Bu araştırmada, ortaöğretim kurumlarında yürütülmekte olan mesleki öğrenme topluluğu uygulamaları ile örgütsel öğrenme arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu çalışma nicel desende ilişkisel tarama yöntemiyle yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme yoluyla yansız olarak seçilmiş olan 305 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için, “Mesleki Öğrenme Topluluğu Ölçeği” ve “Öğrenen Örgüt Profili Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri ile betimsel istatistikler oluşturulmuştur. Ortaöğretim kurumlarında mesleki öğrenme topluluğu uygulamaları ile örgütsel öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki ise, Pearson Momentler çarpımı Korelasyon Katsayısı tekniği ile incelenmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlerin görev yapmakta oldukları okullarda örgütsel öğrenme ve mesleki öğrenme topluluğu uygulamalarına yönelik algılarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin örgütsel öğrenme düzeyleri ile mesleki öğrenme topluluğu uygulamaları arasında yüksek düzeyde pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiş; resmi ortaöğretim kurumlarında görülen mesleki öğrenme topluluğu uygulamaları ile örgütsel öğrenme arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu ortaya konmuştur.
Makale 1. yazarın yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
This research explores the connection between professional learning community practices and organizational learning within secondary education institutions. Adopting a quantitative research approach, the study utilized a relational survey design. A total of 305 teachers were selected as the sample using a simple random sampling technique to ensure unbiased participation. To gather data, the "Professional Learning Community Scale" and the "Learning Organization Profile Scale" were employed. The analysis involved calculating descriptive statistics, including arithmetic means and standard deviation values. The Pearson Product-Moment Correlation Coefficient method was applied to investigate the link between professional learning community practices and organizational learning levels in secondary schools. The findings revealed that teachers perceive both professional learning community practices and organizational learning in their schools at a high level. Additionally, a strong, positive, and significant correlation was identified between organizational learning levels and professional learning community practices, highlighting a meaningful association between these practices and organizational learning in formal secondary education settings.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Education Management |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 27, 2025 |
Submission Date | February 12, 2025 |
Acceptance Date | July 17, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 3 |
The articles published by AJESI are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.