Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Internet Marketing Applications Regarding Mersin Port and Free Zone in the City Branding Process of Mersin

Yıl 2012, , 67 - 76, 01.01.2012
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2012.1.004.x

Öz

Brand cities have a lot of geographic places, life styles, and heritage sites which are differentiating from the others. Mersin has also infrastructure necessary for logistics activities thanks to geographic position, free trade zone, wide range of hinterland of the Mersin Port. For stimulating foreign investment it is important to become a brand city such as Amsterdam and Rotterdam. In this study, target markets that communicate with and communication strategies such as lobbying, brand positioning for bring logistics potential foreground will be evaluated.

Kaynakça

  • Altunbaş, H., (2007), “Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması ‘Şehirlerin Markalaşması Selçuk İletişim 4: 156‐162.
  • Güler, E.G., (2007), Markalaşma Sürecinde Edirne, İstanbul:Ege Basım
  • Hankinson, G., (2007), “The Management of Destination Brands:Five Guiding Principles Based on Recent Developments in Corporate Branding Theory”, Journal of Brand Management, Vol.14, No:3: 240‐254.
  • Jaffe, E.D., Nebenzahl, I.D., (2006), National Image and Competitive Advantage Denmark:Copenhagen Business School Press
  • Kavaratzis, M., Ashworth, G.H., (2005), “City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Transitory Marketing Trick?” Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie Vol.96, No:5: 506‐514.
  • Kotler, Philip, (2003), Marketing Management, USA: Prentice Hall
  • Kotler, P., Haider, D.H., Rein, I., (1993), Marketing Places, USA: The Free Press.
  • Morgan, N., Pritchard A., “Meeting the Destination Branding Challenge”: 59-78
  • Destination Branding Editörler: N.Morgan, A.Pritchard, R.Pride, (2004) Oxford:Elsevier Butterworth-Heinemann
  • Nykiel, R.A., Joscolt, E., (1998), USA: NY The Haworth Hospitality Press.
  • Özdemir, G., (2008), Destinasyon Pazarlaması, Ankara:Detay Yay.
  • Palmer, A., “The Internet Challenge for Destination Marketing Organizations”: 128-140
  • Destination Branding Editörler: N.Morgan, A.Pritchard, R.Pride, (2004) Oxford:Elsevier Butterworth-Heinemann
  • Richards,G., Wilson, J., (2004), “The Impact of Cultural Events on City Image:Rotterdam, Cultural Capital of Europe 2001” Urban Studies, Vol.41, No:10: 1931‐1951
  • Scott, David M. , (2007), Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları İstanbul: Media cat Yay.
  • Şahin, A., Gürgen,E., (2007), “The Effects of Logistics Sector in the Regional Development Strategies of Mersin” 5. Uluslar arası Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, İstanbul, 8-9 Kasım 2007
  • Mersin Bölgesel İnovasyon Stratejisi, (2008), www.ris-mersin.info
  • http://www.mersinlojistikplatformu.org/index.php?Sayfa=AltIcerik&id=10
  • http://www.denizhaber.com.tr/limanlar/23950/kriz-konteyner-liman-asya-avrupa-cin rotterdam-nieuwsblad-transport-alphaliner-m.html
  • http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=109118
  • www.citybreakexpo.com
  • www.portofrotterdam.com
  • www.rppc.nl

Mersin’in Marka Kent Olma Sürecinde Liman ve Serbest Bölgeye İlişkin İnternet Pazarlaması Uygulamalarının Rolü

Yıl 2012, , 67 - 76, 01.01.2012
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2012.1.004.x

Öz

Markalar; artan rekabet, küreselleşme ve düşük maliyetli üretim nedeniyle giderek birbirine benzeyen ürün ve hizmetleri birbirinden ayırt etmeye ve onlara bir kimlik kazandırarak farklılık yaratmaya çalışırlar. Profesyonel yönetim kadrosu ve çalışma ekibi, kaliteli üretim ve başarılı bir görsel kimlik markalaşmanın en önemli koşullarıdır. Marka kentler de, tıpkı marka ürün ve hizmetler gibi, onu diğerlerinden farklılaştıran ürünlere, coğrafi mekanlara, yaşam biçimine, tarihi ve kültürel mirasa sahiptir. Markalaşma sürecinde Mersin ekonomisi için hayati önem taşıyan ve yenilikçi müdahalelerle kısa bir süre içinde daha rekabetçi olma potansiyeline sahip olan tarımsal gıda, lojistik ve turizm sektörlerinin üzerinde önemle durulması gerekmektedir. Mersin, coğrafi konumu, limanı, serbest bölgesi, demiryolu ulaşımı, güçlü tır filosu, 69 km mesafedeki Adana Şakirpaşa havalimanı ve geniş çaplı hinterlandı ile lojistik faaliyetler için gerekli altyapıya sahiptir. Türkiye’nin ilk serbest bölgesi olan Mersin Serbest Bölgesi, Akdeniz’in en önemli limanlarından biri olan Mersin Limanına bitişik olarak kurulmuş olup, kendi rıhtımları olan tek serbest bölgedir. Serbest bölge ile ev sahibi ülke arasındaki ürün ve hizmet ticareti, başta işgücü transferi, teknoloji transferi, dolaysız yatırımlar ve portföy yatırımları olmak üzere birçok açıdan ülke ekonomisini etkilemektedir. Yabancı yatırımcıyı bölgeye çekmek ve bölgenin potansiyelini tam anlamıyla kullanabilmek için, bürokratik işlemlerin basitleştirilmesi, vergi ayrıcalıkları ve sübvansiyonların sağlanması gibi koşulların oluşturulması yanında Mersin’in, tıpkı Amsterdam, Barcelona ve Rotterdam gibi limanlarıyla tanınan ve marka olan bir marka kent haline getirilmesi gerekmektedir. Mersin’in markalaşması sürecinde önemli bir faktör olan lojistik potansiyelinin ön plana çıkarılması için iletişim kurulması gereken hedef kitleler ile lobicilik faaliyetlerinden marka konumlandırmaya değin uygulanabilecek iletişim stratejileri çalışmanın içeriğini oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Altunbaş, H., (2007), “Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması ‘Şehirlerin Markalaşması Selçuk İletişim 4: 156‐162.
  • Güler, E.G., (2007), Markalaşma Sürecinde Edirne, İstanbul:Ege Basım
  • Hankinson, G., (2007), “The Management of Destination Brands:Five Guiding Principles Based on Recent Developments in Corporate Branding Theory”, Journal of Brand Management, Vol.14, No:3: 240‐254.
  • Jaffe, E.D., Nebenzahl, I.D., (2006), National Image and Competitive Advantage Denmark:Copenhagen Business School Press
  • Kavaratzis, M., Ashworth, G.H., (2005), “City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Transitory Marketing Trick?” Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie Vol.96, No:5: 506‐514.
  • Kotler, Philip, (2003), Marketing Management, USA: Prentice Hall
  • Kotler, P., Haider, D.H., Rein, I., (1993), Marketing Places, USA: The Free Press.
  • Morgan, N., Pritchard A., “Meeting the Destination Branding Challenge”: 59-78
  • Destination Branding Editörler: N.Morgan, A.Pritchard, R.Pride, (2004) Oxford:Elsevier Butterworth-Heinemann
  • Nykiel, R.A., Joscolt, E., (1998), USA: NY The Haworth Hospitality Press.
  • Özdemir, G., (2008), Destinasyon Pazarlaması, Ankara:Detay Yay.
  • Palmer, A., “The Internet Challenge for Destination Marketing Organizations”: 128-140
  • Destination Branding Editörler: N.Morgan, A.Pritchard, R.Pride, (2004) Oxford:Elsevier Butterworth-Heinemann
  • Richards,G., Wilson, J., (2004), “The Impact of Cultural Events on City Image:Rotterdam, Cultural Capital of Europe 2001” Urban Studies, Vol.41, No:10: 1931‐1951
  • Scott, David M. , (2007), Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları İstanbul: Media cat Yay.
  • Şahin, A., Gürgen,E., (2007), “The Effects of Logistics Sector in the Regional Development Strategies of Mersin” 5. Uluslar arası Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi, İstanbul, 8-9 Kasım 2007
  • Mersin Bölgesel İnovasyon Stratejisi, (2008), www.ris-mersin.info
  • http://www.mersinlojistikplatformu.org/index.php?Sayfa=AltIcerik&id=10
  • http://www.denizhaber.com.tr/limanlar/23950/kriz-konteyner-liman-asya-avrupa-cin rotterdam-nieuwsblad-transport-alphaliner-m.html
  • http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=109118
  • www.citybreakexpo.com
  • www.portofrotterdam.com
  • www.rppc.nl
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nihal Paşalı Taşoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Paşalı Taşoğlu, N. (2012). Mersin’in Marka Kent Olma Sürecinde Liman ve Serbest Bölgeye İlişkin İnternet Pazarlaması Uygulamalarının Rolü. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 3(6), 67-76. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2012.1.004.x