Günümüzde akıllı teknolojilerin uygulama alanları giderek artmaktadır. Bu alanlardan biri de AVM’dir. Çünkü bu teknolojiler AVM’lerin müşterileri ile olan iletişimini güçlendirmektedir. Onların beğenilerini, taleplerini, alışkanlıklarını, harcama sıklıklarını vs. öğrenerek müşteri odaklı bir pazarlama stratejisi izlemelerini olanaklı kılmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde “alış veriş merkezleri” ve “akıllı teknolojiler” tanımlanmıştır. Daha sonra “alıveriş merkezlerinde müşteri ilişkileri ve veri-tabanlı pazarlamada akıllı teknoloji kullanımı”, “görsellik ve eğlence amaçlı teknoloji kullanımı”, “bilgi sağlama ve müşterilere yardım amaçlı teknoloji kullanımı” kategorileri üzerinde durulmuştur ve müşteri ilişkileri açısından akıllı teknolojilerin alışveriş merkezlerindeki uygulama alanları örneklerle ortaya konulmuştur.
Alışveriş Merkezleri Akıllı Teknoloji Müşteri İlişkileri Yönetimi
Today, application areas of smart technologies is growing fast. One of the these areas is shopping malls. Because these technologies strengthens the communication with customer of shopping malls and learning their; tastes, requirements, habits, frequency of spending etc., make possible to follow a customer-focused marketing strategy. In the first section, "shopping malls" and "smart technologies" are defined. Then, “at shopping malls use of smart technology in customer relationship and data-based marketing”, “The use of technology for visual and entertainment” “the use of technology for providing information and assistance to customers” categories are emphasized and rom the standpoint of customer relationship, application areas of smart technologies have been revealed with examples.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.