Bir alandaki araştırmaları incelemek, önemli noktaların keşfedilmesini ve uzmanlaşmayı sağlar. Geçmiş araştırmaları gözden geçirmek, araştırmacılara araştırma eğilimlerini değerlendirme ve öğrenme fırsatı verir. Bu araştırma 2009-2021 yılları arasında Türkiye'de sanat eğitimi ile ilgili makaleleri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımına göre yapılandırılmıştır. Araştırma için gerekli veriler, araştırma sorularına paralel olarak hazırlanan “makale analiz formu” ile toplanmıştır. Tam metin olarak elektronik ortamda erişilebilen 886 sayıdaki 13093 makale araştırmacı tarafından ayrıntılı olarak incelenmiş ve sanat eğitimi ile ilgili 156 makale belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre toplam makale sayısının yüzde 1,19'unun sanat eğitimi ile ilgili olduğu tespit edildi. Ayrıca sanat eğitimi ile ilgili makalelerin yüzde 58,4'ünün tek yazarlı olduğu tespit edildi. Elde edilen bulgulara göre sanat eğitimi araştırmalarında çeşitli konuların 43 farklı kategoride ele alındığı anlaşılmıştır. 2009-2021 tarihleri, öğretme/öğrenme süreçleri, müfredatlar, görsel kültür ve yaratıcılık konuları diğer konulara göre daha sık tartışılmıştır. Sonuçlar, makalelerin yüzde 44,87'sinin önlisans ve lisans düzeyinde sanat eğitimi sürecini incelediğini gösterdi.
Research carried out in a field makes it possible to identify problems, find out what needs to be done to solve problems, and discover important points. Reviewing past research allows researchers the opportunity to evaluate and learn about research trends. This research aims to examine the articles on art education in Turkiye from 2009 to 2021. This research was structured according to the qualitative research approach. The required data for the research were collected with ‘article analysis form’ which was prepared in parallel with the research questions. 13093 articles in 886 issues, which are accessible electronically in full text, were examined in detail by the researcher and 156 articles related to art education were determined. According to the findings, it was found that 1.19 percent of the total number of articles were related to art education. It was also found that 58.4 percent of the articles related to art education were written by single authors. According to the findings, it was understood that various subjects were handled in 43 various categories in art education research. The dates between 2009-2021, teaching/learning processes, curriculums, visual culture, and creativity subjects were discussed more frequently than other subjects. Results showed that 44.87 percent of the articles were examined the process of art education at the associate and undergraduate levels.
art education bibliometric analysis content analysis Turkiye
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.