Bu çalışmanın temel amacı açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinde kullanılan basılı kitaplarda yer alan karekodları incelemektir. Bu amaç doğrultusunda on maddelik bir anket geliştirilmiş ve tarama çalışması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre erken benimseyenler olarak tanımlanabilecek bir öğrenci kitlesi karekod teknolojini kullanmaktadır. Araştırma bulgularına göre açık ve uzaktan öğrenme sisteminde yer alan öğrenenlerin karekod teknolojisini öğrenme hedeflerini hızlı bir şekilde gerçekleştirmek, etkileşimi artırmak, öğrenme performansını artırmak, öğrenme sürecinde verimliliği artırmak ve öğrenmeyi kolaylaştırmak bağlamında olumlu düşüncelere sahip oldukları karekod teknolojini kullanmanın kolay olduğu ve öğrenenlerin bu teknolojiyi başkalarına tavsiye edebilecekleri ortaya çıkmıştır. Çalışmanın devamında karekod teknolojini basılı kitaplarda kullanmanın üstünlükleri ve sınırlıkları açıklanmış ve ileri çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Açık ve uzaktan öğrenme eğitim teknolojileri karekod mobil öğrenme ortam zenginliği kuramı.
The main purpose of this study is to examine the QR codes in the printed books used in the open and distance learning processes. For this purpose, a ten-item questionnaire was developed, and a survey study was conducted. According to the results of the research, a student population that can be defined as early adopters uses QR code technology. According to research findings, it is found that learners in open and distance learning system have positive thoughts in order to reach the learning objectives rapidly with QR code technology, to increase interaction, to improve learning performance, to increase effectiveness in learning process and to facilitate learning. It is also found that QR code technology is easy to use and learners would recommend this technology to others. In following sections of the study, the strengths and limitations of using QR code technology in printed books was explained and suggestions for future studies were provided.
Open and distance learning educational technologies QR code mobile learning media richness theory.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.