Research Article
PDF EndNote BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT

Year 2017, Volume 5, Issue 2, 50 - 64, 28.12.2017

Abstract

Öğretmenlerin mesleki gelişimleri konusunda üniversitelerle birlikte pek çok akademik çalışma yürütülmektedir. Bu bağlamda Düzce ilinde görev yapan öğretmenlerle yürütülen bu çalışmada öğretmenlerin mesleki gelişim konusunda ihtiyaç duydukları mesleki gelişim alanlarını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmaya toplam 85 öğretmen katılımcı olmuştur. Katılımcılar farklı okul tiplerinde, farklı branşlarda ve farklı kademelerde görev yapmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış form ile veriler toplanmıştır. 

References

  • Bursalıoğlu, Z. (2012). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınları. Çelik,V. (2012). Eğitimsel Liderlik. Ankara: Pegem Akademi. Ekinci, A. ve Öter, Ö. M. (2010). Finlandiya’da Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme Sistemi. http://Duabpo.Dicle.Edu. Tr/Oygem/Dosya/Finlandiya_Raporu.Pdf. Erişim Tarihi 04/12/2014. Guskey, T.R. (1994) Professional Development in Education, New Orleans-Usa, Annual Meeting Of The American Educational Research Association, İlğan, A. (2012). Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi ve Denetimi, Anı Yayıncılık, Ankara. Menezes, L., (2011). Collaborative research as a strategy of professional development of teachers. In Ubuz, B.(Ed), Proceedings of the 35th Int. Conference on the Psychology of Mathematics Education, (Vol. 3, pp: 225-232), Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı. (2007). Okul Merkezli Mesleki Gelişim Rehberi. Pusmaz, A. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Problem Çözme Sürecinin Belirlenmesi Ve Bu Sürecin Geliştirilmesinde Web Tabanlı Mesleki Gelişim Çalışmasının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. OECD (1989). Schools And Quality: An İnternational report. Paris: Organisation for economic cooperation and development. Selvi, K. (2011). Teachers’ Lifelong Learning Competencies, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 61-68. Şişman, M. (2002) .Öğretim Liderliği. Ankara: Pegem Yayınları. Şişman, M. (2012). Eğitimde Mükemmellik Anlayışı: Etkili okullar. Ankara Pegem Yayıncılık. Sullivian, B. (1999). The linch pin of teacher quality, Professional Development, 18.

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT

Year 2017, Volume 5, Issue 2, 50 - 64, 28.12.2017

Abstract

References

  • Bursalıoğlu, Z. (2012). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınları. Çelik,V. (2012). Eğitimsel Liderlik. Ankara: Pegem Akademi. Ekinci, A. ve Öter, Ö. M. (2010). Finlandiya’da Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme Sistemi. http://Duabpo.Dicle.Edu. Tr/Oygem/Dosya/Finlandiya_Raporu.Pdf. Erişim Tarihi 04/12/2014. Guskey, T.R. (1994) Professional Development in Education, New Orleans-Usa, Annual Meeting Of The American Educational Research Association, İlğan, A. (2012). Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi ve Denetimi, Anı Yayıncılık, Ankara. Menezes, L., (2011). Collaborative research as a strategy of professional development of teachers. In Ubuz, B.(Ed), Proceedings of the 35th Int. Conference on the Psychology of Mathematics Education, (Vol. 3, pp: 225-232), Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı. (2007). Okul Merkezli Mesleki Gelişim Rehberi. Pusmaz, A. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Problem Çözme Sürecinin Belirlenmesi Ve Bu Sürecin Geliştirilmesinde Web Tabanlı Mesleki Gelişim Çalışmasının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. OECD (1989). Schools And Quality: An İnternational report. Paris: Organisation for economic cooperation and development. Selvi, K. (2011). Teachers’ Lifelong Learning Competencies, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 61-68. Şişman, M. (2002) .Öğretim Liderliği. Ankara: Pegem Yayınları. Şişman, M. (2012). Eğitimde Mükemmellik Anlayışı: Etkili okullar. Ankara Pegem Yayıncılık. Sullivian, B. (1999). The linch pin of teacher quality, Professional Development, 18.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Engin ASLANARGUN> (Primary Author)

Türkiye


Taner ATMACA>
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
0000-0001-9157-3100
Türkiye

Publication Date December 28, 2017
Published in Issue Year 2017, Volume 5, Issue 2

Cite

Bibtex @research article { aji364819, journal = {Asya Öğretim Dergisi}, eissn = {2148-2659}, address = {}, publisher = {Yeni Eğitim Yayıncılık}, year = {2017}, volume = {5}, number = {2}, pages = {50 - 64}, title = {ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT}, key = {cite}, author = {Aslanargun, Engin and Atmaca, Taner} }
APA Aslanargun, E. & Atmaca, T. (2017). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT . Asya Öğretim Dergisi , 5 (2) , 50-64 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/aji/issue/33488/364819
MLA Aslanargun, E. , Atmaca, T. "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT" . Asya Öğretim Dergisi 5 (2017 ): 50-64 <https://dergipark.org.tr/en/pub/aji/issue/33488/364819>
Chicago Aslanargun, E. , Atmaca, T. "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT". Asya Öğretim Dergisi 5 (2017 ): 50-64
RIS TY - JOUR T1 - ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT AU - EnginAslanargun, TanerAtmaca Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Asya Öğretim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 50 EP - 64 VL - 5 IS - 2 SN - -2148-2659 M3 - UR - Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Asian Journal of Instruction (E-AJI) ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT %A Engin Aslanargun , Taner Atmaca %T ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT %D 2017 %J Asya Öğretim Dergisi %P -2148-2659 %V 5 %N 2 %R %U
ISNAD Aslanargun, Engin , Atmaca, Taner . "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT". Asya Öğretim Dergisi 5 / 2 (December 2017): 50-64 .
AMA Aslanargun E. , Atmaca T. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT. Asya Öğretim Dergisi. 2017; 5(2): 50-64.
Vancouver Aslanargun E. , Atmaca T. ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT. Asya Öğretim Dergisi. 2017; 5(2): 50-64.
IEEE E. Aslanargun and T. Atmaca , "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ / TEACHERS 'DETERMINATION OF NEEDS AND EXPECTATIONS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT", Asya Öğretim Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 50-64, Dec. 2017

ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION

Creative Commons License  This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.