Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müşteri İlişkileri Açısından Alışveriş Merkezlerinde Akıllı Teknoloji Kullanımı

Yıl 2011, , 1 - 9, 01.01.2011
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2011.1.001x

Öz

Günümüzde akıllı teknolojilerin uygulama alanları giderek artmaktadır. Bu alanlardan biri de AVM’dir. Çünkü bu teknolojiler AVM’lerin müşterileri ile olan iletişimini güçlendirmektedir. Onların beğenilerini, taleplerini, alışkanlıklarını, harcama sıklıklarını vs. öğrenerek müşteri odaklı bir pazarlama stratejisi izlemelerini olanaklı kılmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde “alış veriş merkezleri” ve “akıllı teknolojiler” tanımlanmıştır. Daha sonra “alıveriş merkezlerinde müşteri ilişkileri ve veri-tabanlı pazarlamada akıllı teknoloji kullanımı”, “görsellik ve eğlence amaçlı teknoloji kullanımı”, “bilgi sağlama ve müşterilere yardım amaçlı teknoloji kullanımı” kategorileri üzerinde durulmuştur ve müşteri ilişkileri açısından akıllı teknolojilerin alışveriş merkezlerindeki uygulama alanları örneklerle ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Cengiz, E. Özden B. (2003), “Perakendecilikte Büyük Alışveriş Merkezleri ve Tüketicilerin Büyük Alış Veriş Merkezleri İle İlgili Tutumlarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma, Ege Akademik Bakış, Ege Üniversitesi İktisadi İdari Siyasi Bilimler Dergisi, 2 (1):64-79.
  • Clodfelter, R., & Overstreet, J. (1996), Technological Profile of Shopping Centers: Present and Future, The Journal of Shopping Center Research, (Spring/Summer).
  • Helvacıoğlu B. (2000). “Globalization in the neighborhood: from the nation-state to Bilkent Center’’ International Sociology.Vol 15 (2). pp. 326 -3 42.
  • Kotler P., Armstrong G. (1999), Principles of Marketing, Eight Ed, Prentice Hall, International Inc, New Jersey.
  • Lynch, A. (1992),”Training for a New Ball Game: Retailing in the 21st Century” The Futurist, (July-August) p.36-40.
  • Pickton D., Broderıck A., (2001), Integrated Marketing Communications, Pearson Education, Barcelona, Spain.
  • Rouland R. (1994), “The Reality is the Dream: Creative Retail Systems”, DM, (April) Saygın, N. (2006). Alışveriş Merkezleri: Türk Kentlerindeki Yeni Tüketim Cennetleri, Planlama Dergisi - İzmir Sayısı, Sayı: 2006/3. s.s. 97-103.
  • Worden, K., Bullough, W.A., Haywood, j.(2003). Smart Technologies. Singapore: World Scientific Publishing
  • AMPD Perakende Endeksi Kasım 2010. http://www.ampd.org/arastirmalar/default.aspx?SectionId=164 adresinden 03.01.2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Bluetooth’la Pazarlama Nedir?. http://www.bluetoothserver.com/tag/bluetooth-ile-pazarlama adresinden 03.01.2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Akıllı Alışveriş Asistanı. http://www.rnkteknoloji.com/Medya/star.htm adresinden 06.01.2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Türkiye'nin En Eğlenceli Avm'si Torium Açıldı. http://www.sondakika.com/haber-turkiye-ninen-eglenceli-avm-si-torium-acildi-2344947/ adresinden 09.01.2011 tarihinde edinilmiştir.

Smart Technology Usage in Shopping Malls in Terms of Consumer Relations

Yıl 2011, , 1 - 9, 01.01.2011
https://doi.org/10.5824/1309-1581.2011.1.001x

Öz

Today, application areas of smart technologies is growing fast. One of the these areas is shopping malls. Because these technologies strengthens the communication with customer of shopping malls and learning their; tastes, requirements, habits, frequency of spending etc., make possible to follow a customer-focused marketing strategy. In the first section, "shopping malls" and "smart technologies" are defined. Then, “at shopping malls use of smart technology in customer relationship and data-based marketing”, “The use of technology for visual and entertainment” “the use of technology for providing information and assistance to customers” categories are emphasized and rom the standpoint of customer relationship, application areas of smart technologies have been revealed with examples.

Kaynakça

  • Cengiz, E. Özden B. (2003), “Perakendecilikte Büyük Alışveriş Merkezleri ve Tüketicilerin Büyük Alış Veriş Merkezleri İle İlgili Tutumlarını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma, Ege Akademik Bakış, Ege Üniversitesi İktisadi İdari Siyasi Bilimler Dergisi, 2 (1):64-79.
  • Clodfelter, R., & Overstreet, J. (1996), Technological Profile of Shopping Centers: Present and Future, The Journal of Shopping Center Research, (Spring/Summer).
  • Helvacıoğlu B. (2000). “Globalization in the neighborhood: from the nation-state to Bilkent Center’’ International Sociology.Vol 15 (2). pp. 326 -3 42.
  • Kotler P., Armstrong G. (1999), Principles of Marketing, Eight Ed, Prentice Hall, International Inc, New Jersey.
  • Lynch, A. (1992),”Training for a New Ball Game: Retailing in the 21st Century” The Futurist, (July-August) p.36-40.
  • Pickton D., Broderıck A., (2001), Integrated Marketing Communications, Pearson Education, Barcelona, Spain.
  • Rouland R. (1994), “The Reality is the Dream: Creative Retail Systems”, DM, (April) Saygın, N. (2006). Alışveriş Merkezleri: Türk Kentlerindeki Yeni Tüketim Cennetleri, Planlama Dergisi - İzmir Sayısı, Sayı: 2006/3. s.s. 97-103.
  • Worden, K., Bullough, W.A., Haywood, j.(2003). Smart Technologies. Singapore: World Scientific Publishing
  • AMPD Perakende Endeksi Kasım 2010. http://www.ampd.org/arastirmalar/default.aspx?SectionId=164 adresinden 03.01.2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Bluetooth’la Pazarlama Nedir?. http://www.bluetoothserver.com/tag/bluetooth-ile-pazarlama adresinden 03.01.2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Akıllı Alışveriş Asistanı. http://www.rnkteknoloji.com/Medya/star.htm adresinden 06.01.2011 tarihinde edinilmiştir.
  • Türkiye'nin En Eğlenceli Avm'si Torium Açıldı. http://www.sondakika.com/haber-turkiye-ninen-eglenceli-avm-si-torium-acildi-2344947/ adresinden 09.01.2011 tarihinde edinilmiştir.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İbrahim Ethem Erdinç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011

Kaynak Göster

APA Erdinç, İ. E. (2011). Müşteri İlişkileri Açısından Alışveriş Merkezlerinde Akıllı Teknoloji Kullanımı. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 2(2), 1-9. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2011.1.001x