Bu makale, küreselleşme çağında çeviri eğitimi kapsamında uygulanan yöntemleri, zorlukları ve gelecek perspektiflerine odaklanmaktadır. Bu makale, Türkiye bağlamında çeviri eğitiminin gelişimine odaklanarak, karşılaşılan zorlukları incelemektedir. Makalede, müfredat sorunları, çeviri edinci, teknolojik eksiklikler, eğitimcilerin nitelikleri, sektörel deneyim eksiklikleri ve öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinin zorlukları gibi başlıklar ele alınmıştır. Ayrıca, çeviri eğitiminin geleceği ve potansiyel yaklaşımlar, teknolojik tabanlı eğitim, oyun kullanımı, proje tabanlı öğrenme ve uluslararası işbirliklerinin çeviri eğitimi üzerindeki etkileri gibi konularla tartışılmıştır. Makale, çeviri eğitiminin etkinliğini artırmak ve öğrencilerin mesleki becerilerini geliştirmek için önerilerde bulunmakta ve çeviri eğitiminin küresel çeviri piyasasında başarılı olabilen profesyoneller yetiştirme potansiyelinin önemini ele almaktadır.
çeviri eğitimi çeviri eğitiminde zorluklar çeviri eğitimine potansiyel yaklaşımlar ve perspektifler
This article focuses on the methods, challenges, and future perspectives applied in translation education in the era of globalization. It analyzes the development of translation education in the context of Turkey and addresses the challenges encountered. The article covers topics such as curriculum issues, translation competence, technological deficiencies, the qualifications of educators, lack of industry experience, and challenges in student-centered teaching methods. Additionally, the future of translation education and potential approaches are discussed, including technology-based education, the use of games, project-based learning, and the impact of international collaborations on translation education. The article offers suggestions for improving the effectiveness of translation education and developing students' professional skills, while emphasizing the importance of translation education's potential to train professionals who can succeed in the global translation market.
translation education challenges in translation education potential approaches and perspectives in translation education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Translation and Interpretation Studies, Language Studies (Other) |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | May 7, 2025 |
Submission Date | March 26, 2025 |
Acceptance Date | May 7, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 3 Issue: 1 |