This paper, examines new media and information in the context of new network technologies. In terms of communication researchers, new communication technologies and media are interesting. Because they are digital, interactive, hypertextual, virtual, on the network. New media provides some opportunities such as content production, political participation and awareness. This, also, can be associated with decreasing number of audience in the media other than internet. When new media and knowledge economy are examined, information, democracy and economy can be addressed with the blogs as examples.
Bu makalede yeni iletişim ortamları ve bilgi, yeni ağ teknolojileri bağlamında incelenmektedir. Yeni iletişim ortamları iletişim araştırmacıları açısından ilgi çekicidir. Çünkü sayısal, etkileşimli, hipermetinsel, sanal, ağ üstündedirler. Yeni iletişim ortamları içerik üretimi, politik katılım ve bilinçlenme gibi konularda bazı fırsatlar sunar. Diğer tüm mecralarda izlerkitle sayısı azalırken internette artması bununla ilişkilendirilebilir. Yeni iletişim ortamları ve bilgi toplumu incelenirken, bloglar örnek olarak düşünülerek bilgi, demokrasi ve ekonomi de ele alınabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Submission Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 |
0216 355 56 19 numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.