In this research, it has been aimed to examine the level of fulfillment of the duties and responsibilities of teacher training supervisors and coordinating teachers in pedagogical formation teaching practices according to the opinions of prospective teachers. The population of the research consisted of 700 prospective teachers participating in the pedagogical formation program at Trabzon Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Education in the spring semester of 2016-2017 academic year. The sample consisted of 484 prospective teachers, 346 female and 138 male, who accepted to fill the scale on a volunteer and impartial basis among the prospective teachers in different branches participating in the pedagogical formation. The scale used for data collection was developed by the researcher. The data were analyzed using the SPSS.15 package software. In data analysis, descriptive statistics techniques were used whereas in comparing the variables; "t" test for parametric items, Mann-Whitney U (MWU) and Kruskal-Wallis H (KWH) test techniques for non-parametric items were used. According to obtained findings; it has been found out that teacher training supervisors from the faculty largely fulfilled their duties and responsibilities in terms of informing the prospective teachers on how to carry out the studies in the practice schools, how to evaluate the candidate's success, holding meetings with the candidates and giving feedback. However, they did not fulfill their duties and responsibilities completely in communicating with the practice school and meeting with the coordinating teacher. It has been understood that the teaching practices of the half of the prospective teachers were not monitored by the supervisors, and those whose teaching practices had been monitored were more positive about the supervisors' fulfilling their duties and responsibilities. It has been found out that the coordinating teachers always fulfilled some duties and responsibilities whereas they mostly fulfilled some others. It was determined that the opinions of the prospective teachers, who continued to the pedagogical formation, about the level of fulfillment of the duties and responsibilities of teacher training supervisors and coordinating teachers did not significantly change depending on their genders.
Bu araştırmada, pedagojik formasyon öğretmenlik uygulamalarında görevli uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görev ve sorumluluklarını yerine getirme düzeylerinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2016-2017 öğretim yılı Bahar yarıyılında, Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi’nde Pedagojik formasyon programına katılan 700 öğretmen adayından oluşmaktadır. Örneklemi, pedagojik formasyona katılan farklı branşlardaki öğretmen adayları arasından, gönüllülük ve yansızlık kuralına göre, ölçeği doldurmayı kabul eden 346’sı kız, 138’si erkek olmak üzere toplam 484 öğretmen adayı oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında kullanılan ölçek araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Veriler SPSS.15 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri analizinde; betimsel istatistik teknikleri, değişkenlerin karşılaştırılmasında parametrik maddeler için “t” testi, nonparametrik maddeler için ise Mann-Whitney U (MWU) testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; uygulama okullarındaki çalışmaların nasıl yürütüleceği, adayın başarısının nasıl değerlendirileceği ile ilgili öğretmen adaylarına bilgi verme, adaylarla toplantılar yapma, dönüt verme konularında fakülte öğretim elemanlarının görev ve sorumluluklarını çoğunlukla yerine getirdikleri, ancak uygulama okulu ile iletişim kurma ve uygulama öğretmeniyle görüşme konularında ise görev ve sorumluluklarını tam olarak yerine getirmedikleri anlaşılmıştır. Öğretmen adaylarının yarısının öğretim elemanları tarafından derslerinin izlenmediği, dersi izlenen öğretmen adayları öğretim elemanlarını görev ve sorumluluklarını yerine getirmelerine daha olumlu düşündükleri anlaşılmıştır. Okul uygulama öğretmenleri, bazı görev ve sorumluluklarını her zaman yerine getirdikleri, bazılarını ise çoğunlukla yerine getirdikleri sonucuna varılmıştır. Pedagojik formasyona devam eden öğretmen adaylarının öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görev ve sorumluluklarını yerine getirme düzeyleri ile ilgili görüşlerinin cinsiyetlerine göre anlamlı bir şekilde değişme göstermediği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018, Volume 6, Issue 1 |
Bibtex | @research article { aji420021, journal = {Asya Öğretim Dergisi}, eissn = {2148-2659}, address = {}, publisher = {Yeni Eğitim Yayıncılık}, year = {2018}, volume = {6}, number = {1}, pages = {21 - 39}, title = {Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Akyıldız, Salih} } |
APA | Akyıldız, S. (2018). Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi . Asya Öğretim Dergisi , 6 (1) , 21-39 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/aji/issue/38084/420021 |
MLA | Akyıldız, S. "Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi" . Asya Öğretim Dergisi 6 (2018 ): 21-39 <https://dergipark.org.tr/en/pub/aji/issue/38084/420021> |
Chicago | Akyıldız, S. "Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi". Asya Öğretim Dergisi 6 (2018 ): 21-39 |
RIS | TY - JOUR T1 - Examining the Levels of Fulfillment of the Duties and Responsibilities of Teacher Training Supervisors and Coordinating Teachers AU - SalihAkyıldız Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Asya Öğretim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 21 EP - 39 VL - 6 IS - 1 SN - -2148-2659 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Asian Journal of Instruction (E-AJI) Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi %A Salih Akyıldız %T Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi %D 2018 %J Asya Öğretim Dergisi %P -2148-2659 %V 6 %N 1 %R %U |
ISNAD | Akyıldız, Salih . "Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi". Asya Öğretim Dergisi 6 / 1 (June 2018): 21-39 . |
AMA | Akyıldız S. Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi. Asya Öğretim Dergisi. 2018; 6(1): 21-39. |
Vancouver | Akyıldız S. Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi. Asya Öğretim Dergisi. 2018; 6(1): 21-39. |
IEEE | S. Akyıldız , "Uygulama Öğretim Elemanları İle Uygulama Öğretmenlerinin Görev ve Sorumluluklarını Yerine Getirme Düzeylerinin İncelenmesi", Asya Öğretim Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 21-39, Jun. 2018 |
ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION