Sosyalleşme
süreci temelde bir kazanım sürecidir. Topluma yeni katılan birey gelişiminin
biyolojik ve psikolojik alt süreçleriyle koşut olarak sosyal kabulleri
benimser. Sosyal davranış kalıpları, kurallar bütünü, iletişim biçimleri, norm
ve değer yapılanmasına ilişkin geçerli kazanımları sağlar. Aile, arkadaş grubu,
okul ve çalışma hayatı ilişkilerinde gerçekleşen sosyal kazanımlar örgün ve
formel yapılar içinde tanımlanabildiği gibi informel ilişkiler ve ortamlar
açısından da tanımlanabilir. Her iki kazanım alanı bir birini tamamlayıcı
niteliktedir. Serbest zamanlar olarak tanımlanan zaman dilimleri örgün eğitim
ve çalışma saatleri dışını ifade eder. Modern toplumda bu zamanlar sosyalleşme
ve bireysel gelişim açısından her geçen gün daha çok önemsenerek ve planlı hale
getirilerek bugünkü boyutuna varmıştır. Ancak günümüzde serbest zaman
planlamalarının önündeki en büyük engel özellikle gençlerin yaklaşık bütün
serbest zamanını alan iletişim teknolojisi ürünleri yani cep telefonu, internet
ve televizyondur. Bu tarz zaman geçirmenin arkasındaki ilişki kodları
üretim-tüketim eksenlidir ve aslında serbest zaman çalışma saatlerinin bir
uzantısına dönüşür. Serbest
zamanların nasıl değerlendirildiği günümüzde artık sosyal gelişmişliğin bir
ölçütü olarak karşımıza çıkmaktadır. Serbest zamanların nasıl kullanılacağı
bilgisinin sistematik biçimde aktarılması,
sanatsal, bilimsel, iletişimsel başarıları getiren etkinlikleri
barındıran bir alanın varlığını bize göstermiştir. Konunun
“Serbest Zamanlar Sosyolojisi” çalışma prensipleri ve kuramları ile ele
alınması serbest zaman eğitiminin farklı sosyolojik boyutlarını ortaya
koyacaktır.
Socialization is basically a recovery process. In
parallel with the biological and psychological development, the individual
adopts what is socially acceptable. Social behavior patterns, rules of conduct,
and forms of communication, provide current gains related to the construction
norms and values. Family, peer groups, defined in terms of school and formal
social gains realized in working life and informal relationships and
environments, such as relationships can be defined in formal structures. Both
recovery areas are a complementary one. Time period is defined as formal
education and leisure refers to the non-working hours. In modern society, such
periods of time are considered to be very important in terms of socialization
and personal development by making every day more planned. However, today the
biggest obstacles before the planning of leisure time are mobile phone
communication technology, the internet and television that take up most of the
time of the young people. The relationship codes behind this type of time are the axis of
production-consumption and they have turned into an extension of free-time
working hours. Nowadays, the way in which free time is spent is no longer an
indicator of social development. The way systematic transfer of knowledge is
possible in free time, artistic, scientific, communicative success events has
shown us the existence of hosting space. Dealing with "Sociology of
Leisure Time" with reference to the principles and theories of
sociological studies will reveal different aspects of leisure education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 9 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.