Bayrak A. Almanca Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Bilgisayar ve İnternetin Kullanımına İlişkin Görüşleri. AJESI. 2013;3(1):22-34.