Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 608 - 639, 01.07.2019
https://doi.org/10.18039/ajesi.578163

Öz

Bu araştırmada öğretmen adaylarının kopya çekmeye
ilişkin tutumları ile akademik sahtekârlık eğilimleri arasındaki ilişkinin
incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama türündeki bu araştırma 2016-2017
öğretim yılı güz yarıyılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni bir
devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen
adaylarından oluşurken, örneklemi ise aynı fakültenin farklı sınıf ve
bölümlerinde öğrenim gören 635 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın
verileri “Kopya Çekmeye İlişkin Tutum Ölçeği” ve “Akademik Sahtekârlık Eğilimi
Ölçeği”nden elde edilmiştir. Verilerin analizinde Mann-Whitney U,
Kruskal-Wallis H ve Spearman Korelasyon Analizi testleri kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının kopya çekmeye ilişkin tutumları
arasında cinsiyet, bölüm, sınıf ve not ortalaması değişkenlerine göre anlamlı
farklılık bulunmuştur. Öğretmen adaylarının akademik sahtekârlık eğilimlerinde
ise cinsiyet, bölüm ve not ortalaması değişkenlerine göre anlamlı farka
ulaşılırken sınıf değişkenine göre anlamlı bir farklılığa ulaşılmamıştır.
Ayrıca, öğretmen adaylarının kopya çekmeye ilişkin tutumları ile akademik
sahtekârlık eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma
sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının kopya çekme ve akademik sahtekârlığa
yönelik farkındalıklarının artırılması amacıyla seminerler verilmesi, akademik
sahtekârlık eğiliminin azaltılması için öğretmen adaylarının ödevlerinin
değerlendirilmesinde intihal programlarının kullanılması önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Koordinasyon Birimi

Proje Numarası

2016/290

Kaynakça

  • Alkan, Ş. (2008). İlköğretim ikinci kademe ile ortaöğretim öğrencilerinin ve öğretmenlerinin kopya çekmeye ilişkin görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Anderman, E. M., & Midgley, C. (2004). Changes in self-reported academic cheating across the transition from middle school to high school. Contemporary Educational Psychology, 29, 499-517.
  • Anıtsal, İ., Anıtsal, M. M., & Elmore, R. (2009). Academic dishonesty and intention to cheat: A model on active versus passive academic dishonesty as perceived by business students. Academy of Educational Leadership Journal, 13(2), 17-26.
  • Arslantaş, C. C., & Acar, G. (2008). Son sınıf öğrencilerinin akademik yaşamdaki ve iş hayatındaki sahtekârlığa ilişkin algılamaları. Yönetim, 19(60), 32-49.
  • Ay, M. F. & Çakmak, A. (2015). Kopya çekmeye yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 43, 140-155.
  • Bernardi, R. A., Metzger, R. L., Bruno, R. G. S., Hoogkomp, M. A. W., Reyes, L. E., & Barnaby, G. H. (2004). Examining the decision process of students’ cheating behavior: An empirical study. Journal of Business Ethics, 50, 397-414.
  • Bluestein, S. A. (2015). Connecting student-faculty interaction to academic dishonesty. Community College Journal of Research and Practice, 39(2), 179-191.
  • Brown, B. S., Weible, R. J., & Olmosk, K. E. (2010). Business school deans on student academic dishonesty: A survey. College Student Journal, 44(2), 299-309.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 14. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Calvert, C. L., Martin, L., Beck, J., & Li, S. Y., (2008). Identifying unethical academic behaviors of students studying food service, hospitality, tourism and culinary arts. Journal of Culinary Science and Technology, 6(1), 30-40.
  • Carpenter D. D., Harding, T. S., Finelli, C. J., Montgomery, S. M,. & Passow, H. J. (2006). Engineering students’ perceptions of and attitudes towards cheating. Journal of Engineering Education, 95(3), 181-194.
  • Durmuşçelebi, M. (2011). Lise öğrencilerinin ve öğretmen adaylarının kopya çekme davranışlarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 77-97.
  • Eminoğlu, E., & Nartgün, Z. (2009). Üniversite öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilimlerinin ölçülmesine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 215-240.
  • Eraslan, A. (2011). Matematik öğretmeni adayları ve kopya: Hiç çekmedim desem yalan olur!. Eğitim ve Bilim, 36(160), 52-64.
  • Ercegovac, Z., & Richardson, J. V. (2004). Academic dishonesty, plagiarism included, in the digital age: A literature review. College & Research Libraries, 65(4), 301-318.
  • Eret, E., & Ok, A. (2014) Internet plagiarism in higher education: Tendencies, triggering factors and reasons among teacher candidates. Assessment & Evaluation in Higher Education, 39(8), 1002-1016.
  • Fass-Holmes, B. (2017). International students reported for academic ıntegrity violations: demographics, retention, and graduation. Journal of International Students, 7(3), 664-669.
  • Gabriel, T. (2010, August 10). Plagiarism lines blur for students in digital age. New York Times, Retrieved from www.nytimes.com/2010/08/02/education/ 02chcat.html?
  • Gümüşgül, O., Üstün, Ü. D., Işık, U., & Demirel, D. H. (2013). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilim düzeylerinin değerlendirilmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 131-138.
  • Hiebert, J., Gallimore, R., & Stigler, J. W. (2002). A knowledge base for the teaching profession: What would it look like and how can we get one?. Educational Researcher, 31(5), 3-15.
  • Juyal, D., Thawani, V., & Thaledi, S. (2015). Rise of academic plagiarism in India: Reasons, solutions and resolution. Lung India: Official Organ of Indian Chest Society, 32(5), 542-543.
  • Kadı, A., Baytekin, O. F., & Arslan, H. (2016). Academic dishonesty tendencies and values of teacher candidates. Journal of Higher Education and Science, 6(3), 396-401.
  • Kaymakcan, R. (2002). İlahiyat öğrencilerinin kopya çekmeye karşı yaklaşımları. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5, 121-138.
  • Keçeci, A., Bulduk, S., Oruç, D., & Çelik, S. (2011). Academic dishonesty among nursing students: A descriptive study. Nursing Ethics, 18(5), 725-733.
  • Kıral, B., & Saracaloğlu, S. (2018). Akademik sahtekârlık eğilimi ile olumsuz değerlendirilme korkusu arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 323-359.
  • Koç, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin kopya çekmeye yönelik eğilimleri ve planlanmış davranış teorisi bağlamında kopya çekme davranışına yönelik model sınaması (Yayımlanmamış doktora tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Küçüktepe, S. E., & Küçüktepe, C. (2012). Tarih öğretmeni adaylarının kopya çekme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 115-125.
  • Lüle-Mert, E. (2012). Temel işlevi bilim insanı yetiştirmek olan bazı bölümlerde kopya. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(3), 1813-1829.
  • McCabe, D. L., Treviño, L. K., & Butterfield, K. D. (2001). Cheating in academic institutions: A decade of research. Ethics & Behavior, 11(3), 219-232.
  • Moore, P. H., Head, J. D., & Griffin, R. B. (2017). Impeding students' efforts to cheat in onlıne classes. Journal of Learning in Higher Education, 13(1), 9-23.
  • Oğuzkan, A. F. (1981). Eğitim terimleri sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • O'Rourke, J., Barnes, J., Deaton, A., Fulks, K., Ryan, K., & Rettinger, D.A., (2010). Imitation is the sincerest form of cheating: The influence of direct knowledge and attitudes on academic dishonesty. Ethics and Behavior, 20, 47-64.
  • Ömür, Y. E., Aydın, R., & Argon, T. (2014). Olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik sahtekârlık. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 5(9), 131-149.
  • Özyurt, Y., & Eren, A. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ve kopya çekmeye yönelik tutumlarının görünümü. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 78-101.
  • Park, E. J., Park, S. & Jang, I. S. (2013). Academic cheating among nursing students. Nurse Education Today, 33, 346-352.
  • Popoola, I. T., Garner, B., Ammeter, A., Krey, N., Beu-Ammeter, D., & Schafer, S. (2017). How does ethics institutionalization reduce academic cheating?. Journal of Education for Business, 92(1), 29-35.
  • Puengpipattrakul, W. (2016). Investigating academic plagiarism in a Thai context. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 13(2), 203-228.
  • Roig, M., & Caso, M. (2005). Lying and cheating: fraudulent excuse making, cheating, and plagiarism. The Journal of Psychology, 139(6), 485-494.
  • Qualls, C. R., Figgars, L., & Gibbs, D. (2017). The relationship among childhood discipline, adult attachment, and academic dishonesty in college students. College Student Journal, 51(1), 7-18.
  • Sarwar, M., Moin, M., & Jabeen, M. (2016). Role of plagiarism detecting software in reducing academic dishonesty at M. Phil level. Dialogue (Pakistan), 11(4), 414-426.
  • Schab,F. (1991). Schooling without learning: Thirty years of cheating in high school. Adolescence. 26(104), 839-847.
  • Semerci, Ç. (2004). Tıp fakültesi öğrencilerinin kopya çekmeye ilişkin tutum ve görüşleri. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi, 18(3), 139-146.
  • Semerci, Ç., & Sağlam, Z., (2005). Polis adaylarının kopya çekmeye ilişkin tutum ve görüşleri: Elazığ ili örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 163-177.
  • Sideridis, G. D., Tsaousis, I., & Al Harbi, K. (2016). Predicting academic dishonesty on national examinations: The roles of gender, previous performance, examination center change, city change, and region change. Ethics & Behavior, 26(3), 215-237.
  • Tan Ş., & Erdoğan A. (2004). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Topcu, Y., & Uzundumlu, A.S. (2011). Yüksek öğretimde öğrencilerin kopya çekme motivasyonu ile ilgili tutum ve davranışları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 302-313.
  • Uçak, N. Ö., & Ünal, Y. (2015). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerinin akademik sahtekârlık ve intihal konusundaki görüşleri. Prof. Dr. İrfan Çakın`a Armağan içinde (s. 251- 264). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Wideman, M. A. (2008). Academic dishonesty in postsecondary education: A literature review. Transformative Dialogues: Teaching & Learning Journal, 2(1), 1-12.
  • Witherspoon, M., Maldonado, N., & Lacey, C. H. (2010, May). Academic dishonesty of undergraduates: Methods of cheating. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Denver, CO.
  • Yang, S. C., Huang, C. L., & Chen, A. S. (2013). An investigation of college students’ perceptions of academic dishonesty, reasons for dishonesty, achievement goals, and willingness to report dishonest behavior. Ethics & Behavior, 23(6), 501-522.
  • Yangın, S. (2009). İlköğretim öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutum ve görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 46-55.
  • Yangın, S., & Kahyaoğlu, M. (2009). İlköğretim öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutum ve görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 46-55.
  • Yu, H., Glanzer, P. L., Sriram, R., Johnson, B. R., & Moore, B. (2016). What contributes to college students’ cheating? A study of individual factors. Ethics & Behavior, 27(5), 1-22.

The Relationship Between Prospective Teachers’ Attitudes Towards Cheating and Academic Dishonesty Tendencies

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 608 - 639, 01.07.2019
https://doi.org/10.18039/ajesi.578163

Öz

In this study, it
is aimed to examine the relationship between prospective teachers' attitudes
towards cheating and academic dishonesty tendencies. The research in the
relational survey type was conducted in the fall semester of the 2016-2017
academic year. The population of the research consists of prospective teachers
studying at a public university education faculty. The sample of the study
consists of 635 prospective teachers studying in different classes and
departments of the same faculty. The data of the study were obtained from the
“Scale for Attitude towards Cheating” and the “Academic Dishonesty Tendency
Scale”. Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H and Spearman Correlation Analysis tests
were used to analyze the data. According to the results of the study, it was
found that there was a significant difference between the attitudes of the
prospective teachers about cheating according to gender, department, grade and
grade point average. While there is a significant difference in academic
dishonesty tendencies of prospective teachers according to gender, department
and grade point average variables, there is no significant difference according
to grade variable. In addition, there was a significant relationship between
prospective teachers' attitudes towards cheating and academic dishonesty
tendencies. According to the results of the research, it is recommended that
prospective teachers should be given seminars in order to increase their awareness
about cheating and academic dishonesty, and it is recommended to use plagiarism
programs in the evaluation of student teachers' assignments in order to reduce
the tendency of academic dishonesty.

Proje Numarası

2016/290

Kaynakça

  • Alkan, Ş. (2008). İlköğretim ikinci kademe ile ortaöğretim öğrencilerinin ve öğretmenlerinin kopya çekmeye ilişkin görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Anderman, E. M., & Midgley, C. (2004). Changes in self-reported academic cheating across the transition from middle school to high school. Contemporary Educational Psychology, 29, 499-517.
  • Anıtsal, İ., Anıtsal, M. M., & Elmore, R. (2009). Academic dishonesty and intention to cheat: A model on active versus passive academic dishonesty as perceived by business students. Academy of Educational Leadership Journal, 13(2), 17-26.
  • Arslantaş, C. C., & Acar, G. (2008). Son sınıf öğrencilerinin akademik yaşamdaki ve iş hayatındaki sahtekârlığa ilişkin algılamaları. Yönetim, 19(60), 32-49.
  • Ay, M. F. & Çakmak, A. (2015). Kopya çekmeye yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 43, 140-155.
  • Bernardi, R. A., Metzger, R. L., Bruno, R. G. S., Hoogkomp, M. A. W., Reyes, L. E., & Barnaby, G. H. (2004). Examining the decision process of students’ cheating behavior: An empirical study. Journal of Business Ethics, 50, 397-414.
  • Bluestein, S. A. (2015). Connecting student-faculty interaction to academic dishonesty. Community College Journal of Research and Practice, 39(2), 179-191.
  • Brown, B. S., Weible, R. J., & Olmosk, K. E. (2010). Business school deans on student academic dishonesty: A survey. College Student Journal, 44(2), 299-309.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 14. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Calvert, C. L., Martin, L., Beck, J., & Li, S. Y., (2008). Identifying unethical academic behaviors of students studying food service, hospitality, tourism and culinary arts. Journal of Culinary Science and Technology, 6(1), 30-40.
  • Carpenter D. D., Harding, T. S., Finelli, C. J., Montgomery, S. M,. & Passow, H. J. (2006). Engineering students’ perceptions of and attitudes towards cheating. Journal of Engineering Education, 95(3), 181-194.
  • Durmuşçelebi, M. (2011). Lise öğrencilerinin ve öğretmen adaylarının kopya çekme davranışlarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 77-97.
  • Eminoğlu, E., & Nartgün, Z. (2009). Üniversite öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilimlerinin ölçülmesine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 215-240.
  • Eraslan, A. (2011). Matematik öğretmeni adayları ve kopya: Hiç çekmedim desem yalan olur!. Eğitim ve Bilim, 36(160), 52-64.
  • Ercegovac, Z., & Richardson, J. V. (2004). Academic dishonesty, plagiarism included, in the digital age: A literature review. College & Research Libraries, 65(4), 301-318.
  • Eret, E., & Ok, A. (2014) Internet plagiarism in higher education: Tendencies, triggering factors and reasons among teacher candidates. Assessment & Evaluation in Higher Education, 39(8), 1002-1016.
  • Fass-Holmes, B. (2017). International students reported for academic ıntegrity violations: demographics, retention, and graduation. Journal of International Students, 7(3), 664-669.
  • Gabriel, T. (2010, August 10). Plagiarism lines blur for students in digital age. New York Times, Retrieved from www.nytimes.com/2010/08/02/education/ 02chcat.html?
  • Gümüşgül, O., Üstün, Ü. D., Işık, U., & Demirel, D. H. (2013). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik sahtekârlık eğilim düzeylerinin değerlendirilmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 131-138.
  • Hiebert, J., Gallimore, R., & Stigler, J. W. (2002). A knowledge base for the teaching profession: What would it look like and how can we get one?. Educational Researcher, 31(5), 3-15.
  • Juyal, D., Thawani, V., & Thaledi, S. (2015). Rise of academic plagiarism in India: Reasons, solutions and resolution. Lung India: Official Organ of Indian Chest Society, 32(5), 542-543.
  • Kadı, A., Baytekin, O. F., & Arslan, H. (2016). Academic dishonesty tendencies and values of teacher candidates. Journal of Higher Education and Science, 6(3), 396-401.
  • Kaymakcan, R. (2002). İlahiyat öğrencilerinin kopya çekmeye karşı yaklaşımları. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5, 121-138.
  • Keçeci, A., Bulduk, S., Oruç, D., & Çelik, S. (2011). Academic dishonesty among nursing students: A descriptive study. Nursing Ethics, 18(5), 725-733.
  • Kıral, B., & Saracaloğlu, S. (2018). Akademik sahtekârlık eğilimi ile olumsuz değerlendirilme korkusu arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 323-359.
  • Koç, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin kopya çekmeye yönelik eğilimleri ve planlanmış davranış teorisi bağlamında kopya çekme davranışına yönelik model sınaması (Yayımlanmamış doktora tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Küçüktepe, S. E., & Küçüktepe, C. (2012). Tarih öğretmeni adaylarının kopya çekme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 115-125.
  • Lüle-Mert, E. (2012). Temel işlevi bilim insanı yetiştirmek olan bazı bölümlerde kopya. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(3), 1813-1829.
  • McCabe, D. L., Treviño, L. K., & Butterfield, K. D. (2001). Cheating in academic institutions: A decade of research. Ethics & Behavior, 11(3), 219-232.
  • Moore, P. H., Head, J. D., & Griffin, R. B. (2017). Impeding students' efforts to cheat in onlıne classes. Journal of Learning in Higher Education, 13(1), 9-23.
  • Oğuzkan, A. F. (1981). Eğitim terimleri sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • O'Rourke, J., Barnes, J., Deaton, A., Fulks, K., Ryan, K., & Rettinger, D.A., (2010). Imitation is the sincerest form of cheating: The influence of direct knowledge and attitudes on academic dishonesty. Ethics and Behavior, 20, 47-64.
  • Ömür, Y. E., Aydın, R., & Argon, T. (2014). Olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik sahtekârlık. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 5(9), 131-149.
  • Özyurt, Y., & Eren, A. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ve kopya çekmeye yönelik tutumlarının görünümü. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 78-101.
  • Park, E. J., Park, S. & Jang, I. S. (2013). Academic cheating among nursing students. Nurse Education Today, 33, 346-352.
  • Popoola, I. T., Garner, B., Ammeter, A., Krey, N., Beu-Ammeter, D., & Schafer, S. (2017). How does ethics institutionalization reduce academic cheating?. Journal of Education for Business, 92(1), 29-35.
  • Puengpipattrakul, W. (2016). Investigating academic plagiarism in a Thai context. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 13(2), 203-228.
  • Roig, M., & Caso, M. (2005). Lying and cheating: fraudulent excuse making, cheating, and plagiarism. The Journal of Psychology, 139(6), 485-494.
  • Qualls, C. R., Figgars, L., & Gibbs, D. (2017). The relationship among childhood discipline, adult attachment, and academic dishonesty in college students. College Student Journal, 51(1), 7-18.
  • Sarwar, M., Moin, M., & Jabeen, M. (2016). Role of plagiarism detecting software in reducing academic dishonesty at M. Phil level. Dialogue (Pakistan), 11(4), 414-426.
  • Schab,F. (1991). Schooling without learning: Thirty years of cheating in high school. Adolescence. 26(104), 839-847.
  • Semerci, Ç. (2004). Tıp fakültesi öğrencilerinin kopya çekmeye ilişkin tutum ve görüşleri. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi, 18(3), 139-146.
  • Semerci, Ç., & Sağlam, Z., (2005). Polis adaylarının kopya çekmeye ilişkin tutum ve görüşleri: Elazığ ili örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 163-177.
  • Sideridis, G. D., Tsaousis, I., & Al Harbi, K. (2016). Predicting academic dishonesty on national examinations: The roles of gender, previous performance, examination center change, city change, and region change. Ethics & Behavior, 26(3), 215-237.
  • Tan Ş., & Erdoğan A. (2004). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Topcu, Y., & Uzundumlu, A.S. (2011). Yüksek öğretimde öğrencilerin kopya çekme motivasyonu ile ilgili tutum ve davranışları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(2), 302-313.
  • Uçak, N. Ö., & Ünal, Y. (2015). Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerinin akademik sahtekârlık ve intihal konusundaki görüşleri. Prof. Dr. İrfan Çakın`a Armağan içinde (s. 251- 264). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
  • Wideman, M. A. (2008). Academic dishonesty in postsecondary education: A literature review. Transformative Dialogues: Teaching & Learning Journal, 2(1), 1-12.
  • Witherspoon, M., Maldonado, N., & Lacey, C. H. (2010, May). Academic dishonesty of undergraduates: Methods of cheating. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Denver, CO.
  • Yang, S. C., Huang, C. L., & Chen, A. S. (2013). An investigation of college students’ perceptions of academic dishonesty, reasons for dishonesty, achievement goals, and willingness to report dishonest behavior. Ethics & Behavior, 23(6), 501-522.
  • Yangın, S. (2009). İlköğretim öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutum ve görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 46-55.
  • Yangın, S., & Kahyaoğlu, M. (2009). İlköğretim öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutum ve görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 46-55.
  • Yu, H., Glanzer, P. L., Sriram, R., Johnson, B. R., & Moore, B. (2016). What contributes to college students’ cheating? A study of individual factors. Ethics & Behavior, 27(5), 1-22.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adnan Taşgın 0000-0002-3704-861X

Remzi Y. Kıncal 0000-0002-6258-393X

Adnan Küçükoğlu 0000-0002-8522-258X

Ceyhun Ozan 0000-0002-1415-7258

Proje Numarası 2016/290
Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşgın, A., Kıncal, R. Y., Küçükoğlu, A., Ozan, C. (2019). Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 608-639. https://doi.org/10.18039/ajesi.578163
AMA Taşgın A, Kıncal RY, Küçükoğlu A, Ozan C. Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki. AJESI. Temmuz 2019;9(2):608-639. doi:10.18039/ajesi.578163
Chicago Taşgın, Adnan, Remzi Y. Kıncal, Adnan Küçükoğlu, ve Ceyhun Ozan. “Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları Ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9, sy. 2 (Temmuz 2019): 608-39. https://doi.org/10.18039/ajesi.578163.
EndNote Taşgın A, Kıncal RY, Küçükoğlu A, Ozan C (01 Temmuz 2019) Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9 2 608–639.
IEEE A. Taşgın, R. Y. Kıncal, A. Küçükoğlu, ve C. Ozan, “Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki”, AJESI, c. 9, sy. 2, ss. 608–639, 2019, doi: 10.18039/ajesi.578163.
ISNAD Taşgın, Adnan vd. “Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları Ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9/2 (Temmuz 2019), 608-639. https://doi.org/10.18039/ajesi.578163.
JAMA Taşgın A, Kıncal RY, Küçükoğlu A, Ozan C. Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki. AJESI. 2019;9:608–639.
MLA Taşgın, Adnan vd. “Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları Ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 9, sy. 2, 2019, ss. 608-39, doi:10.18039/ajesi.578163.
Vancouver Taşgın A, Kıncal RY, Küçükoğlu A, Ozan C. Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye İlişkin Tutumları ile Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişki. AJESI. 2019;9(2):608-39.